Antakalnio poliklinika – naujas sostinės medicinos įstaigų lyderis

Rasa Kasperavičiūtė-Martusevičienė
2025-04-24
Balandis Antakalnio poliklinikai atnešė naują statusą – ši tapo didžiausia gydymo įstaiga Vilniuje pagal prisirašiusių gyventojų skaičių. Poliklinika sulaukė jau beveik 120 tūkstančių pacientų pasitikėjimo. „Pacientų prisiregistravimas – tai yra visų įstaigos darbuotojų – jų profesionalumo ir rūpesčio kiekvienu žmogumi – nuopelnas“, – džiaugiasi poliklinikos vadovė dr. Audronė Juodaitė Račkauskienė. Ji patikina, jog pasiekti rodikliai savaime nėra tikslas, greičiau – įkvėpimas tikėti pasirinkta kryptimi, imtis naujų iššūkių ir tobulėti.
Antakalnio poliklinika – naujas sostinės medicinos įstaigų lyderis
Balandžio mėnesį Antakalnio poliklinika oficialiai tapo didžiausia gydymo įstaiga pagal prisirašiusių pacientų skaičių Vilniuje – įstaiga pasitiki beveik 120 tūkst. gyventojų.

Auga visapusiškai
 

„Vilniečiai renkasi kokybiškiausią, ne artimiausią sveikatos priežiūros paslaugą. Tai liudija, kad einame teisingu keliu – nuosekliai investuodami į pacientų patirtį, specialistų kompetencijas ir modernią infrastruktūrą“, – tvirtina Antakalnio poliklinikos vadovė dr. Audronė Juodaitė Račkauskienė, komentuodama naujausius Valstybinės ligonių kasos duomenis. Balandžio mėnesį poliklinika oficialiai tapo didžiausia gydymo įstaiga pagal prisirašiusių pacientų skaičių Vilniuje – įstaiga pasitiki beveik 120 tūkst. gyventojų.

 
Praėjusiais metais pasikeitus poliklinikos vadovui ir prie komandos prisijungus dr. A.Juodaitei Račkauskienei buvo išlaikytas jau pradėtų darbų tęstinumas, kartu su komanda sudėlioti artimiausių metų tikslai. Didelis dėmesys skiriamas darbuotojų gerovei. „Dialogas bus mūsų stiprybė, kuri leis išlaikyti ir toliau auginti Antakalnio polikliniką“, – pirmąją savo darbo dieną susirinkusiems darbuotojams žadėjo naujoji vadovė. Mažiau nei po metų šis pažadas virto realybe.
 

„Esame sparčiausiai auganti gydymo įstaiga jau kelerius metus iš eilės – ir ne tik tarp viešųjų, bet ir privačių įstaigų, – priduria Komunikacijos koordinatorė Rūta Vanagienė. – Iš tiesų visa mūsų komanda nuoširdžiai stengiasi, kad kiekvienas pacientas gautų geriausią įmanomą priežiūrą. Kai visa įstaiga dirba vienam tikslui – žmonės tai jaučia ir vertina.“

 
Administracija džiaugiasi, kad neseniai prie komandos prisijungė jau anksčiau šias pareigas įstaigoje ėjusi pavaduotoja medicinai Ingrida Savickienė. Ją sugrįžusią kolektyvas pasitiko plojimais. „Tai man, kaip direktorei, buvo dar vienas patvirtinimas, kad būtent ši specialistė verta užimti pavaduotojos medicinai pareigas“, – džiaugiasi poliklinikos vadovė.
 

„Dirbti didžiausioje poliklinikoje smagu, nes čia yra didžiausios galimybės. Tačiau kartu ir didžiausias iššūkis – pacientų ir darbuotojų lūkesčiai taip pat yra dideli, vertiname tai ir stengiamės šiuos lūkesčius patenkinti“, – šypsosi poliklinikos direktoriaus pavaduotoja medicinai Ingrida Savickienė.

 
Ji pabrėžia, kad pagrindinis tikslas šiandien – išlaikyti aukštą teikiamų paslaugų kokybę. „Šiam tikslui įgyvendinti reikalinga profesionali komanda. Taigi poliklinika konkuruoja ne tik dėl pacientų, bet ir dėl itin kvalifikuotų specialistų, kurių rinka yra pakankamai maža ir uždara. Mums taip pat svarbu formuoti stiprią šeimos medicinos komandą – tai yra pirmasis sveikatos priežiūros žingsnis.“
 
Šeimos medicina – poliklinikos ašis
 
„Vien prie mano vadovaujamo skyriaus su trisdešimt vieno šeimos gydytojo komanda yra prisirašę keturiasdešimt keturi tūkstančiai pacientų“, – pasakoja Šeimos gydytojų skyriaus vedėja Paulina Vaišvilienė, prie poliklinikos kolektyvo prisijungusi prieš metus. Ji dirba petys į petį su kolege, ilgamete II šeimos gydytojų skyriaus gydytoja, neseniai tapusia skyriaus vedėja, Emilija Petrauskiene. Pastarajame skyriuje – dar tiek pat prisirašiusių pacientų ir dirbančių medikų.
 
Šeimos gydytojų skyrių vedėjos patvirtina pavaduotojos medicinai žodžius – sunkiausias uždavinys, augant pacientų skaičiui, yra pritraukti ir išlaikyti kvalifikuotus specialistus. „Mūsų kolektyvas ganėtinai jaunas, daug medikų išeina į vaiko priežiūros atostogas, kiti pasirenka dirbti regionuose, todėl ieškome specialistų ir plečiame komandą“, – pripažįsta P.Vaišvilienė.
 

Visgi poliklinika, būdama rezidentūros baze, sėkmingai pritraukia ir išlaiko būsimus gydytojus. „Rezidentai, kurie atlieka rezidentūrą mūsų įstaigoje, pamato, kaip organizuojame darbą, kaip dirbame komandoje, ir dažnai tolesnei karjerai pasirenka Antakalnio polikliniką, – dalijasi Šeimos gydytojų skyriaus vedėja Paulina Vaišvilienė. – Taip pat ambasadoriais tampa ir poliklinikos gydytojai, pakviesdami dirbti kolegas – tai patikimas būdas pritraukti naujus puikius specialistus.“

 
Vedėjos akcentuoja, kad darbas didžiausioje poliklinikoje suteikia unikalių profesinių privalumų – čia sukurta sistema, kurioje specialistai gali maksimaliai išnaudoti savo kompetencijas, neblaškomi administracinių rūpesčių.

 

„Visos paslaugos po vienu stogu – tyrimai, specialistų konsultacijos. Pacientui nereikia keliauti po miestą, o gydytojui – laukti rezultatų iš kitų gydymo įstaigų“, – pasakoja II šeimos gydytojų skyriaus vedėja Emilija Petrauskiene.

 
Be to, Antakalnio poliklinika aktyviai plėtoja šeimos gydytojo komandos koncepciją, kurios esmė – nuimti administracinę naštą nuo gydytojų pečių. „Norime, kad šeimos gydytojas galėtų sutelkti dėmesį į tiesioginį darbą – pacientų gydymą, o visos biurokratinės procedūros būtų paskirstytos kitiems specialistams“, – aiškina E.Petrauskienė.
 
Vienas didžiausių poliklinikos pasiekimų – plečiama šeimos gydytojų komanda. Anksčiau poliklinika buvo išskirtinė, nes vienas slaugytojas dirbo su dviem šeimos gydytojais, tačiau siekiant pagerinti paslaugų kokybę, vadybos kryptis pakeista – dabar beveik visi šeimos gydytojai komandoje dirba su slaugytoju. „Tai iš esmės keičia darbo kokybę, – sako P.Vaišvilienė. – Kai šeimos gydytojo komandoje dirba daugiau komandos narių, jie gali skirti daugiau dėmesio kiekvienam pacientui, geriau vykdyti profilaktines programas ir prižiūrėti pacientus, sergančius lėtinėmis ligomis.“
 
Be slaugytojų, šeimos gydytojo komandą papildė atvejo vadybininkai, apylinkės administratoriai ir gyvensenos specialistai. Pastarieji, anot vedėjų, tapo tikru atradimu. „Gyvensenos specialistai kiekvienai konsultacijai gali skirti daugiau laiko. Konsultacijos metu jie išsamiai aptaria mitybos, fizinio aktyvumo, miego kokybės klausimus – tai, kam paprastai šeimos gydytojui nelieka laiko“, – sako E.Petrauskienė.
 
„Tokia kompleksinė komanda leidžia užtikrinti visapusę pagalbą pacientui, o gydytojas gali sutelkti dėmesį į tai, ką geriausiai išmano“, – šypsosi P.Vaišvilienė.


 
Suvaldyti pacientų srautai
 
Nors šeimos gydytojų darbo grafikas įtemptas, skyrius atrodo beveik tuščias. Tyliame koridoriuje prie elektroninio terminalo sustojęs pacientas prisiliečia prie ekrano, suveda asmens kodą ir pasiima vizito bilietą. Trumpa akimirka – ir pasigirsta garsinis signalas, o informaciniame ekrane prie kabineto, kuriame laukia šeimos gydytojas, pasirodo pacientui priskirtas numeris.
 
„Taip valdome pacientų srautus visuose skyriuose, – pasakoja Komunikacijos koordinatorė R.Vanagienė. – Sistema automatiškai patikrina paciento registraciją. Ekrane pasirodo informacija, koks vizitas jam skirtas – ar pas šeimos gydytoją, ar pas specialistą. Išspausdinamas bilietas su tiksliu laiku ir vieta.“
 
Naujoji sistema neleidžia pacientams tiesiog įeiti į gydytojo kabinetą – durys automatiškai atsidaro medikų sprendimu, pasibaigus kito paciento konsultacijai.
 
„Mums svarbu, kad gydytojas galėtų visiškai sutelkti dėmesį į pacientą. Nebeliko tokių situacijų, kai kas nors staiga įsiveržia ar pertraukia konsultaciją. Skubią informaciją ar pagalbą pacientas gali gauti užsukęs į greta gydytojo esantį slaugytojo kabinetą“, – pasakoja R.Vanagienė.
 
Dar viena eilių srautus reguliuojanti inovacija – mobilioji programėlė. „Pacientai mobiliojoje aplikacijoje taip pat gali pažymėti, kad jau laukia prie kabineto. Taip pat ši programėlė pritaikyta ir regos negalią turintiems asmenims, todėl ir jiems srautų valdymo sistema naudotis patogu. Tai tik pirmasis mobiliosios aplikacijos kūrimo etapas – ateityje norime įdiegti dar daugiau funkcionalumų“, – teigia Komunikacijos koordinatorė.


 
Prabunda skambant F.Mercury
 
Kalbant apie inovacijas, poliklinikoje išsiskiria neseniai veiklą pradėjęs Dienos chirurgijos skyrius.
 

„Šis skyrius – turbūt pats naujausias, veržliausiai besiplečiantis“, – pasakoja Dienos chirurgijos skyriaus vadovas Algirdas Pilvelis. Prieš pusantrų metų veiklą pradėjęs skyrius jau spėjo nustebinti rezultatais – veiklos pradžioje fiksuota iki tūkstančio atliktų operacijų, po metų – daugiau nei dvigubai tiek, o šiais metais tikimasi peržengti 3 tūkst. dienos chirurgijos operacijų ribą.

 
„Subūrėme puikią komandą, įsigijome reikiamą įrangą ir dabar atliekame operacijas, kurias anksčiau pacientai galėdavo gauti tik ligoninėse arba privačiose klinikose“, – sako chirurgas.
 
Skyriuje atliekamos laparoskopinės ir atviros pilvo sienos išvaržos operacijos, laparoskopinės cholecistektomijos, lazerinės kojų venų, kelio sąnario artroskopinės operacijos, pėdos, taip pat ginekologinės, urologinės, otorinolaringologinės ir proktologinės operacijos. Skaičiuojant hemorojinių mazgų lazerines bei klasikines operacijas, ligavimo žiedais procedūras, pagal skaičių poliklinika pirmoje vietoje Lietuvoje.

 
Pašnekovo teigimu, kai kuriais atvejais pacientai skyriuje paguli vos keletą valandų, o tai patogu ir personalui, ir pacientui. „Retas kuris nori nakvoti ligoninėje, tad dienos chirurgija – puiki išeitis. Per dieną vidutiniškai atliekame 15 dienos chirurgijos operacijų, dar papildomai atliekame apie 30 oftalmologinių, apie 25-30 endoskopinių diagnostinių bei gydomųjų procedūrų. Srautai dideli, bet kokybė išlieka prioritetu“, – tikina A.Pilvelis.
 
Besibaigiant balandžiui skyriuje bus pradėtos teikti plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos paslaugos. „Plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos gydytojas daugiausiai orientuosis į plaštakos ir viršutinės galūnės sausgyslių, nervų operacijas“, – pasakoja skyriaus vadovas.
 
„Sulaukėme smagios paciento padėkos, kuri iš esmės apibūdina Dienos chirurgijos skyriuje vyraujančią veržlią, jaunatvišką atmosferą, – priduria R.Vanagienė. – Prieš nejautrą pacientas pajuokavo, kad trūksta tik geros muzikos, pavyzdžiui, Freddie Mercury. Tai jau būtų vyšnia ant torto. Ir ką jūs manote? Pacientas prabudo, skambant Mercury balsui…“
 
Inovacijos pakeitė registratūros darbą
 
Maloniu dėmesiu pacientai džiaugiasi ir poliklinikos registratūroje, kuri pastaraisiais metais sulaukė reikšmingų kokybinių pokyčių. Neseniai įstaigos komandą papildžiusi pacientų aptarnavimo koordinatorė Edita Balčiūtė pasakoja, kad viena reikšmingiausių permainų – praėjusių metų spalį įdiegta interaktyviojo balso atsakiklio sistema (IVR).
 

„Pacientas, paskambinęs mums, išgirsta balso pranešimą ir, paspaudęs vieną iš skaičių, iškart prisiskambina būtent ten, kur jam reikia – į Psichikos sveikatos centrą, bendrą registratūrą ar kitur. Taip pacientui nebereikia ieškoti skirtingų telefono numerių, viskas pasiekiama vieno kontakto principu“, – pacientų aptarnavimo koordinatorė Edita Balčiūtė.

 
„Sistema iškart pagerino pacientų aptarnavimo greitį – dabar iš pirmo karto atsiliepiama į 90 procentų skambučių, o kartais šis rodiklis siekia net ir šimtą procentų“, – džiaugiasi specialistė ir kompiuterio ekrane pademonstruoja realiu laiku atvaizduojamus skambučių statistikos duomenis. Monitoriuje matomos spalvotos diagramos rodo, kiek skambučių sulaukta per dieną, vidutinę pokalbio trukmę ir atsilieptų skambučių procentą.
 
Anot pašnekovės, tais retais atvejais, kai pacientui nepavyksta prisiskambinti, registratoriai jam perskambina. Tai atliekama mažiau nei per valandą. Kitąmet poliklinika ketina šį laiką sutrumpinti iki trisdešimties minučių.
 

Taip pat didelis dėmesys skiriamas pacientams, atvykusiems į poliklinikos registratūrą gyvai. Siekiama, kad prie langelio pacientai nelauktų ilgiau nei septynias minutes. Pacientams, turintiems specialiųjų poreikių arba kuriems reikalinga skubi pagalba, paslauga suteikiama nedelsiant.
 
Ar poliklinikos lankytojai yra patenkinti šiais pokyčiais ir kokių naujovių dar tikimasi iš įstaigos, ketinama išsiaiškinti, atliekant CSAT ir NPS tyrimus.
 
Kitas svarbus pokytis – bendradarbiaujant su šeimos gydytojais ir gydytojais specialistais sukurti algoritmai, kuriais vadovaujantis registruojami pacientai, įvertinus kreipimosi priežastį. „Tai labai palengvina darbą registratoriams, o ir pacientams suteikia daugiau aiškumo. Kai yra aiškios registracijos, aptarnavimo taisyklės, pasitaiko mažiau konfliktinių situacijų“, – sako E.Balčiūtė.
 
Koordinatorė priduria, kad sąlygos gerėja ne tik pacientams, bet ir darbuotojams, Pavyzdžiui, registratorės jau gali dirbti nuotoliniu būdu. „Tai tikrai inovatyvu, kitos poliklinikos tik pradeda taikyti tokią praktiką, o mes jau turime patirties“, – sako ji.
 
Didžiausias, bet itin motyvuojantis iššūkis registratūros komandos laukia šią vasarą – už reformos lėšas bus vykdoma registratūros patalpų renovacija.
 
„Skaičiuojame, kad 96 procentai poliklinikos infrastruktūros jau yra atnaujinta. Registratūra – paskutinis padalinys, kuris dar nebuvo kapitališkai remontuotas“, – pasakoja R.Vanagienė. Pasak jos, po atnaujinimo Skambučių centras bus atskirtas nuo gyvai pacientus aptarnaujančios registratūros, sumažės triukšmas, darbuotojai jau dabar renkasi naujas aprangas ir bando ergonomiškas darbo vietas. Tikimasi, kad po remonto pacientus pasitiks ne tik atnaujinta infrastruktūra. Vilniaus miesto savivaldybės kartu su gydymo įstaigomis sukurtas sveikatos priežiūros įstaigų veiklos vykdymo standartas taip pat turi tapti atspirtimi aukštesnei paslaugų kokybei ir sklandesnei tarpusavio komunikacijai.
 


Istoriją kuria darbuotojai
 
Gydymo įstaigos administracija atkreipia dėmesį, kad kartu su augančia poliklinika daugėja ir uždavinių – reikalinga modernesnė infrastruktūra, nauji specialistai ir sprendimai, leidžiantys užtikrinti paslaugų kokybę vis didesniam pacientų srautui.
 
„Bet iššūkiai visada pakylėja, – nė kiek nedvejodama sako dr. A.Juodaitė Račkauskienė. – Kai žmogus neturi iššūkio, jis sustoja. O ambicingi tikslai ir kliūtys, su kuriomis susiduri, verčia augti. Sakyčiau, kad iššūkiai yra administracijos ir visos komandos variklis.“
 
Vadovė atvirauja, kad kaip tik todėl šiandien darbuotojams bus įteiktos simbolinės dovanėlės. „Norime padėkoti kiekvienam už tai, kad jis yra Antakalnio poliklinikos komandos narys, – sako direktorė. – Juk pacientai renkasi sveikatos priežiūros darbuotoją, įvertindami jų profesionalumą ir rūpestį kiekvienu žmogumi.“
 
Padėkos dovanos – tik viena iš daugelio iniciatyvų, kuriomis administracija puoselėja ryšį su kolektyvu. Kad administracija atvira kiekvienam poliklinikos darbuotojui iliustruoja paprastas pavyzdys: dešimtame aukšte įsikūrusi ir administracija, ir darbuotojų poilsio erdvė, kur galima ateiti pabendrauti, pasitarti, pailsėti. 
 
„Mes neturime „antpečių“, – šypsosi pavaduotoja I.Savickienė. – Esame viena komanda, tik atliekame skirtingas funkcijas. Norime, kad kiekvienas į darbą atėjęs žmogus jaustųsi svarbus, ir žinotų, jog jo idėjos yra svarbios ir bus išgirstos.“
 
„Sukūrėme virtualią pasiūlymų dėžutę, kur darbuotojai gali teikti pasiūlymus, – pasakoja R.Vanagienė. – Jau per pirmą iniciatyvos dieną sulaukėme daugiau nei dvidešimties pasiūlymų! Tai buvo kokybiški pastebėjimai, susiję su tuo, kaip pagerinti darbo sąlygas. Kai kuriuos jų jau sėkmingai įgyvendinome. Tai rodo, kad darbuotojai nori prisidėti kuriant įstaigą, o mūsų pareiga – sukurti galimybes darbuotojams jaustis girdimiems, matomiems ir svarbiems“, – sako R.Vanagienė.
 
„Kiekvienas darbuotojas yra ambasadorius, kuriantis Antakalnio poliklinikos istoriją, – priduria dr. A.Juodaitė Račkauskienė. – Net jei jis čia buvo tik vieną dieną – jis jau prisidėjo prie tos istorijos, kuri leidžia mums šiandien džiaugtis esant didžiausiais Vilniuje.“


lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai! 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    NVC onkologai Utenoje diskutavo apie sklandesnį paciento kelią, bendradarbiavimo galimybes

    NVC onkologai Utenoje diskutavo apie sklandesnį paciento kelią, bendradarbiavimo galimybes

    Ryšys su regionais, kompleksinė pagalba ir sklandus paciento kelias – tokios temos dominavo Nacionalinio vėžio centro...
    K.Kilčauskas: vakarietiško scenarijaus geriau nesulaukti

    K.Kilčauskas: vakarietiško scenarijaus geriau nesulaukti

    „Dar neturime tragedijos kaip Vakaruose, kur žmonės medicininės pagalbos laukia paromis, bet tendencijos neramina“, &n...

    Budinti vaistinė


    Mobiliąsias vaistines M.Jakubauskienė vadina sveikintina iniciatyva

    Mobiliąsias vaistines M.Jakubauskienė vadina sveikintina iniciatyva

    Sveikatos apsaugos ministrė Marija Jakubauskienė sako, kad mobiliosios vaistinės būtų gera galimybė priartinti vaistų įsigijimą gy...
    Vaistinės atidaromos greičiau, nei „kepami“ vaistininkai

    Vaistinės atidaromos greičiau, nei „kepami“ vaistininkai

    „Vaistinės atidaromos greičiau, nei „kepami“ vaistininkai“, – aiškinama verslo atstovams, nor...

    razinka


    Sveika šeima


    Kodėl mes viską skaičiuojame?

    „Man dar trūksta pusantro tūkstančio žingsnių“, „per tris valandas perskaičiau 120 puslapių“, „čia tikrai daugiau nei dešimt gramų cukraus“, „šiąnakt giliai miegojau tik 4,5 valandos”, „mano grojaraštyje - jau 800 dainų“... Kai prie vakarienės stalo eili...

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Tamsioji senatvės pusė – šiurpūs savižudybių rodikliai

    Urugvajuje vyresnio amžiaus žmonių savižudybių mastas kelia nacionalinį susirūpinimą, tačiau statistiniai duomenys atskleidžia, kad Lietuvoje situacija dar kritiškesnė. Abiejų šalių ekspertai kaip pagrindines problemas įvardija nutrūkusius socialinius ryšius, vienišumą ir pagalbos trūkumą.

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Medicinos bendruomenė – atsakingas valstybės partneris. Laikas tai išnaudoti
    Andrej Rudanov Medicinos bendruomenė – atsakingas valstybės partneris. Laikas tai išnaudoti
    Egalitarizmo kritika
    Henrikas Vaitiekūnas Egalitarizmo kritika
    Pasiryžę gimdyti? Niekada!
    Gediminas Karoblis Pasiryžę gimdyti? Niekada!

    Naujas numeris