Viena Elono Musko (49 m.) idėjų - sukurti žmonių koloniją Marse. Dažnas tai išgirdęs šypteli į ūsą. Tačiau, kaip kartą rašė „Forbes“ apžvalgininkai, verslininkui sekasi praktiškai viskas, ko tik imasi, ir realybe virsta net pačios keisčiausios idėjos.
Nors kartais Elonas Muskas pavadinamas pasaulį keičiančiu vizionieriumi ar net žmonijos gelbėtoju, pats jis tikina neturįs tikslo ką nors gelbėti. „Tiesiog galvodamas apie tolimą ateitį noriu, kad ši mintis nekeltų man liūdesio ir pavojaus“, - sako verslininkas.
Faktas
Praėjusią savaitę amerikiečių pilotuojamas erdvėlaivis „Crew Dragon“ prisijungė prie Tarptautinės kosminės stoties. Naujasis amerikiečių pilotuojamas bendrovės „SpaceX“ kosminis laivas „Crew Dragon“ su dviem astronautais šeštadienį sėkmingai startavo į orbitą bandomajam skrydžiui. Tai - pirmasis amerikiečių pilotuojamo erdvėlaivio skrydis nuo 2011 m., kuomet buvo nutraukta JAV daugkartinio naudojimo kosminių lėktuvų programa.
Absoliutus darboholikas
E.Muską vieni vadina šių laikų Niutonu, kiti gi pažeria ne tokių malonių epitetų, palygindami jį su vienu Vokietijos diktatoriumi. Prieš keletą mėnesių spaudoje nuvilnijo istorija, kai E.Muskas, užsukęs į biurą sekmadienio vakare, maždaug apie vienuoliktą valandą, nusistebėjo, kodėl niekas nedirba?! Maždaug vidurnaktį į susirinkimą buvo sukviesti padalinių vadovai. Paaiškėjus, jog gamyba nevyksta kiaurą parą, nes trūksta žmonių, kitą dieną į kompaniją buvo priimta dar 250 darbuotojų, kad darbas visą parą būtų užtikrinamas.
Tie, kam yra tekę dirbti su E.Musku, apibūdina jį kaip negailestingą vadovą, kurio tam tikri sprendimai priverčia jo įkurtas kompanijas atsidurti ant bankroto slenksčio. Kolegos sako, kad jis visada mėgsta žaisti ties finansinės rizikos riba ir gana dažnai ją peržengia. Kiti jį apibūdina kaip absoliutų darboholiką, dirbantį be atostogų, savaitgalių. Maža to, to paties jis tikisi ir iš kitų.
Jo idėjos, net jei ir dažnai atrodo iš fantastikos srities, yra realizuojamos. Nuo elektrinių automobilių iki dirbtinio intelekto ir skrydžių į kosmosą. E.Muskas yra žmogus, su kurio vardu daugelis sieja pasaulio ateitį.
E.Muskas vadovauja trims kompanijoms: žmonių skrydžius į kosmosą plėtojančiai „SpaceX“, elektrinius automobilius kuriančiai „Tesla“ ir žmogaus smegenis su kompiuterinėmis sistemomis sujungti siekiančiai „Neuralink“. E.Muskas yra 25-as „Forbes“ įtakingiausių pasaulio žmonių sąraše ir 53-ias turtingiausių. Kartą „Forbes“ apžvalgininkai pajuokavo, kad iš principo jam pavyksta viskas, ko jis tik imasi. Ir nesvarbu, kaip beprotiškai gali tai skambėti. Tiesa, viename interviu pats E.Muskas teigė, jog investuoja tik į ambicingus projektus, kurie gali iš esmės perkonstruoti pasaulį. Jo tikslai – nuo kovos su klimato atšilimu gaminant ir naudojant tvarią energiją, iki žmonių kolonijos Marse įkūrimo. Nors kartais jis pavadinamas pasaulį keičiančiu vizionieriumi ar net žmonijos gelbėtoju, E.Muskas tikina tikrai neturįs tikslo ką nors gelbėti. „Tiesiog galvodamas apie tolimą ateitį noriu, kad ši mintis nekeltų man liūdesio ir pavojaus“, - sako verslininkas.
100 valandų darbo savaitė
Prieš porą metų „The Business Insider“ pamėgino apibendrinti, kaip atrodo eilinė E.Musko diena. Keliasi jis septintą ryto, miega dažniausiai po šešias valandas. Įprastai nepusryčiauja, tik retsykiais, kai šiek tiek sulėtina tempą, išgeria kavos ir suvalgo omleto. Yra, kaip jis sako, vienas vienintelis rytinis ritualas, kurio niekada nepraleidžia – dušas.
Dirba amerikietis 85–100 valandų per savaitę, iš kurių 80 proc. skiria inžineriniams ir projektavimo darbams. Pirmadieniai ir penktadieniai skirti bendrovei „SpaceX“ Los Andžele, o antradienius, trečiadienius ir ketvirtadienius jis leidžia bendrovėje „Tesla“, San Franciske. Verslininkas taip pat yra sakęs, kad įprastai pusdienį skiria dirbtinio intelekto nepelno siekiančiai organizacijai „OpenAI“. Savaitgaliai taip pat užimti. Kalbama, kad jis faktiškai gyvena darbe, skraido tarp bendrovių biurų asmeniniu lėktuvu – tik taip gali suspėti.
Žino kone visų darbuotojų problemas ir teigiama, kad atsako į jų elektroninius laiškus ne vėliau kaip po pusvalandžio, net jei jų gauna vidurnaktį. Sekmadieniais jis keliauja arba ilsisi namuose Bel Aire. O šeštadieniais arba dirba „SpaceX“, arba leidžia laiką su penkiais sūnumis iš pirmosios santuokos. Apie vaikus E.Muskas yra sakęs: „Esu atradęs, kad galiu būti su jais ir kartu rašyti elektroninius laiškus. Galiu būti su jais ir tuo pat metu dirbti... Jeigu negalėčiau, nenudirbčiau savo darbų.“
Verslininko biografijos puslapiuose yra ir liūdnų įvykių, apie kuriuos jis nelinkęs pasakoti. Pasak jo pirmosios žmonos Justine Wilson, kai prieš aštuoniolika metų E.Musko elektroninės bankininkystės „PayPal“ projektą nusipirko „eBay“, tą pačią savaitę judviejų pirmagimis užmigęs pietų miego nepradubo. Jį ištiko staigios kūdikių mirties sindromas. Medikai pajėgė atgaivinti vaiką, bet smegenys, per ilgai išbuvusios be deguonies, buvo mirusios ir po trijų dienų tėvai ryžosi išjungti gyvybines funkcijas palaikančią aparatūrą. Pasak Justine, tai buvo stiprus sukrėtimas ir Elonas sunkiai susitaikė su šia netektimi.
Papildymas išmaniosiomis technologijomis
E.Muskas yra sakęs, jog plėtojant „Neuralink“ technologiją pirmiausia bus siekiama padėti smegenų vėžiu, epilepsija ir Parkinsono liga sergantiems pacientams bei tiems, kurie patyrė sunkias smegenų traumas. Po kovos su ligomis kitas „Neuralink“ žingsnis turėtų būti „visapusiškos smegenų sąsajos“ kūrimas. Ši sąsaja būtų įgyvendinama prie smegenų prijungiant visapusiškai išbaigtą ir su žmogaus organizmu biologiškai suderinamą elektrodų tinklą. Tai suteiktų galimybę bevieliu būdu pasiekti debesų kompiuteriją ir netgi kitų šios sąsajos naudotojų smegenis.
Pasak E.Musko, plečiantis dirbtinio intelekto pritaikymo galimybėms, žmonės taip pat privalės plėsti savo intelektinius sugebėjimus ir artėti prie kompiuterių pajėgumo. Tai padaryti galima „papildant“ žmogaus kūną išmaniosiomis technologijomis.
Tiesa, prasidėjus koronaviruso epidemijai ir netylant kalboms, jog daugelis šalių gali susidurti su problema, kad neužteks turimų plaučių ventiliavimo aparatų, E.Muskas teigė, jog, jei reikės, „Tesla“ galės jų pagaminti.
Komentuoti: