Efektyvesnis pacientų aptarnavimas, atnaujinta infrastruktūra ir dėmesys darbuotojams

Giedrius Gaidamavičius
2021-07-23
Pandemija ir karantinas neabejotinai pakoregavo visų gydymo įstaigų darbą, o sugrįžti į įprastą gyvenimo ritmą dar reikės laiko. Vilniaus Šeškinės poliklinika popandeminį laikotarpį pasitinka atsinaujinusi. Pacientams siūlomos lankstesnės ir efektyvesnės prevencinių programų paslaugos, po renovacijos duris atvėrė modernus Odontologijos skyrius, taip pat nepamirštama skirti dėmesio bendruomenės mikroklimatui.
Efektyvesnis pacientų aptarnavimas, atnaujinta infrastruktūra ir dėmesys darbuotojams
Gegužės pradžioje Šeškinės poliklinikoje atidarytas už Europos Sąjungos fondų lėšas renovuotas Odontologijos skyrius su nauja įranga bei visiškai atnaujinta infrastruktūra.

Pacientams – mažiau vizitų į polikliniką
Dar prieš COVID-19 pandemiją Šeškinės poliklinikoje didelis dėmesys buvo skiriamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšų kompensuojamoms penkioms ligų prevencinėms programoms: krūties vėžio, gimdos kaklelio vėžio, prostatos vėžio, storosios žarnos vėžio bei širdies ir kraujagyslių ligų. Tokių programų paskirtis – tikslinėms pacientų grupėms atliekant tyrimus, identifikuoti sudėtingas ligas dar ankstyvu jų etapais ir taip užkirsti joms kelią.
 
Nauja moderni įranga, subalansuota eilių sistema bei pandemijos metu išplėtotos nuotolinės konsultacijos šiandien Šeškinės poliklinikoje leidžia kokybiškiau vykdyti prevencines programas, taip pat greičiau ir efektyviau aptarnauti pacientus.
Be to, pernai dėl COVID-19 pandemijos ženkliai sumažėjusi prevencinių programų vykdymo apimtis pirmąjį šių metų pusmetį jau spėjo pranokti ikipandeminius rodiklius.
 
Vykdant prevencinę krūties vėžio programą, kartą per 2 metus 50–69 metų moterims daromas mamografinis (krūtų rentgeno – red. past.) tyrimas. Šeškinės poliklinikoje ši procedūra atliekama neseniai įsigytu mamografu, juo naudojasi ir iš kitų tokios įrangos neturinčių gydymo įstaigų siųstos pacientės. Be to, polikliniką su Nacionaliniu vėžio institutu jungia vadinamasis „žaliasis koridorius“, padedantis pacientėms greičiau patekti pas reikalingus specialistus.
 

„Paciente, kuriai tyrimų metu rasta patologija, pasirūpiname nuo tyrimo pradžios iki pat tyrimo pabaigos: su ja susiskambiname, ją užregistruojame į Nacionalinį vėžio institutą, kad būtų atliktas programos patikros trečiasis etapas“, – sako Šeškinės poliklinikos direktoriaus pavaduotoja gydymui Ingrida Savickienė.

 
Pagal gimdos kaklelio vėžio prevencinę programą kartą per 3 metus 25–59 metų moterims gali būti atliekamas citologinio tepinėlio tyrimas. Gavus jo rezultatus, jei yra patologija, pacientės siunčiamos atlikti biopsijos, kuri leidžia objektyviai patvirtinti arba paneigti ligos diagnozę. Pasak I.Savickienės, Šeškinės poliklinikoje pacientėms, priklausomai nuo jų pasirinkimo, gali būti atliekami dviejų tipų tepinėlio tyrimai.
 
„Tai gali būti įprastas citologinis tyrimas, kurį visiškai apmoka ligonių kasos. Taip pat galima atlikti skystosios terpės tyrimą. Jį ligonių kasos apmoka iš dalies, tačiau jis yra naujoviškesnis ir tikslesnis, todėl kai kurios moterys renkasi būtent šį tyrimo būdą“, – pasakojo poliklinikos direktoriaus pavaduotoja gydymui, kartu pridurdama, kad, suformavus atskirą srautą, eilių šioms procedūroms gydymo įstaigoje nėra.

 
Vyrai nuo 50 iki 69 metų (o jeigu šia liga sirgo tėvas ar broliai – nuo 45 metų) gali pasitikrinti pagal prostatos vėžio prevencinę programą. Jiems atliekamas kraujo tyrimas, parodantis prostatos specifinio antigeno (PSA) koncentraciją kraujyje.
I.Savickienė atkreipė dėmesį, jog vykdant prevencines programas vienu kartu pavyko sumažinti pacientų apsilankymų poliklinikoje skaičių. Žmonėms tai leidžia ne tik taupyti laiką, bet ir jaustis saugesniems dėl sveikatos – pokovidiniu laikotarpiu, baiminantis užsikrėsti, vengiama dažnai lankytis gydymo įstaigose.
 
„Viena naujovių – pacientams išsiunčiame žinutes ir skiriame laiką, kai jie gali ateiti tiesiai į laboratoriją ir atlikti tyrimą be išankstinės registracijos. Gavęs visus rezultatus, gydytojas tokį pacientą konsultuoja nuotoliniu būdu: paskambina, supažindina su programa ir tyrimų rezultatais“, – sakė I.Savickienė.
Pasak Šeškinės poliklinikos atstovės, didinti nuotolinių konsultacijų skaičių gydymo įstaigoje buvo užsibrėžta dar praėjusiais metais, tačiau susiklosčius tokiai situacijai jų augimas pranoko lūkesčius: „Dabar svarbu išgryninti, kada pacientą reikia išsikviesti, o kada galima kontaktuoti nuotoliniu būdu ir padėti jam išvengti nereikalingų vizitų pas gydytoją.“
 
Efektyviau Šeškinės poliklinikoje atliekama ir storosios žarnos vėžio prevencinė programa, skirta 50–74 metų asmenims. Jiems kartą per 2 metus gali būti atliekamas slapto kraujavimo testas. Tyrimui reikalingus mėginius gydymo įstaigos pacientai gali palikti tiesiog registratūroje, tam skirtoje vietoje: ėminius priimantis darbuotojas, siekdamas užtikrinti tikslumą, juos iškart skenuoja. Apie rezultatus pacientą informuoja su juo susisiekęs gydytojas, jis ir priima sprendimą dėl tolesnio gydymo.
 
Kur kas efektyviau – vos per vieną dieną – galima atlikti ir su širdies ir kraujagyslių ligų prevencine programa susijusius tyrimus. Jie kartą per metus gali būti paskirti 40–54 metų vyrams bei 50–64 metų moterims.
„Naujiena poliklinikoje – galimybė ateiti ir išsitirti per vieną dieną. Turime širdies patikros kabinetą, į kurį pacientai gali užsiregistruoti internetu, taip pat juos gali užregistruoti registratūros darbuotojai arba šeimos gydytojo komanda. Pacientai viename kabinete gauna viską: pildoma išsami rizikos vertinimo anketa, matuojamos kūno apimtys, atliekami laboratoriniai tyrimai ir elektrokardiograma. Kai visi duomenys patenka pas šeimos gydytoją, jis susisiekia su pacientu ir informuoja jį apie rezultatus bei pateikia rekomendacijas“, – sakė I.Savickienė, kartu paminėdama, jog dar šiais metais Šeškinės poliklinikoje planuojama vykdyti ir detalesnius antrojo programos etapo tyrimus.


 
Po renovacijos – modernus Odontologijos skyrius
Gegužės pradžioje Šeškinės poliklinikos šeštame aukšte atidarytas už Europos Sąjungos fondų lėšas renovuotas Odontologijos skyrius su nauja įranga bei visiškai atnaujinta infrastruktūra. Po rekonstrukcijos skyriuje, kuris, pasak poliklinikos darbuotojų, niekuo nenusileidžia privačioms įstaigoms, teikiamos aukščiausio lygio odontologijos paslaugos.
Skyriaus vedėjos gydytojos odontologės Kristinos Žiedas teigimu, paslaugų teikimą itin palengvina ir jų kokybę pagerina atskira registratūra bei rentgeno kabinetas.
 
„Anksčiau tyrimai būdavo atliekami Radiologijos skyriuje, o dabar viską galime padaryti pas save. Taip pat turime ir atskirą odontologijos registratūrą, kuri padeda geriau administruoti teikiamas paslaugas“, – sakė skyriaus vedėja.
 
K.Žiedas akcentavo didelę radiologijos reikšmę odontologijoje ir atskiro rentgeno kabineto įtaką paslaugų kokybei. Skyriuje yra tiek dentalinis rentgeno aparatas, tiek ir panoraminis.
„Radiologinės paslaugos kasdieniame odontologo darbe yra itin svarbios. Klinikiniai tyrimai suteikia tik 50 proc. informacijos apie pacientą – papildomai reikalingi radiologiniai vaizdai.“ Vos per keletą mėnesių modernų Odontologijos skyrių spėjo įvertinti ir Šeškinės poliklinikos pacientai.
 

„Visada yra maloniau atvykti į šviesias, gražias, naujas patalpas. Vizitas pas odontologą, kaip žinia, dažniausiai sukelia stresą, ir tai nėra malonu. Atnaujinta, džiugiai nuteikianti aplinka svarbi paciento emocinei būsenai, o nauja įranga reiškia kokybinį paslaugų pokytį – naudodamiesi naujausiomis technologijomis galime suteikti kokybiškesnes paslaugas. Pacientams tai svarbu ir jie tuo džiaugiasi“, – pasakojo Odontologijos skyriaus vedėja gydytoja odontologė Kristina Žiedas.

 
Atnaujinto Odontologijos skyriaus personalas gali dirbti ergnomiškomis sąlygomis.

„Esame amatininkai – ne tik medikai. Mūsų darbas priklauso nuo įrangos: apšvietimo, ventiliacijos, aplinkos temperatūros. Visa tai po remonto nepalyginamai pagerėjo. Tiek gydytojai, tiek slaugytojai atnaujintame skyriuje jaučiasi tikrai geriau“, – kalbėjo skyriaus vedėja, kartu pažymėdama, jog nauja įranga kai kurias procedūras gydytojams odontologams leidžia atlikti savarankiškai – be asistento pagalbos.  


 
Dėmesys personalui
Karantino metu pasikeitė ne tik paslaugų spektras ar darbo organizavimas, bet ir gydymo įstaigos darbuotojų poreikiai. Prieš karantiną Šeškinės poliklinikos darbuotojus labiau motyvuodavo materialus paskatinimas, o per pandemiją daugiau reikšmės imta teikti saugumui darbe, ryšiui su tiesioginiu vadovu bei kolegomis, galimybėms prisidėti prie įstaigoje vykstančių pokyčių, šitaip jaučiantis visaverte bendruomenės dalimi.
 
Šeškinės poliklinikos Personalo ir teisės skyriaus vadovo Lino Juozulyno teigimu, poliklinikoje labai vertinamas grįžtamasis ryšys: informacija apie bendruomenės narių savijautą, lūkesčius bei poreikius kaupiama kasmet atliekant darbuotojų apklausas. Ir pasisakyti, pavyzdžiui, apie tai, kas darbe labiausiai motyvuoja, darbuotojų prašoma ne kartą per metus.
 
Pasak L.Juozulyno, visiškai nestebina, kad karantino metu pasikeitusios darbo sąlygos, padidėjęs darbo krūvis, su COVID-19 ligos suvaldymu susijusi nežinomybė darbuotojams, kaip ir kiekvienam iš mūsų, pridėjo tam tikrą emocinį krūvį. Todėl norint tą krūvį palengvinti ir išvengti pirmųjų perdegimo požymių atsiradimo, praėjusiais metais poliklinikos darbuotojams pradėta siūlyti nemokama kolegų psichologų pagalba. Siekiant stiprinti komunikaciją organizacijos viduje ir komandinę dvasią, struktūrinių padalinių vadovams ir vyresniesiems slaugytojams surengti mokymai apie vidinę organizacijos kultūrą, nuolatinį organizacijos veiklos tobulinimą.
Dėmesys skiriamas ir teigiamo įvertinimo iš pacientų sulaukusiems poliklinikos darbuotojams: pacientų padėkomis ir atsiliepimais dalijamasi vidiniame įstaigos tinkle (intranete) bei socialinių tinklų paskyrose.


„Atrodo, tai paprastas dalykas: pasidžiaugti mažomis pergalėmis ir priminti sau apie svarbią misiją – pagalbą kitiems žmonėms bei rūpinimąsi jais, tačiau jis yra labai svarbus tiek kiekvienam bendruomenės nariui, tiek ir visai komandai“, – sako Šeškinės poliklinikos Personalo ir teisės skyriaus vadovas Linas Juozulynas ir priduria, jog pacientų teigiamų atsiliepimų per karantiną tik padaugėjo.

 
Pasak Personalo ir teisės skyriaus vadovo, Šeškinės poliklinikoje sėkmingai vykdoma pernai dar labiau sustiprinta naujų kolektyvo narių įvedimo bei adaptacijos programa. Kiekvienas naujas bendruomenės narys gauna vadinamąjį „naujoko aplanką“ su reikalinga informacija, jo pirmuosius žingsnius įstaigoje lydi visuomet galintis patarti ir padėti mentorius, o po pirmojo darbo mėnesio darbuotojas turi galimybę neformalaus susitikimo metu tiesiogiai pabendrauti ir savo darbo įstaigoje patirtimi pasidalyti su poliklinikos direktore ar jos pavaduotoja. 
 
„Jeigu bus sukurta jauki darbo aplinka, smagi komanda, jeigu bus skiriama dėmesio darbuotojo poreikiams, jeigu jis galės ne tik tuos poreikius pasakyti, bet ir į juos bus atsižvelgta, jis visuomet jausis komandos dalimi“, – įsitikinęs L.Juozulynas.
Darbuotojai nelieka pamiršti ir per vasaros karščius. Šeškinės poliklinika turi jaukų augalais apželdintą kiemelį su įrengtomis poilsio vietomis. Per pertraukėles tarp darbų čia galima atsipūsti, atsigaivinti vaisvandeniais, tiesiog pabūti gryname ore ir pabendrauti su kolegomis.   




 
Trys klausimai vadovui
Šeškinės poliklinikos direktorė Daiva Kanopienė.
 
- Kaip įstaigai sekasi atsigauti po pandemijos ir karantino?
- Karantino metu susidūrėme su daugybe iššūkių: kaip dirbti, kokius taikyti apribojimus ir apsaugos priemones. Dabar smagu, kad grįžtama į pirmines vėžes. Vienas pagrindinių iššūkių – nuotolinės konsultacijos bei jų pritaikymas. Taip pat svarbu, kad pacientai sugrįžtų į polikliniką, į tiesiogines konsultacijas, todėl reikia užtikrinti saugų paslaugų teikimą. Džiaugiamės ir dėl to, kad paskelbtame saugių įmonių sąraše mūsų poliklinikos imunizacija viršija devyniasdešimt procentų – esame žaliojoje zonoje, o pacientams pas mus saugu. Dabar siekiame optimizuoti procesus taip, kad žmonės į polikliniką eitų tik tada, kai to tikrai reikia.
 
- Ką naujo pasibaigus pandemijai poliklinika gali pasiūlyti pacientams?
- Mūsų tikslas – gydymas, tačiau šalia jo svarbi ir profilaktika. Džiugu, kad pacientai noriai dalyvauja profilaktinėse programose, kartu aktyviai vykdome skatinamąsias programas. Taip pat džiaugiamės visiškai atnaujintu Odontologijos skyriumi – jis tikrai gali konkuruoti su analogiškomis privačiomis įstaigomis. Toliau plėsime paslaugas. Jau gavome licenciją antrinio lygio odontologijos paslaugos teikti. Turime ir kitų gražių planų.
 
O kokius tikslus ar planus numatote artimiausiu metu?
- Planavome turėti daugiau funkcijų atliekančių išplėstinės praktikos slaugytojų. Šiandien tokių esame įdarbinę tris, o ateityje ir toliau dėmesį skirsime šeimos gydytojo paslaugų plėtrai. Taip pat esame įkūrę ambulatorinės slaugos padalinį. Numatome didinti specialių poreikių turinčių pacientų aptarnavimą namuose, jiems suteikti daugiau paslaugų. Jau dabar kai kurie mūsų slaugytojai jas teikia, vykdami pas šiuos pacientus į namus. Į odontologijos paslaugų spektrą galbūt ateityje įtrauksime protezavimą. Taip pat planuojame plėsti antrinio lygio specializuotas paslaugas, atnaujinti gydytojų oftalmologų kabinetus ir įrangą. Tam rengiamės kurti atskirą poskyrį, kuriame jie turėtų visą reikalingą įrangą, žadame pirkti OCT aparatą (optinį koherentinį tomografą), priimti kuo daugiau konsultantų.
Ateityje planuojame kurti nutolusias darbo vietas – kažką panašaus į filialą. Mūsų mikrorajonas nuolat plečiasi, todėl filialo paskirtis būtų pacientams kuo arčiau namų teikti pirmines paslaugas, antrinio lygio paslaugas ir toliau koncentruojant poliklinikoje. Manome, kad galbūt dar šiemet pavyks tai įgyvendinti.

lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai! 
 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    S.Mikutis: dėl reabilitologų verčiamasi per galvą

    S.Mikutis: dėl reabilitologų verčiamasi per galvą

    „Šiuo metu tikrai yra didžiulis gydytojų reabilitologų poreikis. Todėl įstaigų vadovai, siekiantys aukšto lygi...
    Reta liga sergančią Virginiją nustebino medicinos galimybės

    Reta liga sergančią Virginiją nustebino medicinos galimybės

    „Kuo daugiau veiklos, tada nėra kada dejuoti! Išmokau suprasti organizmo signalus ir rasti laiko poilsiui, supratau, ...

    Budinti vaistinė


    Ar nauji vaistai greičiau ateis į Lietuvą?

    Ar nauji vaistai greičiau ateis į Lietuvą?

    Nuo kitų metų ES startuos svarbus sveikatos politikos pokytis – jungtinis sveikatos technologijų vertinimas (STV). Ar tai bu...
    Vaistinių tinklas „Camelia“ neužleidžia lyderio pozicijų

    Vaistinių tinklas „Camelia“ neužleidžia lyderio pozicijų

    Jau 30 metų gyvuojantis lietuviško kapitalo vaistinių tinklas „Camelia“ lyderio pozicijų rinkoje neužleidžia ne...

    razinka


    Sveika šeima


    Išmanusis muilas – švarioms linksmybėms

    Kad ir kiek žalos pridarė pandemija, tikėjome, kad šio to ir išmokė: rankų higienos taisykles mintinai galėjo išpyškinti ir suaugęs, ir pradinukas. Pasibaigus pandemijai, geriems įpročiams iškilo grėsmė būti užmirštiems. Laimei, higienos įgūdžių svarbos nepamiršta Lietuvos sveikatos mo...

    Sveikatos horoskopas


    Lakpkričio 23-29 d.

    Avi­nas
    Šią sa­vai­tę šil­čiau ren­ki­tės ir ven­ki­te skers­vė­jų. Tre­čia­die­nį ga­li­te su­sap­nuo­ti pra­na­šiš­ką sap­ną. Šeš­ta­die­nis - tin­ka­ma die­na są­na­rių gy­dy­mui ir spe­cia­liems mankš­tos pra­ti­mams.

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Dirbtinį intelektą pasitelks vaistams gaminti

    Nuo „Chat GPT“ iki virtualių asistentų – dirbtinis intelektas (DI) tampa itin svarbiu šiuolaikinio žmogaus gyvenimo atributu. Didesnę reikšmę jis įgauna ir medicinoje. Panaudojimo spektras itin platus: DI bus galima pasitelkti tiek atliekant tyrimus ar chirurgines procedūras, tiek ir gaminant vaistus.&...

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Vyrai ir moterys (Nr.3)
    Henrikas Vaitiekūnas Vyrai ir moterys (Nr.3)
    Ar gudresnis valgo skaniau?
    Henrikas Vaitiekūnas Ar gudresnis valgo skaniau?
    Krokodilo kepenys su saldžiąja puterija
    Henrikas Vaitiekūnas Krokodilo kepenys su saldžiąja puterija

    Naujas numeris