Vaistinės pasirinkimo argumentai - jos vieta, profesionalus aptarnavimas ir nuolaidos

www.lsveikata.lt
2015-04-28
Rinkdamiesi vaistinę, Lietuvos gyventojai yra skrupulingi - tik mažiau nei dešimtadaliui jų nesvarbu, kur kreiptis pagalbos. Penktadalis lietuvių visų pirma įvertina vaistinėje dirbančių specialistų profesionalumą bei aptarnavimą, panašus skaičius lankytojų eina ten, kur didžiausias asortimentas, trečdaliui svarbiausias kriterijus yra nuolaidos ir akcijos. Daugiau nei pusė gyventojų pirmenybę atiduoda arčiausiai namų ar darbo esančiai vaistinei. Tokias tendencijas atskleidė vaistinių tinklo „Camelia“ užsakymu atlikta apklausa. 
Vaistinės pasirinkimo argumentai - jos vieta, profesionalus aptarnavimas ir nuolaidos
Tolėliau paeiti ar pavažiuoti reikiamos vaistinės gyventojus link skatina ir nuolaidos bei akcijos - jos svarbiausios trečdaliui tyrimo dalyvių, dalis jų lygina kainas skirtingose vaistinėse.

„Šie duomenys visiškai atitinka mūsų, vaistininkų, patirtį bendraujant su pacientais. Seniai praėjo tie laikai, kai mieste buvo tik kelios vaistinės, dabar konkurencija yra milžiniška, tad žmonės tikrai turi iš ko pasirinkti. Kartu griežtėja ir pasirinkimo kriterijai, juk nesinori eiti bet kur. Ypač kalbant apie tokią svarbią ir delikačią sritį kaip sveikata. Todėl džiugina, kad vis daugiau žmonių turi ne tik savo šeimos gydytoją, stomatologą, bet ir vaistininką“, - komentavo „Camelia“ vaistininkė Jūratė Švarcaitė. 
 

Jos teigimu, Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, didžioji dalis vaistinės sėkmės priklauso nuo lokacijos. Tai patvirtina ir bendrovės „Sprinter tyrimai“ atlikto tyrimo duomenys, rodantys, kad daugiau nei pusę gyventojų vaistinę renkasi geografiniu principu. „Tiesa, populiari vaistinė nebūtinai gali būti įsikūrusi šalia klientų gyvenamosios vietos. Priešingai, sėkmingiausios, didžiausią lankytojų srautą aptarnaujančios vaistinės yra įsikūrusios arti gydymo įstaigų, prekybos centruose arba kitose didelio judrumo vietovėse. Dažniausiai žmonės lanko tą vaistinę, kuri yra tiesiog pakeliui“, - sakė J.Švarcaitė. 
 
Pasak vaistininkės, ne mažiau svarbus kriterijus yra vaistininko profesionalumas ir geras aptarnavimas. Tyrimo duomenimis, dėl šių savybių konkrečią vaistinę renkasi 20 proc. gyventojų. „Profesionalumas ir nuolatinis tobulėjimas vaistinėms tampa vis svarbesnis ir neretai nurungia net ir patogią vietą. Klientui profesionalus vaistininkas yra tas, kuris išsprendžia jo sveikatos problemas, kartais net tas, apie kurias jis nė neįtaria. Profesionalas geba įsigilinti į nusiskundimus, užduoda tinkamus klausimus, vertina paciento sveikatą bendrai, o ne akcentuoja atskirus negalavimus. Taip pat jis gali pasiūlyti, kaip išvengti panašių problemų ateityje. Dėl tokių paslaugų žmonės ir į kitą miesto galą nuvažiuoja“, - pažymėjo „Camelia“ vaistininkė. 
 
Tolėliau paeiti ar pavažiuoti reikiamos vaistinės gyventojus link skatina ir nuolaidos bei akcijos - jos svarbiausios trečdaliui tyrimo dalyvių, dalis jų lygina kainas skirtingose vaistinėse. „Didžioji dalis nuolatinių vaistinės klientų yra senjorai, kurie dažnai serga lėtinėmis ligomis, tad dalį mėnesio pajamų turi atseikėti vaistams. Jie ypač kruopščiai planuoja savo biudžetą ir išlaidas, tad mėgsta lyginti kainas, medžioti nuolaidas. Pavyzdžiui, perka tam tikromis valandomis, kai skelbiamos nuolaidos visiems vaistinės produktams, taip galima sutaupyti ne vieną eurą“, - sakė J.Švarcaitė. 
 
Tyrimas atskleidė, kad daliai gyventojų patraukliausia ta vaistinė, kurioje yra didžiausias reikalingų vaistų asortimentas. „Vaistinės asortimentas priklauso nuo daugelio faktorių, tokių kaip jos vieta, metų laikas ar net sveikatos produktų mados. Nors dar kartais pasitaiko, kad ne visose vaistinės galima rasti norimą prekę, tačiau dažniausiai, paklausinėjus paciento ir išsiaiškinus problemos priežastį, paaiškėja, kad jam reikia ko nors kito arba jei nėra vieno produkto, galima pasiūlyti adekvačią alternatyvą su ta pačia veikliąja medžiaga ir jos kiekiu. Tad vaistinių ir vaistų įvairovei nuolat augant, asortimento kriterijus tampa nebe toks reikšmingas“, - tyrimo duomenis komentavo J. Švarcaitė. 
 
Vaistinių tinklo „Camelia“ užsakymu reprezentatyvų gyventojų vartotojiškos elgsenos tyrimą visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko 2015 m. vasario 16-24 d. Jo metu buvo apklausti 1002 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.


Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    A.Matulo dieta: jau ir pamiršo makaronų skonį

    A.Matulo dieta: jau ir pamiršo makaronų skonį

    „Režimo priverčia laikytis pats gyvenimas“, – sako šešias kadencijas Seime dirbęs buvęs Seimo Svei...
    Dalis gyventojų sulauks išskirtinio pasiūlymo

    Dalis gyventojų sulauks išskirtinio pasiūlymo

    Lietuvoje pradėtas vykdyti tyrimas, kuris leis sužinoti, kokių pavojingų cheminių medžiagų yra žmonių organizmuose. „Tokio t...

    razinka


    Sveika šeima


    Patrauklios pakuotės – spąstai vaikams

    Daugelis patraukliai supakuotų užkandžių yra itin perdirbti ir turi daug nesveikų priedų, skatinančių persivalgymą bei priklausomybę. Tyrimai rodo, kad pakuotės dizainas – ryškios spalvos, animaciniai personažai – stipriai veikia vartotojų, ypač vaikų, elgseną.

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Atidaryta išmaniųjų telefonų demencijos klinika

    Intensyvus naršymas internete keičia mūsų smegenis, tvirtina sveikatos ekspertai. Atminties sutrikimai, koncentracijos stoka, nuolatinis stresas – tokius simptomus vis dažniau patiria išmaniuosius telefonus intensyviai naudojantys žmonės. Japonijos gydytojai šią būklę pavadino „išmaniųjų telefo...

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Kognityvinis disonansas
    Henrikas Vaitiekūnas Kognityvinis disonansas
    Lyčių lygybė – ilgalaikės taikos architektė
    Margarita Jankauskaitė Lyčių lygybė – ilgalaikės taikos architektė
    Pagalbos mirti dilemos
    Paulius Skruibis Pagalbos mirti dilemos

    Naujas numeris