„Titaniko“ II ateitis: fiasko ar bravo?

Emilis Jakštys
2024-03-29
„Titanikas“ II gali sukurti taiką. Šis gali tapti taikos laivu visoms pasaulio valstybėms“, – sako ekscentriškasis australų verslininkas Clive Palmeris. Pastarasis savųjų planų sukurti istorinio tragiško likimo laivo repliką nepamiršo. Jis prisimena ne tik romantinę Džeko ir Rouzės istoriją, bet ir tragiškai žuvusius žmones. Laivo projektas magnatui turėtų atsieiti stambią sumelę.
„Titaniko“ II ateitis: fiasko ar bravo?
Australų verslininkas Clive Palmeris jau daugiau kaip dešimtį metų suka galvą, kaip pastatyti istorinio „Titaniko“ repliką. Dabar kontroversiškasis australas žada užsibrėžtą tikslą pasiekti per artimiausius trejus metus – iki 2027-ųjų.

Tikslo nepametė
 
C.Palmeris jau daugiau kaip dešimtį metų suka galvą, kaip pastatyti istorinio „Titaniko“ repliką. 2012 metais verslininkas įkūrė įmonę „Blue Star Line“. Pavadinimas buvo pasirinktas neatsitiktinai. Akylesniems „Titaniko“ smalsuoliams įmonės vardas iš karto kuždėjo nekuklias verslininko ambicijas. Juk „Titaniką“ pastatė garsi britų laivybos įmonė „White Star Line“.
 
C.Palmeris pasidalino ambicingais planais. „Blue Star Line“ tikslas – pastatyti antrą „Titaniką“. Visgi projektas buvo apleistas. Vėliau žadėta pastatyti laivo repliką iki 2018-ųjų, tačiau pandemija užmačioms sutrukdė. Po COVID-19 pandemijos verslininkas grįžto kupinas naujų jėgų įgyvendinti tas pačias ambicijas. Dabar kontroversiškasis australų verslininkas žada užsibrėžtą tikslą pasiekti per artimiausius trejus metus – iki 2027-ųjų.    
 
„Karantinas pasiuntė kruizinių laivų industriją į ilgai trunkantį sąstingį, bet laivybos pramonė sugrįžo visu pajėgumu. Dabar keleivių skaičiai pranoksta prieškovdinius laikus. Mes samdome pačius geriausius laivų statytojus, dizainerius ir inžinierius, siekdami pastatyti „Titaniką“ II“, – socialinių tinklų paskyroje mintis dėliojo magnatas.

 
„Blue Star Line“ įkūrimas galbūt atsitiktinai, o gal ir ne, sutapo su „Titaniko“ tragedijos šimtmečio minėjimu. 1912 m. balandžio 15 d. garsusis laivas nuskendo. Tąsyk, deja, žuvo kiek daugiau nei pusantro tūkstančio žmonių.
 
Nenuskęstančiu vadintas „Titanikas“ buvo įspūdingiausias laivybos kūrinys. Istorinis laivas turėjo būtų puikiausias komforto ir prabangos pavyzdys tuometinėje laivyboje. Juk ir pats laivo pavadinimas pasauliui turėjo priminti graikų mitologijos dievus Titanus, pasižymėjusius ypatinga jėga.
 
Per dieną plaukiantis „Titanikas“ sudegindavo net apie šešis šimtus tonų anglies. Pasauliui prireikė daugiau kaip dvidešimt metų, kol buvo pastatytas už jį didesnis kruizinis laivas „Karalienė Marija“.
 
Sulaukia kritikos
 
Ekscentriškasis magnatas kartas nuo karto žarsto aštrius komentarus žiniasklaidos atstovams. C.Palermiui buvo aštrialiežuviškai priminta, kad šis atkurti legendinį laivą žada ne pirmą sykį. Kodėl reikėtų šį kartą juo patikėti? Australas žodžio kišenėje neieško. C.Palmeris atrėžė, kad šį kartą jam pavyks dėl vienos priežasties: dabar jis turi dar daugiau pinigų...
 
Prognozuojama, kad „Titanikas“ II gali kainuoti nei daug, nei mažai – apie 500 milijonų dolerių. „Kam turėti daug pinigų, jeigu negali jais pasimėgauti?“ – nekukliai pasaulio klausė verslininkas avantiūristas.
 
Internautams „Titaniko“ II užmojai kartas nuo karto primena 2010-ųjų metų to paties pavadinimo filmą (rež. Džeimsas Kameronas). Pastarasis linksniuotas tragedijos įvardžiu. Internete galima surasti ne vieną C.Palmerio užmačias išjuokiantį vaizdo įrašą. Vieni parodijuoja Džeko ir Rouzės meilės istoriją, kiti mėgaujasi ekscentriškais verslininko pokštais ir komentarais. Pastarieji ne kartą priminė ir buvusio Jungtinių Amerikos Valstijų prezidento Donaldo Trumpo juokelius.   

 
Ne viskas dėl pinigų
 
Manote, kad C.Palmeris siekia tik savuosius turtus kūrybingais būdais ištaškyti? Klystate. Jis prisiminė ne tik legendinį laivą, bet ir jau minėtą filmą „Titanikas“
 
„Džeko ir Rouzės meilės istorija „Titanike paliečia kiekvieno širdį. „Titanikas“ mums primena esminius dalykus, kurių trokštame – meilės, draugystės“, – mintimis dalijosi C.Palmeris bei pridūrė, kad svajonių laivas daugiau kaip šimtą metų žadina paslapties šydu pridengtą intrigą.
 

C.Palmeris taip pat siekia parodyti pagarbą laivybos tragedijos aukoms. Be to, jis poetiškai žada, kad naujasis statinys taps gražaus pasaulio simboliu. Užbaigtas projektas simbolizuos gyvenimo ir meilės dvasią.
 
„„Titanikas“ II yra tai, ką turime pastatyti. Visi žinome, kaip kariauti. Ginkluojamės ir remiame karus. Žmonės gerai tai išmano. Kur kas sunkiau kurti taiką. Dėl taikos reikia stengtis kiekvieną dieną. Pažangą darome žingsnelis po žingsnelio. „Titanikas“ II gali sukurti taiką. Jis gali tapti taikos laivu visoms pasaulio valstybėms“, – socialinių tinklų paskyroje rašė verslininkas.
 
Kelionė laivu ir laiku
 
Magnatas ambicingai prognozuoja, jog „Titanikas“ II plauks tokiu pačiu maršrutu kaip ir istorinis jo pirmtakas. Laivas keliaus per Atlanto vandenyną iš Anglijos Southhamptono į Niujorką.
 
Kaip ir „Titanikas“, būsimasis laivas turėtų talpinti 2,4 tūkstančius keleivių ir 900 įgulos narių. „Titanikas II svers maždaug 56 tūkstančius tonų, jį sudarys devyni deniai. Laivas atkartos visą bendravardžio didybę. Jo ilgis bus 269 metai, o plotis – 32,2 metrai. Jame bus 835 kajutės. Iš jų 383 – pirmosios klasės, 201 – antros klasės ir 251 – trečios klasės“, – laivo projekto parametrus aptarė C.Palmeris. 
 
Australas tvirtina sieksiantis būsimiems keleiviams sukurti unikalią kelionę ne tik laivu, bet ir laiku. „Blue Star Line: sukurs autentišką „Titaniko“ patirtį. Keleiviai galės mėgautis tokiu pat interjeru ir salono išdėstymu kaip ir originaliame laive. Kartu bus integruotos modernios saugos sistemos, navigacijos metodai ir XXI a. technologijos, siekiant didžiausios prabangos bei komforto“, – planus dėstė verslininkas.  
 
Ekscentriškasis vizionierius pasigyrė į pagalbą pasikvietęs geriausius dizainerius. „Norime, kad net menkiausia detalė nebūtų pražiūrėta. Mūsų lūkesčiai kur kas didesni net už originalaus „Titaniko“ kūrėjų. Tai bus stilingas, prabangus meilės laivas“, – pristatydamas savąją viziją nesikuklino C.Palmeris. 

lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai! 
 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    G.Vitkauskienė: ne liga turi valdyti pacientą, o jis ligą

    G.Vitkauskienė: ne liga turi valdyti pacientą, o jis ligą

    „Šeimos medicina mane sužavėjo pacientų įvairove, galimybe dalyvauti paciento diagnostikoje ir ilgalaikiame stebėjime...
    V.Žu­kaus­kie­nė: chi­rur­gės pai­nio­ja­mos su slau­gy­to­jo­mis

    V.Žu­kaus­kie­nė: chi­rur­gės pai­nio­ja­mos su slau­gy­to­jo­mis

    Ab­do­mi­na­li­nės chi­rur­gi­jos gy­dy­to­ja Vik­to­ri­ja Žu­kaus­...

    Budinti vaistinė


    „Eurovaistinė“ pristato sveikas kainas: ką balandį galite įsigyti pigiau?

    „Eurovaistinė“ pristato sveikas kainas: ką balandį galite įsigyti pigiau?

    „Eurovaistinė“ kiekvieną mėnesį pristato naujas „sveikas kainas“ – bent 10 aktualiausių mėnesio prek...
    Mokys, kaip vartoti vaistus

    Mokys, kaip vartoti vaistus

    „Oficialiai vaistinėse surenkamų ir sunaikinamų vaistų kiekis – 20 tonų per metus – rodo, kaip netinkamai vartojami ar neva...

    razinka


    Sveika šeima


    Automobilius gatvėse stabdys ir aplinkosaugininkai

    Senas taršių automobilių parkas ir didelė miestų tarša Aplinkos ministeriją privertė griebtis pokyčių – sustiprinti aplinkosaugininkų įgaliojimai transporto priemonių taršos srityje. Netrukus keliuose vairuotojus stabdys ne tik policija, bet ir aplinkos apsaugos pareigūnai. Saugaus eismo ekspertai iniciatyv...

    Sveikatos horoskopas


    Lakpkričio 23-29 d.

    Avi­nas
    Šią sa­vai­tę šil­čiau ren­ki­tės ir ven­ki­te skers­vė­jų. Tre­čia­die­nį ga­li­te su­sap­nuo­ti pra­na­šiš­ką sap­ną. Šeš­ta­die­nis - tin­ka­ma die­na są­na­rių gy­dy­mui ir spe­cia­liems mankš­tos pra­ti­mams.

    Pakalbėkim apie tai



    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Ir turtuoliai verkia
    Henrikas Vaitiekūnas Ir turtuoliai verkia
    Kas po devintu prakaitu slypi?
    Henrikas Vaitiekūnas Kas po devintu prakaitu slypi?
    Pavėlavęs perspaudų rinkinys
    Henrikas Vaitiekūnas Pavėlavęs perspaudų rinkinys

    Naujas numeris