„Twitter“ padeda pažinti žmogaus psichologiją
www.lsveikata.lt
2015-11-23
20 mln. „Twitter“ įrašų analizė padėjo gauti tikslios informacijos, kas tam tikru metu nutiko jo naudotojams ir kaip jie tose situacijose elgėsi, kaip į jas reagavo.
Mokslininkai teigė nustatę tam tikrus dėsningumus: paaiškėjo, kad darbo dienomis „Twitter“ naudotojai išlieja daugiau negatyvo, savaitgaliais gi atsiranda daugiau pozityvių įrašų.
Vieno Floridos (JAV) universiteto mokslininkai naudojo daugiau kaip 20 mln. įrašų, kad išsiaiškintų, kaip dvi savaites realius gyvenimo įvykius, požiūrį bei santykį į juos žmonės aprašinėjo socialiniame tinkle. Duomenų analizei tyrėjai sukūrė metodą, kuris automatiškai iš teksto išskirdavo svarbią informaciją.
Pirmiausia, remiantis 5 tūkst. įrašų, buvo atrinkti raktiniai žodžiai, apibūdinantys tam tikras situacijas ir žmonių reakciją į jas. Vėliau speciali kompiuterinė lingvistinė programa surūšiavo šiuos žodžius į kategorijas ir nustatė, kokie jų dažniausiai naudojami vienai ar kitai situacijai apibūdinti. Pavyzdžiui, kai žmogus užsiėmęs, jis dažniausiai vartoja žodį „darbas“, o kai jam iškyla nemalonumų, griebiasi nenormatyvinės leksikos.
Baigę analizę mokslininkai teigė nustatę tam tikrus dėsningumus: paaiškėjo, kad darbo dienomis „Twitter“ naudotojai išlieja daugiau negatyvo, savaitgaliais gi atsiranda daugiau pozityvių įrašų. Moterys pasirodė labiau socialiai aktyvios nei vyrai, jos reikšdavo stpresnes emocijas - tiek teigiamas, tiek ir neigiamas. Tiesa, didelių skirtumų tarp miesto ir kaimo gyventojų nepastebėta.
„„Twitter“ – tai skaitmenizuotas sąmonė, paremta naudotojų mintimis ir emocijomis“, - teigia vienas tyrimo autorių Davidas Serfass.
Komentuoti: