Pamenate Rolando Kazlo sąmojį: „Kvietėme greitąją, o atvažiavo lėtoji“. Bet jei pas pacientą važiuoja ne koks nors ne pirmos jaunystės „busiukas“, o 280 arklio galių variklį turintis „Lotus Evora“? Sakysite, nerealu? Realu, tik ne Lietuvoje, o Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
Į Jungtinių Arabų Emyratų didžiausio miesto Dubajaus (čia gyvena per 4 mln. žmonių) medikų rankas perduota 50 „Lotus Evora“ automobilių. Taip, būtent tokios superautomobilių kategorijai priskiriamos mašinos - su 3,5 litro beveik 300 „arklių“ varikliais, jos iki 100 km val. įsibėgėja per 5 sekundes, o didžiausias jų greitis – 265 km per val.
Pas pacientą-dar greičiau
Į Jungtinių Arabų Emyratų didžiausio miesto Dubajaus (čia gyvena per 4 mln. žmonių) medikų rankas perduota 50 „Lotus Evora“ automobilių. Taip, būtent tokios superautomobilių kategorijai priskiriamos mašinos - su 3,5 litro beveik 300 „arklių“ varikliais, jos iki 100 km val. įsibėgėja per 5 sekundes, o didžiausias jų greitis – 265 km per val.
Pažvelgę į nuotraukas suprasite, kad ligonio su neštuvais čia nepaguldysi... Bet to Dubajaus pirmosios pagalbos medikams ir nereikia. Perkant šiuos automobilius buvo siekiama vieno tikslo – sutrumpinti reagavimo į skubų iškvietimą laiką. Manoma, kad šį rodiklį bus pavykę pagerinti du kartus – įvykio vietoje „greitoji“ „Evora“ turėtų pasirodyti po 4 minučių, kai iki šiol Jungtiniuose Arabų Emyratuose standartinio medikų automobilio tekdavo laukti 8 minutes.
Kad adrenalinas vykstant pas ligonį nepakištų kojos (kas buvote, patvirtinsite, kad lygių kelių dangos mes galime tik pavydėti, o įjungti švyturėliai suteikia galimybę išmėginti visas gerąsias dinamines šio Didžiojoje Britanijoje gaminamo automobilio savybes), visi prie naujų „greitųjų“ sėsiantys medikai dar turės lankyti specialius ekstremalaus vairavimo kursus. Kai tau patikimas beveik pusę milijono (jei vis dar skaičiuosime litais) vertas automobilis, logiška, kad vairavimo įgūdžiai turėtų būti atitinkami.
Neštuvų šiame modelyje nebus, bet nedidelėje bagažinėje tilps ir defibriliatorius, ir deguonies kaukės, ir kitų būtiniausi gydytojo įrankiai bei medikamentų rinkinys. „Šie automobiliai ypač svarbūs, nes jie leis į nelaimės vietą gydytojams atvykti greičiau nei įprastiems pirmąją pagalbą teikiantiems medikams. O kelios minutės nelaimės atveju gali būti lemtingos“, - „Al Arabiya News“ citavo Dubajaus pirmosios medicininės pagalbos paramediką Maithą Al Ketbį.
Kad negalvotumėte, jog Dubajaus medikai be reikalo išlaidauja, verta priminti, kokiu transportu naudojasi kitos šio miesto tarnybos, kurioms irgi būtina operatyviai reaguoti į įvairius įvykius. Dubajuje policininkai vairuoja „Bugatti Veyron“, „Brabus B63S-700 WIDESTAR“, „Bentley Continental GT“, „Mercedes-Benz SLS“, „Ferrari FF“, „Lamborghini Aventador“, „Aston Martin One-77“ ir net „McLaren MP4-12C“.
Bandė pralenkti vokiečius
Vokietijos gamintojo „Mercedes“ modelis SLS AMG 2011 metų specialiosios technikos parodoje „Rettmobil“ tapo bene ryškiausia žvaigžde. Ir taip akį traukiantis modelis buvo išdažytas „greitosios“ spalvomis, o ant stogo – sumontuoti tokios paskirties technikai privalomi švyturėliai. Turbūt jį būtų galima vadinti pačia greičiausia „greitąja“: iki 100 km per val. šis automobilis įsibėgėja per 3,8 sek., o jo didžiausias gamintojo numatytas greitis – net 317 km per val. Deja, parodai skirtas modelis taip ir liko parodiniu eksponatu. Nors Vokietija pagrįstai garsėja kaip didžiausia Europos rinka, net ir jų sveikatos apsaugai toks modelis, matyt, buvo per didelė prabanga.
Anglai rinkosi „Subaru“
Kad gydytojai nelaimės (paprastai eismo įvykio) vietą pasiektų kaip įmanoma greičiau, įvairių šalių sveikatos apsaugos „garažai“ turėjo ir tebeturi tikrai įvairių gamintojų automobilių. Pavyzdžiui, Londono oro uoste pirmąją pagalbą suteikti buvo pasiruošę medikai, važinėjantys „Subaru Impreza WRX STI“ modeliu. Automobilių ralio lenktynėse pergales skynusio modelio analogas iki 100 km/val. galėdavo įsibėgėti per 5 sekundes, o keturių varomųjų ratų sistema suteikdavo galimybę greitai ir saugiai pasiekti nelaimės vietą.
Nori ne tik greičiausios, bet ir didžiausios
Galime vėl grįžti į Dubajų, kur jau 5 metai pacientams pasirengusi padėti visa medikų brigada. „Mercedes-Benz Vitaro“ miesto autobuse vienu metu gali būti aptarnaujama 20 ligonių. Savotiška klinika ant ratų vadinamas autobusas įrengtas pagal paskutinį technikos žodį: čia ir rentgeno kabinetas, ir kardiogramą padaryti galima. Tokio autobuso paskirtis – suteikti būtinąją pagalbą masinių nelaimių vietose, kur gali būti daug sužeistųjų.
Jeigu kelio pas ligonį link nėra
Kartais iki ligonio reikia važiuoti ne tik asfaltu ir ne tik didmiesčio gatvėmis. Kai Lietuvoje kelininkai nespėja valyti mažesnių regionų keliukų, pirmąją pagalbą teikiantys medikai skundžiasi, jog pasiekti paciento paprasčiausiai neįmanoma. Rusijoje yra regionų, kur pas ligonį neįmanoma atvažiuoti ne tik žiemą. Štai tada medikai renkasi visureigius, kuriems bekelė tikrai nebus baisi. Šešiaratis monstras „Trecol 39294“ sukonstruotas taip, kad visą medikų brigadą atgabentų į stichinės nelaimės ar teroristinio akto vietą arba kad galėtų evakuoti nukentėjusius iki artimiausios ligoninės.
Tarp kitko
Pagal Lietuvoje galiojančias Kelių eismo taisykles, transporto priemonių su įjungtais mėlynos (mėlynos ir raudonos) spalvos švyturėliais ir specialiais garso signalais, taip pat jų lydimų transporto priemonių nepraleidimas, nesustojimas, kai to reikalauja taisyklės, ar kitoks kliudymas jų eismui – užtraukia baudą vairuotojams nuo 200 iki 400 Lt arba teisės vairuoti transporto priemones atėmimą nuo dviejų iki keturių mėnesių.
Komentuoti: