Vaistinės pasirinkimo argumentai - jos vieta, profesionalus aptarnavimas ir nuolaidos

www.lsveikata.lt
2015-04-28
Rinkdamiesi vaistinę, Lietuvos gyventojai yra skrupulingi - tik mažiau nei dešimtadaliui jų nesvarbu, kur kreiptis pagalbos. Penktadalis lietuvių visų pirma įvertina vaistinėje dirbančių specialistų profesionalumą bei aptarnavimą, panašus skaičius lankytojų eina ten, kur didžiausias asortimentas, trečdaliui svarbiausias kriterijus yra nuolaidos ir akcijos. Daugiau nei pusė gyventojų pirmenybę atiduoda arčiausiai namų ar darbo esančiai vaistinei. Tokias tendencijas atskleidė vaistinių tinklo „Camelia“ užsakymu atlikta apklausa. 
Vaistinės pasirinkimo argumentai - jos vieta, profesionalus aptarnavimas ir nuolaidos
Tolėliau paeiti ar pavažiuoti reikiamos vaistinės gyventojus link skatina ir nuolaidos bei akcijos - jos svarbiausios trečdaliui tyrimo dalyvių, dalis jų lygina kainas skirtingose vaistinėse.

„Šie duomenys visiškai atitinka mūsų, vaistininkų, patirtį bendraujant su pacientais. Seniai praėjo tie laikai, kai mieste buvo tik kelios vaistinės, dabar konkurencija yra milžiniška, tad žmonės tikrai turi iš ko pasirinkti. Kartu griežtėja ir pasirinkimo kriterijai, juk nesinori eiti bet kur. Ypač kalbant apie tokią svarbią ir delikačią sritį kaip sveikata. Todėl džiugina, kad vis daugiau žmonių turi ne tik savo šeimos gydytoją, stomatologą, bet ir vaistininką“, - komentavo „Camelia“ vaistininkė Jūratė Švarcaitė. 
 

Jos teigimu, Lietuvoje, kaip ir visame pasaulyje, didžioji dalis vaistinės sėkmės priklauso nuo lokacijos. Tai patvirtina ir bendrovės „Sprinter tyrimai“ atlikto tyrimo duomenys, rodantys, kad daugiau nei pusę gyventojų vaistinę renkasi geografiniu principu. „Tiesa, populiari vaistinė nebūtinai gali būti įsikūrusi šalia klientų gyvenamosios vietos. Priešingai, sėkmingiausios, didžiausią lankytojų srautą aptarnaujančios vaistinės yra įsikūrusios arti gydymo įstaigų, prekybos centruose arba kitose didelio judrumo vietovėse. Dažniausiai žmonės lanko tą vaistinę, kuri yra tiesiog pakeliui“, - sakė J.Švarcaitė. 
 
Pasak vaistininkės, ne mažiau svarbus kriterijus yra vaistininko profesionalumas ir geras aptarnavimas. Tyrimo duomenimis, dėl šių savybių konkrečią vaistinę renkasi 20 proc. gyventojų. „Profesionalumas ir nuolatinis tobulėjimas vaistinėms tampa vis svarbesnis ir neretai nurungia net ir patogią vietą. Klientui profesionalus vaistininkas yra tas, kuris išsprendžia jo sveikatos problemas, kartais net tas, apie kurias jis nė neįtaria. Profesionalas geba įsigilinti į nusiskundimus, užduoda tinkamus klausimus, vertina paciento sveikatą bendrai, o ne akcentuoja atskirus negalavimus. Taip pat jis gali pasiūlyti, kaip išvengti panašių problemų ateityje. Dėl tokių paslaugų žmonės ir į kitą miesto galą nuvažiuoja“, - pažymėjo „Camelia“ vaistininkė. 
 
Tolėliau paeiti ar pavažiuoti reikiamos vaistinės gyventojus link skatina ir nuolaidos bei akcijos - jos svarbiausios trečdaliui tyrimo dalyvių, dalis jų lygina kainas skirtingose vaistinėse. „Didžioji dalis nuolatinių vaistinės klientų yra senjorai, kurie dažnai serga lėtinėmis ligomis, tad dalį mėnesio pajamų turi atseikėti vaistams. Jie ypač kruopščiai planuoja savo biudžetą ir išlaidas, tad mėgsta lyginti kainas, medžioti nuolaidas. Pavyzdžiui, perka tam tikromis valandomis, kai skelbiamos nuolaidos visiems vaistinės produktams, taip galima sutaupyti ne vieną eurą“, - sakė J.Švarcaitė. 
 
Tyrimas atskleidė, kad daliai gyventojų patraukliausia ta vaistinė, kurioje yra didžiausias reikalingų vaistų asortimentas. „Vaistinės asortimentas priklauso nuo daugelio faktorių, tokių kaip jos vieta, metų laikas ar net sveikatos produktų mados. Nors dar kartais pasitaiko, kad ne visose vaistinės galima rasti norimą prekę, tačiau dažniausiai, paklausinėjus paciento ir išsiaiškinus problemos priežastį, paaiškėja, kad jam reikia ko nors kito arba jei nėra vieno produkto, galima pasiūlyti adekvačią alternatyvą su ta pačia veikliąja medžiaga ir jos kiekiu. Tad vaistinių ir vaistų įvairovei nuolat augant, asortimento kriterijus tampa nebe toks reikšmingas“, - tyrimo duomenis komentavo J. Švarcaitė. 
 
Vaistinių tinklo „Camelia“ užsakymu reprezentatyvų gyventojų vartotojiškos elgsenos tyrimą visuomenės nuomonės ir rinkos tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ atliko 2015 m. vasario 16-24 d. Jo metu buvo apklausti 1002 respondentai nuo 18 iki 75 metų amžiaus.


Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    Prof. J.Macijauskienė: brangiausia – sutikti žmonės ir bendrystė

    Prof. J.Macijauskienė: brangiausia – sutikti žmonės ir bendrystė

    „Baigusi mūsų universitetą, iškart pradėjau dirbti dėstytoja, tad visas akademinis gyvenimas ir vyko čia. Brangiausia...
    Dr. A.Pranculis: gali vaikščioti su aneurizma ir to nežinoti

    Dr. A.Pranculis: gali vaikščioti su aneurizma ir to nežinoti

    „Įsivaizduokit, po tokio ypač sudėtingo dviejų aneurizmų gydymo žmogus teoriškai gali po valandos pradėti vaik&scaron...

    razinka


    Sveika šeima


    Vasaros išvykas gadina vabzdžiai

    Dėl klimato pokyčių įsibėgėjanti vasara stebina ne tik nenuspėjamais orais, bet ir neįprastai aktyviais vabzdžiais. „Šių metų pavasaris ir vasara gana drėgni – todėl stebimi gausesni vabzdžių spiečiai ir, žinoma, dažnesni įkandimai. Šiemet kreipiasi daug pacientų – tiek vaikų, tiek ir suaugusiųjų, kuri...

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Kaip iš kelionės neparsivežti tymų?

    Europos ligų profilaktikos ir kontrolės centras (ECDC) praneša apie didėjantį sergamumą tymais Europoje. Didžiausias atvejų skaičius užfiksuotas Rumunijoje, kur nuo metų pradžios jau susirgo daugiau nei 7 tūkst. žmonių. Taip pat protrūkiai registruojami Prancūzijoje, Nyderlanduose, Belgijoje ir Ispanijoje.

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Lyčių lygybė – ilgalaikės taikos architektė
    Margarita Jankauskaitė Lyčių lygybė – ilgalaikės taikos architektė
    Pagalbos mirti dilemos
    Paulius Skruibis Pagalbos mirti dilemos
    Legenda apie širdį
    Henrikas Vaitiekūnas Legenda apie širdį

    Naujas numeris