Britų Nacionalinė sveikatos tarnyba (NHS) nutarė į realų pasaulį sugrąžinti vaikus ir jaunuolius priklausomus nuo kompiuterinių žaidimų. Prieš porą savaičių atidaryta ir speciali klinika, kur pacientams gydymas prieinamas ir per „Skype“.
Pirmoji kenčiantiems nuo priklausomybės kompiuteriniams žaidimams, gydymo įstaiga atidaryta bendradarbiaujant kartu su Londone esančiu Nacionaliniu elgesio priklausomybių centru, prie kurio prijungtas ir naujasis padalinys.
Pirmoji klinika
Britų sveikatos sergėtojai pastebi tarp jaunimo augančius psichikos sveikatos sutrikimus, kuriuos, anot jų, sukelia priklausomybė vaizdo žaidimams. Prie populiariųjų „Fortnite“, „Candy Crush“, „Call of Duty“ ir daugelio kitų vaizdo žaidimų jaunimas be pertraukų gali praleisti visą parą. Nuo šiol tiems, kurie nesugeba susidoroti su šia priklausomybe atveriamos durys į vaizdo žaidimų priklausomybių gydymo kliniką. Pirmoji tokio tipo gydymo įstaiga atidaryta bendradarbiaujant kartu su Londone esančiu Nacionaliniu elgesio priklausomybių centru, prie kurio prijungtas ir naujasis padalinys. Pacientai čia turi galimybę ne tik asmeniškai lankytis pas psichikos sveikatos specialistus, bet konsultacijų sulaukti nuotoliniu būdu per „Skype“.
NHS vadovo Simono Stevenso teigimu, sveikatos organizacija turi ne tik atliepti šalies sveikatos aktualijas, bet ir žengti koja kojon su besikeičiančiais pacientų poreikiais siūlydami vis platesnį gydymo paslaugų prieinamumą. „Esame paruošę klinikinių psichologų, psichinės sveikatos slaugytojų, terapeutų ir psichiatrų komandas, kurių specializacija yra gydyti vaikus ir jaunimą. Taigi tikimės priklausomybės bus įveiktos“, - britų žiniasklaidai kalbėjo S.Stevensas.
Nors Anglijos sveikatos specialistai jau kelias savaites nukreipia žaidimų priklausomybių turinčius pacientus į medikų rankas, gydymo sulaukti pacientai galės tik nuo gruodžio mėnesio.
Artimieji - bejėgiai
Pasaulio sveikatos organizacija (PSO) prieš metus pirmą kartą pripažino priklausomybę nuo video žaidimų, kaip sveikatos sutrikimą, todėl šį įtraukė į naujausią Tarptautinės ligų klasifikacijos žinyną. Anot jų šis psichinis sveikatos sutrikimas gali sukelti neigiamą poveikį ne tik patiems pacientams, bet ir jų artimiesiems. Dažnai artimieji bandydami padėti susidoroti su šia problema būna bejėgiai, todėl specialistų įsikišimas būtinas.
Naujojo žaidimų priklausomybių centro direktorė ir Karališkojo psichiatrų kolegijos atstovė elgesio priklausomybių klausimais dr. Henrietta Bowden-Jones pažymėjo, kad rūpestį turėtų kelti ir tai, kad jaunimas prie žaidimų praleisdamas po pusdienį ar daugiau sukelia grėsmę ne tik fizinei sveikatai, bet ir socialiniam gyvenimui.
„Į žaidimų sukeliamus psichikos sutrikimus nederėtų žiūrėti pro pirštus. Jaunimas prie kompiuterių gali praleisti žaisdamas be vargo ir dvylika valandų per dieną, todėl gali tapti socialiai izoliuotas ar dėl to net prarasti darbą“, - komentavo centro svarbą dr. H. Bowden-Jones.
Finansinė atsakomybė - kūrėjams
Dėl kompiuterinių žaidimų priklausomybių susirūpinusios ir kitos Pasaulio šalys. Susidoroti su video žaidimų priklausomybėmis bando Pietų Korėja uždraudusi vaikams iki 16 metų naudoti internetinius žaidimus nuo vidurnakčio iki ryto. Tuo tarpu Kinijos technologijų įmonė „Tencent“ vaikams apribojo prie populiariausių žaidimų galimą praleisti valandų skaičių.
Britai paskirstyti finansinius ir moralinius įsipareigojimus kovojant prieš minėtas priklausomybes siekia žaidimų kūrėjams įvedant mokesčius. Siekiama, kad surinkti pinigai padėtų finansuoti psichinės sveikatos gydymą, o žaidimų kūrėjai taip prisiimtų atsakomybę dėl savo kuriamų produktų.
Jų teigimu, nors Nacionalinė sveikatos tarnyba privalo rūpintis ir prisitaiko prie šiuolaikinių iššūkių, vien tik mokesčių mokėtojai negali apmokėti gydymo sąskaitų. Internetinių žaidimų kompanijos uždirbančios milijonus svarų pelno, turi ne tik prisidėti finansiškai prie gydymo, bet ir įdiegti apsaugos priemones.
Tarp kitko
13-metė Anna-Lee Keho žaisdama „Sega“ žaidimus patyrė mirtiną širdies priepuolį, į kurį nespėjo sureaguoti tėvai. Mergaitė buvo taip panirusi į žaidimą, kurio metu įnirtingai kalbėjo, linkčiojo, kad jos pagalbos šauksmas dėl trūkstamo oro nepatraukė tėvų dėmesio. Spėliota, kad vaizdo žaidimo metu patirtą širdies priepuolį galėjo išprovokuoti dieną prieš trylikametei įvykęs astmos priepuolis.
18-metis Chuangas iš Taivano mirė po 40 valandų trukusio „Diablo III“ video žaidimo maratono. Mirtis jaunuolį ištiko interneto kavinėje, kurioje Chuangas pervargęs užmigo, o sulaukęs interneto kavinės užsidarymo laiko buvo žadinamas salės darbuotojo. Nors pažadintas vaikinas sugebėjo atsikelti ir kelis žingsnius paeiti, staiga suklupo ir mirė.
Neseniai mirtis, susijusi su kompiuteriniais žaidimais, ištiko 20-metį Chrisą Staniforthą iš Jungtinės Karalystės. Nors Chrisas buvo dažnas 12 valandų be pertraukų trunkančių „Halo“ žaidimų sesijų dalyvis, lemtingos žaidimo sesijos metu vaikiną ištiko plaučių emboliją. Plaučiuose susidaręs kraujo krešulys vaikiną nokautavo vietoje.
lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai!
Komentuoti: