Tėveliai, ar paruošėte pamokas?
Greta Vanagienė
2019-11-04
Auginantiesiems mokyklinukus turbūt ne kartą teko prisėsti kartu ruošti ugdymo įstaigos užduotus namų darbus arba... tiesiog atlikti tai už juos. Kad išimtis nevirstų taisykle, o vaikų namų užduotėlės - tėvų konkurencijos lauku „kuris nupiešė gražiau“, kalbamės su vaikų psichologe Ieva Matulioniene.
Specialistai pataria tėvams pasiūlyti savo pagalbą tik tuo atveju, jei vaikui sunkiai sekasi atlikti manų darbų užduotis ar reikia ką nors paaiškinti.
Tik patikrinti
I.Matulionienė pastebi, kad tėvai pradinėse klasėse dažnai daro klaidą stebėdami, kaip vaikas ruošia namų darbus, nors pastarieji pagalbos net neprašo.
„Tėvams patarčiau neapsileisti nuo pirmų dienų. Vaikams reikalinga įdiegti, kad tai - pareiga, kurią jie privalo atlikti, o tėvai gali tik patikrinti, kaip vaikui sekėsi. Priešingu atveju, sakau tėvams, kad sėdės su vaikais prie namų darbų iki pat dvyliktos klasės. O vaikai nemokės nei chemijos, nei biologijos“, - dėsto vaikų psichologė Ieva Matulionienė.
Specialistė pataria tėvams pasiūlyti savo pagalbą tik tuo atveju, jei vaikui sunkiai sekasi ar reikia ką nors paaiškinti.
Susitarti iš anksto
Anot psichologės, pradėjus vaikui lankyti mokyklą svarbu sukurti dienotvarkę, kurios bus laikomasi.
„Reikalinga turėti nusistovėjusią rutiną: grįžus po pamokų namo vaikui pravartu leisti valandą atsipūsti, mažesniems galbūt numigti pietų miego, vėliau nustatytu metu sutelkti dėmesį į namų darbus: pradėti nuo sunkiausių užduočių ir baigti lengvesnėmis“, - pataria I.Matulionienė.
Be to, psichologė pastebi, kad vaikus veikia motyvacija, pavyzdžiui, kuo greičiau atlikus namų darbus liks daugiau laiko žaidimams.
Stebėti rezultatus
Kita vertus, specialistė teigia, jog palikti vaikų edukaciją visai be priežiūros tėvams nederėtų. Domėtis, kas vyksta atžalų pasaulyje, privalu.
„Tėvai ugdymo procese turėtų dalyvauti, padėti vaikui iškilus sunkumams. Todėl teisingai elgiasi tie, kurie peržiūri atliktus namų darbus, padeda pataisyti klaidas, paaiškina, ko vaikas nesuprato. Taip šiam būna ramiau nueiti į pamokas. Tos disciplinos, kurios, tėvų akimis, vaikui sekasi gerai, gali būti kuriam laikui neperžiūrimos“, - sako psichologė.
Taigi atsakomybės diegimas nuo pirmų dienų mokykloje yra pirmas indėlis į sėkmingą vaiko ugdymą.
Tarp kitko
1993-aisiais Šveicarijoje, Švico kantone, buvo nuspręsta nebeskirti vaikams namų darbų. Pastebėta, kad namų darbų nedariusių Švico mokinių ir kitų kantonų moksleivių pasiekimai nesiskyrė, atvirkščiai: šviciečiai buvo labiau motyvuoti mokytis.
Vis dėlto po ketverių metų, spaudžiant tėvams, kuriems šis siūlymas atrodė nesuprantamas ar net ydingas, esą jų vaikai namuose nesimoko, naujovė buvo atšaukta.
lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai!
Komentuoti: