Balandį nėščia moteris atėjo pas mediką, nes jos šeimos gydytojas diagnozavo, jog negimęs kūdikis turi sunkių sveikatos problemų. Varšuvos Šventosios Šeimos ligoninės direktorius B.Chazanas atsakė negalintis leisti aborto Šventosios Šeimos ligoninėje, nes tai „prieštarauja jo sąžinei“. Vietoj to jis davė moteriai kitos ligoninės adresą, kurioje jos gimęs kūdikis galėtų gauti paliatyvą priežiūrą.
Gydytojas Bogdanas Chazanas, Varšuvos Šventosios Šeimos ligoninės direktorius, buvo atleistas po to, kai atsisakė daryti moteriai abortą.
„Kūdikis gimė kitoje ligoninėje, turėdamas sunkių galvos ir veido pažeidimų bei ne visiškai gyvybingas smegenis. Kaip teigė vietinis gydytojas, tokios būklės kūdikiai išgyvena mėnesį ar du“, – pranešė agentūra „Reuters“.
Mažiausiai dviejų žmonių Lenkijoje nuomone, B.Chazanas primetė savo valią bei tikėjimą moteriai ir sukėlė situaciją, kuri atnešė nekaltam kūdikiui beprasmių kančių. Tie du žmonės yra Varšuvos merė, atleidusi mediką iš direktoriaus pareigų, ir Lenkijos ministras pirmininkas Donaldas Tuskas, teigęs, kad „nepaisant to, ką sako jo sąžinė, gydytojas privalo laikytis įstatymo“.
Hanna Gronkiewicz-Waltz, Lenkijos sostinės merė, sakė, kad atleido B.Chazaną iš ligoninės direktoriaus pareigų „remdamasi tuo, jog medikas neturėjo teisės atsisakyti daryti abortą ir neinformuoti moters apie galimybes padaryti abortą kitur“. Mero kabineto užsakytas tyrimas teigė, kad profesorius B.Chazanas pažeidė Lenkijos įstatymą, kuris įpareigoja gydytojus padėti pacientui rasti alternatyvių galimybių nutraukti nėštumą. Gydytojas taip pat neinformavo moters, jog abortas po 24-osios nėštumo savaitės taps nelegalus, ir paskyrė nereikalingus tyrimus, dėl kurių moteris praleido šį terminą.
Tačiau B.Chazaną palaiko dalis pavienių žmonių ir organizacijų, pavyzdžiui, kardinolas Kazimierzas Nyczas, Varšuvos arkivyskupas, kuris teigia, jog gydytojo atleidimas iš pareigų yra „pavojingas precedentas, pažeidžiantis ne tik katalikų, bet visų žmonių teises“.
Medikas neneigia atsisakęs atlikti abortą, tačiau ginčijo tyrimo išvadas. Jo advokatas sakė, kad B.Chazanas galimai apskųs teismui jo atleidimą iš darbo.
„Šiandienos sprendimas yra atakos prieš sąžiningus gydytojus ir žmones vadovaujančiuose sveikatos postuose pradžia. Tai jų sąžinės laisvės pažeidimas, – sakė B.Chazanas, duodamas interviu lenkų naujienų tinklalapiui „razem.tv.“ – Tvirtas laikymasis prigimtinio įstatymo, kuris pirmiausia draudžia žudyti kitą žmogų, greičiausiai taps priežastimi pašalinti šiuos žmones iš vadovaujančių pareigų.“
B.Chazanas yra garsus Lenkijos akušeris. Nuo 1994-ųjų jis yra vyriausybinės Populiacijos komisijos narys ir Lenkijos mokslų akademijos Demografijos komiteto narys. Jis tęsia darbą kaip stiprus natūralaus šeimos planavimo ir naprotechnologijos šalininkas. Prof. B.Chazanas taip pat yra organizacijos „MaterCare International“ tarybos pirmininkas, kuri vienija sveikatos profesionalus katalikus, pasišventusius motinų ir kūdikių globai, ir šios organizacijos padalinio Lenkijoje vadovas.
Gydytojas pasirašė „Tikėjimo deklaraciją“ kartu su kitais 3000 medikų, kurie ragina pripažinti katalikų gydytojų teisę atlikti pareigas nepažeidžiant savo religinių įsitikinimų. Vienintelis pagrindas katalikų medikų orumui ir laisvei yra Šventosios Dvasios apšviesta sąžinė, teigė deklaracijos tekstas, kurį inicijavo sena šv. Popiežiaus Jono Pauliaus II draugė Wanda Poltawska.
Tačiau į šį klausimą apskritai nebūtina velti religijos. „Tai nėra griežtai religijos (tikėjimo) atvejis, nes Lenkijoje visi supranta, kad kiekvienas žmogus turi teisę į gyvenimą nuo pat jo pradėjimo (apvaisinimo), nes nuo pat pradžių esame žmogiškosios būtybės, asmenys, o ne objektai, ir tai moksliškai pagrįsta“, – sako Piotras Jaroszynski, Liublino katalikiškojo universiteto filosofijos profesorius, duotame interviu. „Teisė gyventi priklauso visiems žmonėms, ne tik Katalikų Bažnyčios nariams. Lenkijos teisinėje sistemoje yra keletas išimčių, kurios leidžia atlikti abortą, tačiau katalikai gydytojai teisiškai neprivalo jų daryti. Dr. Chazanas, kaip katalikas, nenorėjo abortuoti kūdikio, tačiau nenorėjo ir nurodyti jokio kito gydytojo, galinčio nutraukti nėštumą, nes tai būtų tam tikras bendradarbiavimas su blogiu, morališkai nepateisinamas. Paskutinis punktas, kurį vertino šalies autoritetai, buvo galimybė atleisti prof. Chazaną, o ne jo atsisakymas daryti abortą.“
Apmąstydamas Chazano atvejį ir bendrą situaciją dabartinėje Lenkijoje, Jaroszynski tvirtina, kad „valstybė nori elgtis su gydytojais ir mokytojais kaip su valdiškais funkcionieriais, absoliučiai pavaldžiais pozityviajai teisei, vyriausybei ir jos ideologijai. Tačiau dalis specialistų supranta, kad jų darbas yra misija, tiesiogiai skirta ginti žmogaus teises kaip svarbesnes nei civilinės teisės“.
„MaterCare International“ vykdantysis direktorius dr. Robertas Walley prideda, kad „faktas yra tas, jog dauguma pasaulyje gyvenančių žmonių vertina abortą kaip mirties bausmę nekaltai gyvybei. Reikalavimas, kad piliečiai atsisakytų savo moralės ir vyriausybės įsakymu vykdytų egzekucijas, yra labiausiai totalitarinių ir grėsmingiausių valstybių žmonijos istorijoje bruožas“.
.jpg)
Komentuoti: