Kauno miesto poliklinika: pakeitusi įvaizdį ir turinti ambicijų tapti pavyzdžiu kitiems

Evelina Machova
2018-01-05
 Kaunas metų pradžią pasitiko permainomis. Penkios miesto poliklinikos po susijungimo dabar veikia kaip viena gydymo įstaiga, kur pacientams paslaugos teikiamos pagal vienodą standartą keliant paslaugų kokybės kartelę. Kaip sako specialistai, reorganizavimo procesas vyksta sklandžiai, o ateityje dar laukia nemažai darbų. Netrukus medikų laukia nauja darbo užmokesčio skaičiavimo sistema ir nemažai kitų naujovių, kurias Kauno miesto poliklinika įdiegs pirmoji šalyje.
Kauno miesto poliklinika: pakeitusi įvaizdį ir turinti ambicijų tapti pavyzdžiu kitiems
Kauno miesto poliklinikos vizija, misija, strategija bei naujasis logotipas pirmiausia pristatytas gydymo įstaigos darbuotojams. Šie klausimai, kaip rodo dalyvių registracija internetu, sulaukė didelio dėmesio, todėl nuspręstą visą konferenciją tiesiogiai transliuoti internetu, kad su informaciją susipažintų visi Kauno miesto poliklinikos darbuotojai. Pasak specialistų ir konferencijos rengėjų, modernumas, šiuolaikinės technologijos bei rūpestis poliklinikoje dirbančiais žmonėmis – ne tik žodžiais, bet ir darbais.

Faktas
Nuo sausio 1 d. VšĮ Kauno Dainavos poliklinikos pavadinimas po reorganizavimo keičiamas į VšĮ Kauno miesto poliklinika. Įstaiga taip pat perima visas VšĮ Kauno Centro poliklinikos, VšĮ Kauno kalniečių poliklinikos, VšĮ Kauno Šančių poliklinikos ir VšĮ Kauno Šilainių poliklinikos teises ir pareigas.


Kitas lygis
Kauno miesto poliklinikos vadovo Pauliaus Kibišos teigimu, prieš pradedant penkių Kauno miesto poliklinikų reorganizaciją pasitelkta ne viena priemonė, turėjusi įtakos sklandžiai proceso eigai. „Apsibrėžėme ilgalaikės veiklos viziją ir misiją. Efektyvus ir protingas kaštų naudos santykis ir informuotumas, aiškiai pateiktos žinios darbuotojams ir pacientams, prieinamos paslaugos pacientams – tai buvo pirma sąlyga, kurią iškėlė Kauno miesto meras Visvaldas Matijošaitis. Šiandien penkias Kauno miesto poliklinikas perkeliame į kitą lygį, kur veikia vienodas standartas, kur pacientams užtikrinamos vienodos paslaugos. Turime dirbti ne sunkiau, bet protingiau“, – sako P.Kibiša.

P.Kibiša įvardindamas tikslus, kurių tikisi pasiekti reorganizavus penkias gydymo įstaigas, remiasi verslo pavyzdžiais. Kalbėdamas apie paslaugų kokybę direktorius įvardija aviakompaniją „Ryanair“. „Koks jų pagrindinis tikslas? Saugiai ir laiku iš taško A į tašką B nuskraidinti keleivius. Todėl kompanija investuoja į naujus „Boeing“ lėktuvus ir keleivių saugumą. Gydymo įstaigų pagrindinė užduotis laiku suteikti kokybiškas gydymo paslaugas. Ir kompromisų dėl kokybės nedarysime – tik patikima įranga, medžiagos, sklandžios vidaus tvarkos ir mandagus aptarnavimas.

Tačiau „Ryanair“ taupo nepagrindinių veiklų bei papildomo komforto sąskaita. Norite skristi pirmoje eilėje, sėdėti erdvesnėje sėdynėje ar vežtis daugiau bagažo? Susimokėkite! Gydymo įstaigos išgali teikti tiek ir tokių paslaugų, kiek apmokama iš PSDF. Lėšos, deja, ribotos, ir jei pacientas nori dešimties procedūrų, o PSDF apmoka tik penkias, už likusias tenka primokėti. Reikia pamiršti principą – viskas nemokamai čia ir dabar, šią žinią aiškiai, pagrįstai bei užtikrintai komunikuoti pacientams. Turime ugdyti pacientus, formuoti pagrįstus jų lūkesčius, nes nuo metų pradžios aptarnaujame pusę, tai yra 188 tūkstančius, Kauno miesto pacientų. Šis skaičius kasmet po tris procentus mažėdavo, tikiu, kad jis pradės augti“, – sako P.Kibiša.
 
Kalbėdamas apie aukštus kokybės standartus ir Kauno miesto poliklinikos viziją, P.Kibiša pasitelkia Šveicarijos armijos peiliuko pavyzdį. „KMP – kaip šis peiliukas, viename yra daugybė funkcijų ir visos jos atliekamos kokybiškai, tačiau – iki tam tikro lygio. Jei reikia medžioklinio peilio ar norite atlikti tobulą manikiūrą, geriau įsigykite profesionalius įrankius. Taip pat, jei reikia aukštos, siauros specializacijos – pacientas turėtų kreiptis į tretinio lygio gydymo įstaigą, KMP neturi perteklinių ambicijų fundamentaliųjų tyrimų ar specializuotos chirurgijos srityse“, – sako P.Kibiša. Peiliukai su poliklinikos logotipu buvo įteikti kiekvienam konferencijos dalyviui.

 
„Penkias Kauno miesto poliklinikas perkeliame į kitą lygį, kur veikia vienodas standartas, kur pacientams užtikrinamos vienodos paslaugos. Turime dirbti ne sunkiau, bet protingiau“, – sako Kauno miesto poliklinikos vadovas Paulius Kibiša.

Svarbiausia atviras bendradarbiavimas
Pasak Jurgos Labanauskienės, maždaug prieš metus pirmą kartą nuskambėjusi mintis apie penkių Kauno miesto poliklinikų sujungimą šiandien virto realybe. Nuo pat pradžių Kauno miesto poliklinika buvo kuriama taip, kad galėtų plėsti ir gerinti sveikatos priežiūros paslaugas bei jų prieinamumą kauniečiams.
 
„Kas svarbiausia poliklinikoje? Ne pastatai, ne moderni medicininė įranga. Svarbiausi žmonės: gydytojai, slaugytojos, registratorės, kineziterapeutai ir kiti specialistai, kurie kasdiena dirba atsakingą darbą. Todėl natūralu, kad vienas pagrindinių klausimų poliklinikose dirbantiems žmonėms buvo, kas reorganizuojamose gydymo įstaigose bus kitaip? Priimdami sprendimus poliklinikų darbuotojus raginome teikti siūlymus, dalintis mintimis. Pradėtas bendradarbiavimas bus tęsiamas ir ateityje. Konsultuosimės, bendradarbiausime ir bendrausime tiek apie gydymo įstaigos strategiją, tikslus bei pačių darbuotojų indėlį į poliklinikos veiklą“, – aktualius kausimus vardija J.Labanauskienė.

Specialistės teigimu, nepaisant visų pastangų poliklinikas šiandien geri specialistai palieka ne tik dėl per mažų atlyginimų ar pacientų trūkumo, bet ir dėl netinkamos įstaigų vadovų vadybos. „Tiek pernai, tiek ir šiemet klinikų vadovai dalyvaus efektyvios lyderystės mokymuose. Nes tik tokie vadovai įgalina darbuotojus jaustis komandos ir poliklinikos dalimi. Vadovų tobulėjimą skatinsime ir ateityje“, – sako J.Labanauskienė.
 

L.S. skaičius
188
– tiek tūkst. pacientų yra prisirašę prie Kauno poliklinikos.

 
Keisis darbo užmokesčio sistema
Nuo pat reorganizacijos pradžios susirinkimų metų poliklinikose dirbantys medikai klausė, kaip bus skaičiuojamas atlyginimas? Ar jis nemažės, gal net didės?

„Vykdydami reorganizaciją ir kurdami naują darbo užmokesčio sistemą į pagalbą pasitelkėme poliklinikų darbuotojus. Rinkomės į darbinius susirinkimus, analizavome poliklinikose veikusias darbo užmokesčio sistemas bei ieškojome geriausio būdo, kuris pateisintų darbuotojų lūkesčius“, – sako J.Labanauskienė.


„Susirinkimų metu gavome atsakymus, kas jiems yra svarbiausia darbo užmokesčio sistemoje. Medikai norėjo teisingos vertinimo sistemos, kad dirbantieji būtų vertinami pagal pastangas, įdėtą darbą ir atliktas paslaugas. Tokia sistema juos motyvuotų ir skatintų siekti kuo geresnių rezultatų. Todėl naujoji darbo užmokesčio sistema yra į tai ir orientuota bei susieta su konkrečiais darbo rezultatais“, – teigia J.Labanauskienė. 

Pernai buvusioje Kauno Dainavos poliklinikoje startavo pilotinis darbo užmokesčio perskaičiavimo projektas. Kaip sako specialistai, šioje poliklinikoje šeimos gydytojų darbo užmokestis, nepaisant, kad vienų gydytojų apylinkės buvo didelės, kitų – mažesnės, skyrėsi minimaliai. Pasak J.Labanauskienės, tai nėra teisinga, nes kiekvienam turi būti apmokama už jo įdėtą darbą bei suteiktas paslaugas. Nuo spalio buvusioje Dainavos poliklinikoje dirbantiems šeimos gydytojams prie atlyginimo pridėtas ženklus priedas, kuris mokamas už turimų pacientų skaičių.
 
Paprastai kalbant, vienas pacientas – vienas euras. „Naujoji apmokėjimo sistema įsigalios šių metų pirmąjį pusmetį. Norint įgyvendinti naująją darbo užmokesčio sistemą reikia įdiegti tam tikrus informacinių technologijų sprendimus, kurie leis viską kur kas tiksliau apskaičiuoti. Taip pat reikalingos ir tam tikros teisinės procedūros“, – sako J.Labanauskienė.


Reorganizacijos rezultatai
Pasak specialistų, pritarus reorganizacijai atlikta ne medicininių ūkinių funkcijų, taip pat ir šioje srityje dirbančių žmonių analizė. Per metus ne medicininės paskirties funkcijas vykdančių darbuotojų skaičius sumažėjo 27 proc. Pasak specialistų, esama arti užsibrėžto tikslo. Savo ruožtu medicininės srities darbuotojų kaita buvo minimali.



Keis aptarnavimo kokybę
Aušra Šakalytė sako, kad pagrindinė jos misija Kauno miesto poliklinikoje – gerinti pacientų aptarnavimo kokybę. „Analizuodami statistinius duomenis matome, kad visose poliklinikose pacientų skaičius tendencingai mažėja. Dalį jų prarandame dėl natūralių priežasčių – mirtingumo ir mažėjančio gyventojų skaičiaus. Tačiau didžiausią dalį prarandame dėl to, kad pacientai mieliau renkasi privačius gydytojų kabinetus. Natūralu, kad kyla klausimas, kokios yra pagrindinės tokio pasirinkimo priežastys?
 
Dar vienas, ne ką mažiau svarbus klausimas, kurį kiekvienas turėtume užduoti sau – kuo pasižymi privačios gydymo įstaigos ir kas skatina pacientų lojalumą joms? Apklausos rodo, kad pacientai dažnu atveju skundžiasi nemaloniu bendravimu, empatijos, jautrumo ar pagarbos stoka. „American Express“ tyrimas atskleidė, kad įmonės net iki 70 procentų klientų praranda, nes jie nepatenkinti bendravimu. Apie 60 procentų klientų mažiau dėmesio kreipia į paslaugos tiekimo kokybę, jei jie patenkinti bendravimu, jei įmonė nedelsiant reaguoja į jų nusiskundimus“, - sako A.Šakalytė
  

„Įgyvendindami Kauno miesto poliklinikos tikslus ypač daug dėmesio skirsime aptarnavimo kokybei, paslaugų efektyvumui ir sieksime būti patikimiausia įstaiga Kaune“, – teigia A.Šakalytė.

 
Kauno poliklinikoje kasdien apsilanko tūkstančiai pacientų, todėl dalis klinikų susiduria su pacientų srautų valdymo sunkumais. Pasak specialistės, šis klausimas taip pat pradėtas spręsti diegiant modernias eilių valdymo sistemas. Pirmas tikslas, kad pacientas pas gydytoją patektų tiksliai numatytu laiku arba kad bent laukimo laikas nebūtų ilgesnis nei penkiolika minučių. P.Kibišos teigimu, dalis pacientų kaip vieną priežasčių, kodėl renkasi privačias gydymo įstaigas, įvardija tai, jog tiksliai žino, kiek joje užtruks.
 
„Įsivaizduokite, dirbantis žmogus atsiprašo iš darbo, kad galėtų apsilankyti pas gydytoją. Ateina numatytu laiku, tačiau į gydytojo kabinetą dažniausiai patenka kur kas vėliau. Vienas labiausiai pacientus erzinančių dalykų yra gyva eilė prie gydytojo durų, todėl šį klausimą stengsimės išspręsti ir sukursime sąlygas, kad žmogus tiksliai žinotų, kiek truks jo apsilankymas pas gydytoją“, – sako P.Kibiša.
 
Keisis darbo organizavimas

Šančių poliklinikos vadovas Raimundas Micka sako, jog kiekvienoje atskirai veikusioje poliklinikoje yra neblogų darbo organizavimo pavyzdžių. Reorganizacija gi leido sklandžiai vykdomas veiklas patobulinti ir pritaikyti visoms penkioms gydymo įstaigoms. 
 
„Medikų darbo tempas po ilgųjų savaitgalių, pirmadieniais, gripo epidemijos metus būna kur kas didesnis. Tiesa, reikia nepamiršti ir kasdien pasitaikančių neregistruotų pacientų, kurie prie gydytojų durų sako: „Aš tik pasiklausti“ arba „Aš prasitęsti recepto“ ir panašiai. Tokie atvejai itin apsunkina gydytojų darbo organizavimą. Kai kuriose poliklinikose tokiems atvejams veikė vadinamieji skubios pagalbos, nors, mano nuomone, juos tikslingiau vadinti neplaninės pagalbos, kabinetai. Jie mažindavo papildomą šeimos gydytojų darbo krūvį. Kambant apie gydytojus specialistus, vienas trikdžių yra profilaktiniai sveikatos patikrinimai, kurių srautą gana sunku kontroliuoti“, - pasakoja R.Micka.
 

„Planuojame pasinaudoti kolegų gerąja patirtimi, kad pacientai, kuriems reikalingi profilaktiniai sveikatos patikrinimai, būtų koncentruojami specialiai tam įkurtuose darbo medicinos kabinetuose. Pacientai paslaugą gautų per vieną dieną, o gydytojai specialistai galėtų lengviau atsikvėpti, - teigia Šančių poliklinikos vadovas Raimundas Micka.

 
Dar vienas svarbus momentas, kuris taip pat padėtų geriau organizuoti šeimos gydytojų darbo krūvį, – slaugos tarnyba. Kol kas tokia tarnyba veikė tik buvusioje Šilainių poliklinikoje. Jos išskirtinis bruožas tas, kad komanda teikia ir paliatyvios slaugos paslaugas. Manome, tokios paslaugos išplėtimas Kaune tikslingas, mat taip pat palengvintų šeimos gydytojų ir slaugytojų darbo krūvį. Planuojamos teikti ir ambulatorinės slaugos paslaugos namuose“, – vardija R.Micka.  

 
Reorganizacijos privalumai
Pasak R.Mickos, reorganizacijos procesai eina sklandžiai, o šiandien jau galima kalbėti ir apie sujungimo privalumus.
Vienas esminių – geresnis resursų paskirstymas, kalbant apie esamos aparatūros paskirstymą ir panaudojimą bei apie naujos pirkimą. Pasak specialistų, bendra penkių poliklinikų laboratorija pasiūlė didesnį tyrimų spektrą, atsirado ir naujų tyrimų. Be to, bendra laboratorija leidžia ir sutaupyti. Ateityje planuojam ir bendra visų penkių poliklinikų informacinė sistema, kuri leistų peržiūrėti pacientui atliktus tyrimus, galbūt net ir siuntimus ar tyrimų atsakymus. Taip būtų optimizuotas paslaugų prieinamumas. 

 
Sumažino šauktukų ir neiginių skaičių
Gerinant aptarnavimo kokybę pirmieji žingsniai jau žengti. „Registratūroje dirbantis personalas yra poliklinikos veidas. Šie žmonės formuoja visą įstaigos įvaizdį, todėl jie itin svarbi gydymo įstaigos dalis. Juk be registratorės nė vienas pacientas nepateks į gydytojo kabinetą. Todėl pirmame pacientų aptarnavimo gerinimo etape bus skiriamas didelis dėmesys registratorėms, jų darbo aplinkai ir vienodai bei tvarkingai aprangai. Jau netrukus visose poliklinikos klinikose registratorės turės vienodą aprangą su Kauno miesto poliklinikos logotipu.

Pernai Centro poliklinika, kuri po reorganizacijos tapo Kauno miesto poliklinikos klinika, pirmoji pradėjo įgyvendinti aptarnavimo kokybės gerinimo žingsnius. Parengtas pacientų aptarnavimo standartas, mokytasi bendrauti su pacientais. Įvertinus sėkmę vienodas aptarnavimo kokybės standartas bus įgyvendintas visose poliklinikos klinikose. „Standartizavę aptarnavimo kultūrą siekiame, kad pacientas atėjęs į gydymo įstaigą jaustųsi laukiamas ir svarbus. Kitas žingsnis – mokysimės asmeniškai prisiimti atsakomybę už tai, kaip bendraujame su pacientais. Tikiuosi, jog vis rečiau girdėsime tokius paaiškinimus: „Nežinau, čia ne mano darbas“, „Paklauskit ten, gal geriau pasakys“ ar „Ko čia atėjai, jei nieko neskauda“. Turime tikslą veikti kaip didelė darni komanda“, – sako A.Šakalytė.

 
Pacientai vertins paslaugas
Po reorganizacijos netruks naujovių: kad būtų galima identifikuoti vietas, kur dar reikia pasitempti, pradėta diegti vertinimo sistema. Pagrindinėse klinikų registratūrose artimiausiu metu bus įrengti pulteliai, kur pacientai, paspaudę atitinkamą mygtuką, galės įvertinti suteiktą paslaugą. Tokį kokybės vertinimo modelį viešajame sektoriuje Kauno miesto poliklinika turės pirmoji Lietuvoje.


Perskambins pacientams
Kauno miesto poliklinikos vizijoje numatytas vienas telefono numeris, kuriuo galės skambinti pacientai. Kauno centro poliklinika lapkričio mėnesį įdiegė modernią skambučių valdymo programą. Jos techninės galimybės leidžia efektyviai valdyti skambučių srautus ir matyti jų statistinius duomenis įvairiais pjūviais, pavyzdžiui, atsiliepiamų skambučių procentą. Vieną naujovę teigiamai jau įvertino ir pacientai, tai – vadinamoji perskambinimo funkcija. Kauno miesto poliklinika bus pirmoji, kuri perskambins pacientams, jei šiems nepavyko prisiskambinti į gydymo įstaigą.   


 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

Komentarai

      Gydytojas ir pacientas


      Nugaros smegenų navikas kėsinosi į gyvybę

      Nugaros smegenų navikas kėsinosi į gyvybę

      Telšiškė Kornelija Laurinavičiūtė (20 m.) jau vaikystėje žinojo turinti stuburo problemų, tačiau apie nugaros smegen...
      Gydytojas įspėja: pasaulyje kas 45 minutes dėl prostatos vėžio miršta po 1 vyrą

      Gydytojas įspėja: pasaulyje kas 45 minutes dėl prostatos vėžio miršta po 1 vyrą

      Lapkritis pasaulyje minimas kaip vyrų sveikatos mėnuo. Jo metu vyrai raginami atkreipti dėmesį į vieną pavojingiausių jų gyvybėms ...

      Budinti vaistinė


      Vaistininkai ragina SAM greičiau apsispręsti dėl skiepijimo vaistinėse

      Vaistininkai ragina SAM greičiau apsispręsti dėl skiepijimo vaistinėse

      Lietuvoje prasidėjus gripo sezonui į pacientų skiepijimą vis dar negali įsitraukti šalies vaistinės. Lietuvos vaistinių aso...
      „Camelia“ dar labiau sumažino medicininių kaukių kainą

      „Camelia“ dar labiau sumažino medicininių kaukių kainą

      Vienas didžiausių vaistinių tinklų „Camelia“ ketvirtadienį skelbia, kad visą spalį klientams suteiks galimybę apsaugin...

      Sveika šeima


      „Studentų maistas“ – ne vaistas

      Ne veltui džiovintų vaisių ir riešutų mišinys pramintas „studentų maistu“. Mitybos specialistė Vaida Kurpienė sako juose dažnai rasite didelę dozę pridėtinio cukraus (tai, ko reikia kremtant mokslus pernakt). Taigi maišelis riešutų popiet tikrai nėra nekaltas ir sveikuoliškas užkandis, k...

      Sveikatos horoskopas


      Spalio 12 - 18 d.

      Avi­nas
      Pir­ma­die­nį ri­bo­ki­te ka­vos ir juo­do­sios ar­ba­tos kie­kį, dau­giau ger­ki­te van­dens. Ant­ra­die­nį jau­si­tės žva­lūs ir ku­pi­ni tei­gia­mų emo­ci­jų. Penk­ta­die­nį bus jaut­rūs re­gos or­ga­nai. Savaitgalį stiprinkite imuninę sistemą.

      Pakalbėkim apie tai


      Svetur


      Nobelio medicinos premija paskirta virusologams H. Alteriui, Ch. Rice'ui ir M. Houghtonui

      Šių metų Nobelio premija už pasiekimus medicinos srityje atiteko amerikiečiams Harvey J. Alteriui (Harviui Dž. Alteriui) ir Charlesui M. Rice'ui (Čarlzui M. Raisui), taip pat britui Michaelui Houghtonui (Maiklui Hotonui).

      Redakcijos skiltis


      Komentarai


      Kiek vorų jau suvalgėte?
      Henrikas Vaitiekūnas Kiek vorų jau suvalgėte?
      Šiuo metu šeimos gydytojai tapę beteisiais raštininkais
      Viktorija Andrejevaitė Šiuo metu šeimos gydytojai tapę beteisiais raštininkais
      Kas nepažįsta laikrodžių?
      Henrikas Vaitiekūnas Kas nepažįsta laikrodžių?

      Naujas numeris






















      Alergijos tyrimai ir konsultacijos - Allergomedica