Tie, kurie prieš savaitę skaitė pirmąją rašinio dalį, jau žino: čia vėl bus apie spalvas, jų derinius, pustonius ir net šešėlius. Vienas gerai pažįstamas pilietis (vienas tų, kurių spalvos suvokimas nuo manojo šiek tiek skiriasi) feisbuko platybėse rado keistą paveikslėlį: per visą ekraną mėlynavo... bananas. Užrašas po juo skelbė: 1) jei matote raudoną bananą, kažkas atsitiko jūsų regėjimui; 2) jei atrodo, kad bananas žalias, skubiai kreipkitės į oftalmologą; 3) jei mėlynas, jums skubiai reikia naujų kvepalų.
Kadangi visiškai šalia žėrėjo Naujųjų Kvepalų reklama, įžvalgiausieji atspėjo: tai – puikiai sumanytos reklaminės kampanijos dalis. Tik nesakykite, kad ant tokio menko jauko neužkibtumėte! Tikrieji reklamos specialistai žino pagrindinę taisyklę: spalvomis stengiamasi užgožti logiką ir sustiprinti jausmus. Būtent todėl egzistuoja taisyklės, pagal kurias nusprendžiama, kokios spalvos bus prekės pakuotė ar, pavyzdžiui, net automobilis. (Asmeninė patirtis: nors pusę amžiaus teigiau, kad nevažinėsiu raudonu automobiliu, bet visiškai analogiškas, tik juodas kainavo net 8 tūkstančiais brangiau. Tad nugalėjo ne emocijos, o logika). Būtent taip ir rašo reklamos subtilybių mokantys vadovėliai. O kas atsitinka, kai gatvėje pamatai dar vieną analogišką – tų pačių metų gamybos, tačiau – baltą automobilį? Išvados gali būti dvi: a) jį vairuoja moteris; b) jis salone buvo pigiausias. Ginčytis leidžiama.
Su spalvomis (gal tiksliau, su vyrų ir moterų regėjimo subtilybėmis) susiduriame ir prekybos centruose: puikiai žinau, kad eiti į juos su antrąja puse daugeliui mūsų yra kankynė. Štai ką išskaičiau viename sociologinių tyrimų aprašyme: moterims apsipirkinėjimas užprogramuotas dar nuo tada, kai jos namolio miško tošies krepšiais tempdavo uogas ar grybus. Tai – tarsi jų hobis, suderintas su terapija. O vyrui – begalinė kančia, nes jo genų programoje – kuo greičiau nudobti grobį ir partįsti jį namo. Tos vyriškos kančios dar sąlygotos ir kiek kitokiu skirtingų lyčių regėjimo kampu. Bet apie tai – kuomet ateis eilė skilčiai apie vairavimą.
O dabar grįžtame prie pagrindinės – spalvų – tematikos. Vyrai didesnį dėmesį skiria ryškioms ir „švarioms“ (grynoms) spalvoms. Derindami jas, jie iš spalvų paletės renkasi greta esančias (pavyzdžiui, oranžinę ar violetinę) – jų nejaudina pustoniai. Paeksperimentuokite, pavyzdžiui, su žalia: vyrams labiau patiks žolės spalva, o moterims – salotinė.
Dabar – apie vieną svarbiausiųjų momentų. Vyrų regėjimas visuomet yra sufokusuotas, moters – išsisklaidęs. Todėl vyrai geriau mato toliau esančius objektus, ir, deja, nesugeba aprėpti daug erdvės. O moterys periferiniu regėjimu iškart perskaito „visą paveikslą“. Dėl šios priežasties stiprioji lytis nuolat barama už per ilgai atidarytas šaldytuvo dureles: na, nepamato iškart kurgi tas sviestas! Ir, žinoma, neįžiūri iškart, ant kurios pakabos kybo reikalingas kaklaryšis. Bet čia – dar tik smulkmenos!
Ne vienas mūsų gi yra sulaukęs keisto ir nelogiško (mums, vyrams) klausimo: „Ko tu į ją taip spoksai?“ Kas pagimdo tą pavyduoliškai sarkastišką klausimą? Regėjimo ypatumai. Kai kas nors patraukia vyro dėmesį, jis į tą objektą visada žiūri tiesiai. O moterys? Kai apie šaldytuvą rašiau, tuomet pirmąsyk paminėjau periferinį moterų regėjimą. Dabar teks dar du ar net tris kartus jį aprašyti.
Jei kas nors patraukia moterų dėmesį, joms nereikia į objektą žvelgti plačiai atvėrus akis: jos tai daro nepastebimai, žiūrėdamos, atrodytų, visai ne ten. Aiškinamės. O gi todėl, kad vyrai pasaulį suvokia „tuneline“ rega: tiesiai prieš save. Bet čia vyrų sugebėjimai ir parodo netobulybę. Nes moterys gali matyti (mažiausiai!) po 45 laipsnius į kairę, dešinę ir – tuo pat metu – aukštyn. Kartais tas moterų periferinis matymas pasiekia net 180 laipsnių! Ir todėl nebandykite teisintis, kad „neišsigalvok, aš visiškai nepastebėjau tos kitos (be Tavęs) vakaro gražuolės“. Teks ir dar su vienu terminu jus supažindinti. Ar žinote, kas yra sakados?
Tai staigūs, trumpi, tačiau nemažos amplitudės akių judesiai, skirti greitai perkelti žvilgsnį nuo vieno dominančio objekto prie kito. Akies „šuoliai“ skirti, kad greitai pavyktų nustatyti, „kur tai“, ir atpažinti, „kas tai“. Bet nesigilinsim į tai: tai buvo tik paaiškinimas tai priekaištingai frazei dėl žvilgsnio į kitą gražuolę. Jūs – moterų periferinio matymo dėka – esate demaskuotas. Tačiau laimėsite, jei leisite Jai vairuoti.
Prie vairo sėdintis vyras gali kelią matyti, ir įvykius numatyti 45 (kartais – 90) laipsnių kampu). Moterys dėl joms būdingo periferinio mąstymo – net 180 laipsnių kampu. Todėl, pagal statistiką, moterų vairuojami automobiliai patiria penkiskart (!) mažiau smūgių į šoną. Todėl, tikros situacijos nesuprasdami, vyrai dažnai ištaria, kad moterys turi dar vieną porą akių pakaušyje. Tačiau!
Transporto vairavimas pagal lyčių požymius taip pat nėra paprastas dalykas. Jis susijęs ir su kitais mūsų smegenų ypatumais. Jiems laiko neskirsime, tačiau jau šiandien, vakarienės metu, padiskutuokite su antrąja puse, kuris iš jūsų geriau vairuoja vakare ar prietemoje (turėtų būti moterų naudai), kuris sklandžiau parkuojasi prie šaligatvio krašto (turėtų būti vyrų naudai). Jei rezultatas bus 1:1, gausite papildomą klausimą: kokių gi spalvų gali būti pasaulio valstybių pasai? (Galimi atsakymo variantai: 4, 5 ar 6? Bet teisingas – tik vienas). Jei dar nesusibarėte, štai jums Generalinis klausimas: kokios spalvos yra lietuviškas pasas? (Galimi atsakymo variantai: raudona, bordo, burgundijos raudona, ar vyšninė? Teisingas – tik vienas variantas. Kai į šiuos klausimus atsakysite, bus likęs paskutinysis išbandymas. Jis yra toks.
Šiemet populiariausia (ir madingiausia) pasaulyje spalva tapo žalsvai mėlyna. Paaiškinta: tokia kaip paukščio Čyro plunksnų spalva.
Norėdamas tą paukštį bent paveikslėlyje pamatyti, išvarčiau dešimtis knygų. Visi žinynai rašo, kad paukščio tokiu vardu nėra. Tada atsiverčiau Google ir įrašiau žodį „Čyras“. Ir žinote, kokį atsakymą gavau? Štai tokį: „Čyras: toks paukštis...“
Dabar liko tik keletas pastebėjimų, tiesiogiai atsakančių į antraštės klausimą. Arba patarimų, padėsiančių jums taikiai ir gražiai sugyventi.
Pirmas: apklausus keliasdešimties pasaulio valstybių gyventojus, paaiškėjo, kad spalvos, kurios jiems asocijuojasi su įvairiausiais gyvenimiškais malonumais, yra trys: rožinė, geltona ir raudona.
Antras: tikrų spalvų pavyzdžius galite rasti išmaniojo telefono „Android“ programėlėje „Color Grab“.
Trečias: kai moteris vyro klausia „Ar nenorėtum, kad pamasažuočiau tave“ , vadinasi, ji pati prašosi pamasažuojama.
Štai tik tuo vienas nuo kito ir skiriamės.
lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai!
Komentuoti: