Pasaulį užplūdo nauja fanatizmo manija. Išmaniesiems telefonams skirtas žaidimas „Pokemon Go“ per penkias dienas sužavėjo daugiau nei 7 mln. žmonių. Papildytoje realybėje klajojantys žaidėjai nebegali nuleisti akių nuo telefonų, todėl neišvengta nelaimių. Per neatidumą žmonės atsitrenkia į stulpus, pasitempia kojas, sukelia avarines situacijas keliuose.
Jungtinėse Amerikos Valstijose kai kuriose gatvėse esančiuose ekranuose įspėjimus apie saugų greitį pakeitė užrašas „Neieškok pokemonų, bet vairuok“.
Auga smalsumo jausmas
„Kai žaidėjai ieško pokemonų arba susirenka pokemonų stotelėse, tai skatina bendruomeniškumo jausmą. Žaidimas suburia žmones, suteikia galimybę socializuotis, kas gali turėti teigiamą poveikį ne tik fizinei, bet ir emocinei bei psichinei sveikatai“, - žaidimo privalumus vardino Teksaso medicinos profesorius Mattas Hoffmanas.
Pasak jo, „Pokemon Go“ įrodo, kad technologijos nebūtinai daro neigiamą įtaką žmonių sveikatai. Tai puikus būdas praleisti laiką lauke su šeima. Tėvams daug lengviau išsivesti vaikus į lauką, kol mažieji nespėjo suaugti kartu su kėde prie kompiuterio. Kitas privalumas – savų apylinkių pažinimas.
„Žaidimas dažnai atveda į tokias vietas, kurias anksčiau tik pravažiuodavau. Žaisdamas jaučiu, kaip kaskart auga mano smalsumas“, - teigė M. Hoffmanas.
Populiarumo sėkmė
Kodėl „Pokemon Go“ taip staiga tapo populiariu? Psichologai aiškina, jog pagrindinė priežastis – nostalgija pačiam pirmajam pokemonų žaidimui, sukurtam dar prieš dvidešimt vienerius metus. Tuo metu žaidimas susilaukė tikros sėkmės, tačiau laikui bėgant liko tik vaikystės prisiminimuose.
„Jeigu „Pokemon Go“ sukelia nostalgijos jausmą, mūsų smegenys į klausimą „ar tai yra geras žaidimas?“ atsako prisiminimais, kurie iš vaikystės dažniausiai yra geri. Naujojo žaidimo aliuzija į senąjį – pagrindinė populiarumo sėkmės priežastis“, - sakė psichologinių knygų apie kompiuterinius žaidimus autorius dr. Jamie Madiganas.
Panašios nuomonės laikosi ir psichologijos profesorius Clay Routledge. Jo teigimu, dalis žmonių žaisdami „Pokemon Go“ galimai noriai socializuojasi, nes turi panašius prisiminimus iš vaikystės, kuriais dalinasi su bendraminčiais. „Technologijos žmonėms leidžia pasidalinti patirtimi tokiais būdais, kokiais to paties padaryti negalėjo praeityje“, - tikino C. Routledge.
Atsiliepimai
Panaršius socialiniuose tinkluose galima įsitikinti, kad žaidimas sukelia tikrą priklausomybę. Dalis žaidžiančiųjų savo paskyrose dalinasi nuotraukomis, kaip jie pokemonus gaudo vairuodami, tačiau kolegoms nepamiršta užsiminti, kad toks vairavimas nesaugus ir, kad vairuojant per greitai pokemonų sugauti neįmanoma.
Užsienietis Allanas rašė: „Šiandien nuėjau šešis su puse kilometro ir tuo metu pasikalbėjau su keturiais žmonėmis. „Pokemon Go“ sumažins nutukimo problemą ir padės asocialiems žmonėms socializuotis. Ir viskas vienoje programėlėje!”
Gerų žodžių „Twitter“ tinkle negailėjo ir depresija serganti Jesseanne. Ji rašė, kad depresijos gydymui žaidimas tapo daug geresniu vaistu nei tie, kuriuos išrašė gydytojas ar rekomendavo terapeutas.
Pasekmės
Nepaisant visų žaidimo privalumų, yra ir kita medalio pusė. Kuo dažniau „Pokemon Go“ fanai žaidžia, tuo daugiau pastariesiems reikia vaikščioti, tačiau jų atidumas menksta. Dėl šios priežasties padidėja neigiamų pasekmių tikimybė.
Po kelių dienų, kai tik žaidimas atsirado, socialiniuose tinkluose pokemonų gaudytojai ėmė dalintis nuotraukomis, kuriose šie susižaloję. Pasaulį apskriejo ne viena istorija, kaip į gatvėje esančius stulpus ar į žmones atsitrenkia nuo telefono galvos pakelti negalintys asmenys.
Negana to, kai kurie žaidimą žaidžia net vairuodami, todėl neišvengta ir avarijų. Jungtinėse Amerikos Valstijose kai kuriose gatvėse esančiuose ekranuose įspėjimus apie saugų greitį pakeitė užrašas „Neieškok pokemonų, bet vairuok“.
Tarp kitko
Pokemonus („Pocket monsters“ iš angl. „Kišeniniai monstrai“) prieš dvidešimt vienerius metus sukūrė video žaidimų dizaineris japonas Satoshis Tajiris.
Žaidimas „Pokemon Go“ pritaikytas „iOS“ ir „Android“ išmaniųjų telefonų operacinių sistemų naudotojai. Šio žaidimo esmė – virtualių pokemonų ieškoti realiame pasaulyje, o paskui varžytis su kitais žaidėjais. Pradėjus žaisti yra matoma žemėlapis, atitinkantis buvimo realią vietą, kuriame pažymėti taškai, kur galima rasti pokemonų. Pastarieji naudojant kamerą yra projektuojami ant realaus vaizdo, tai reiškia, jog žaisdami, per telefono ekraną kišeninį monstrą galite išvysti net savo keptuvėje.
Komentuoti: