J.Džiugelis siūlo braukti nuostatą, leidžiančią nepriimti specialiųjų poreikių mokinių

Milena Andrukaitytė, BNS
2019-07-01
Seimo Neįgaliųjų teisių komisijos pirmininko pavaduotojas Justas Džiugelis siūlo iš Švietimo įstatymo braukti nuostatą, leidžiančią nepriimti vaikų su specialiaisiais poreikiais.
J.Džiugelis siūlo braukti nuostatą, leidžiančią nepriimti specialiųjų poreikių mokinių
J.Džiugelis

„Šiuo metu mokykla turi galimybę nepriimti vaiko, jei jis turi specialiųjų ugdymosi poreikių, ir tai yra akivaizdžiai neteisinga, diskriminacinė nuostata. Šitą nuostatą siūlome keisti, taip pat į įstatymą įrašyti įtraukiojo švietimo sąvoka“, – per spaudos konferenciją Seime pirmadienį sakė J.Džiugelis.
Iš įstatymo Seimo opozicinės konservatorių frakcijos atstovas siūlo braukti 29 straipsnio dalį, kad „mokykla, dėl objektyvių priežasčių negalinti užtikrinti mokiniui, kuris mokosi pagal privalomojo švietimo programas, psichologinės, specialiosios pedagoginės, specialiosios ar socialinės pedagoginės pagalbos, siūlo jam mokytis kitoje mokykloje“.

 
J.Džiugelis teigė, kad „šiuo metu sistema sukonstruota taip, kad prisidengiant šio įstatymo straipsniu tėvai didžiąja dalimi siuntinėjami iš vienos mokyklos į kitą, kol galiausiai jie praradę viltį rasti galimybę mokytis taip vadinamoje normalioje mokykloje atsiduria specializuotoje mokykloje“.
„Šiuo metu tokių vaikų, negalią turinčių, apie 40 proc. mokosi specialiosiose mokyklose, kur iš tiesų jie vėliau yra „nurašomi“, nes ten nėra orientuojamasi į ugdymo kokybę, o daugiau į užimtumą, socializaciją“, – pažymėjo J.Džiugelis.
 
Švietimo ekspertė, Vilniaus universiteto profesorė Vilija Targamadzė sakė, kad įstatymo pataisa pati savaime problemų neišspręs, todėl turi eiti su priemonių paketu, prie įtraukiojo ugdymo pereiti reikėtų palaipsniui.
„Tai yra tikrai sveikintinas pakeitimas, jis turėtų eiti su priemonių paketu, realiomis prielaidomis įgyvendinti, o sąlygas turėtų sukurti kiekviena mokykla. Kiekviena mokykla turėtų būti pajėgi dirbti su kitoniškais vaikais. Aišku, to iš karto nebus, reikėtų sudėlioti etapais ir tai labai rimtai apgalvoti“, – kalbėjo V.Targamadzė.
 
„Savivaldybės iš pradžių galėtų sukurti tam tikras nespecializuotas, bet akcentuojančias (įtraukųjį ugdymą – BNS) mokyklas, kur vaikai galėtų mokytis su kitais vaikais, ir bendrasis ugdymas vyktų suteikiant pagalbą specialiųjų poreikių vaikams“, – sakė Vilniaus universiteto profesorė.
Įtraukusis ugdymas yra mokinių, turinčių specialiųjų poreikių, mokymasis bendrojo ugdymo mokyklose, pagal jų poreikius ir galimybes, užtikrinant švietimo pagalbą.
 

BNS
 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    A.Matulo dieta: jau ir pamiršo makaronų skonį

    A.Matulo dieta: jau ir pamiršo makaronų skonį

    „Režimo priverčia laikytis pats gyvenimas“, – sako šešias kadencijas Seime dirbęs buvęs Seimo Svei...
    Dalis gyventojų sulauks išskirtinio pasiūlymo

    Dalis gyventojų sulauks išskirtinio pasiūlymo

    Lietuvoje pradėtas vykdyti tyrimas, kuris leis sužinoti, kokių pavojingų cheminių medžiagų yra žmonių organizmuose. „Tokio t...

    Budinti vaistinė


    Vaistinėlė padės pasiruošti blogiausiam scenarijui

    Vaistinėlė padės pasiruošti blogiausiam scenarijui

    Vasaros sezonui įgaunant pagreitį, specialistai perspėja atkreipti dėmesį į kelionių vaistinėlės sudėtį – ją būtina ruo&scar...
    Istorijos dulkes nupūtus: neįprastos pokario vaistinės

    Istorijos dulkes nupūtus: neįprastos pokario vaistinės

    „Sperminas skystas – vartojamas prie bendro silpnumo, po infekcinių susirgimų, prie neurastenijos, prie širdies...

    razinka


    Sveika šeima


    Patrauklios pakuotės – spąstai vaikams

    Daugelis patraukliai supakuotų užkandžių yra itin perdirbti ir turi daug nesveikų priedų, skatinančių persivalgymą bei priklausomybę. Tyrimai rodo, kad pakuotės dizainas – ryškios spalvos, animaciniai personažai – stipriai veikia vartotojų, ypač vaikų, elgseną.

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Atidaryta išmaniųjų telefonų demencijos klinika

    Intensyvus naršymas internete keičia mūsų smegenis, tvirtina sveikatos ekspertai. Atminties sutrikimai, koncentracijos stoka, nuolatinis stresas – tokius simptomus vis dažniau patiria išmaniuosius telefonus intensyviai naudojantys žmonės. Japonijos gydytojai šią būklę pavadino „išmaniųjų telefo...

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Kognityvinis disonansas
    Henrikas Vaitiekūnas Kognityvinis disonansas
    Lyčių lygybė – ilgalaikės taikos architektė
    Margarita Jankauskaitė Lyčių lygybė – ilgalaikės taikos architektė
    Pagalbos mirti dilemos
    Paulius Skruibis Pagalbos mirti dilemos

    Naujas numeris