„Sulaukiame pranešimų, kad įmonė dirba nelegaliai arba kad po suteiktos procedūros dėl neužtikrintos įrangos ar įrankių saugos atsiranda sveikatos sutrikimų“, – pasakoja Nacionalinio visuomenės sveikatos centro (NVSC) Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyr. specialistė Viktorija Kokštytė. NVSC darbas – tikrinti iš klientų gaunamus nusiskundimus dėl netvarkingų darbo vietų ir „atbulomis rankomis“ atliktų procedūrų.
„Pastebėję problemą žmonės gali skambinti tiesiogiai, bet dažniausiai prašome kreiptis elektroniniu paštu, atitinkamomis elektroninėmis priemonėmis arba atvykus gyvai, tokiu būdu tiksliai matysime, koks žmogus kreipiasi, galėsime nurodyti aplinkybes, kur, kada, kas ir kaip įvyko“, – sako NVSC Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyr. specialistė Viktorija Kokštytė.
Daugiau nepasiteisinusių skundų
Facebooke pasklido klientės Eglės įrašas, kuriame ji papasakojo patirtį viename Vilniaus grožio salonų. Užsiregistravusi gelio nuėmimo procedūrai ji sunerimo dėl neigiamų komentarų apie saloną, tačiau paskambinus jo savininkas patikino, kad atsiliepimai neteisingi. Visgi yla išlindo iš maišo, kai procedūros metu moters nagai ne tik buvo nušlifuoti kreivai, tačiau ir taip išploninti, kad ėmė lūžinėti. Eglei pritaria ir kitos nukentėjusiosios – viena netgi užsiminė, kad po apsilankymo salone teko gydyti onichomikozę (nagų grybelį).
Tokių skundų NVSC sulaukia nuolatos. Žmonės skundžiasi netinkamomis higienos sąlygomis, blogai atliktomis procedūromis ir po jų išliekančiais rezultatais. Dažnai gavus blogą paslaugą tenka kreiptis į kitą grožio paslaugų specialistą, kad šis taisytų situaciją.
V.Kokšytė papasakojo, kad žmonės dažniausiai pateikia skundus dėl nehigieniškų darbo sąlygų arba prastai atliktos paslaugos.
„Grožio sektorius skundų šiemet, iki rugsėjo 26 dienos imtinai, turėjo 66, iš kurių 29 buvo pagrįsti. Pernai iš viso buvo užregistruoti 105 skundai, iš jų – 36 pagrįsti. Pažvelgus dar seniau, skaičiai išlieka tolygūs, akivaizdaus padidėjimo ar sumažėjimo nėra. Skundai būna įvairūs: sulaukiame pranešimų, kad įmonė dirba nelegaliai arba kad po suteiktos procedūros dėl neužtikrintos įrangos ar įrankių saugos atsiranda sveikatos sutrikimų. Pastebėję problemą žmonės gali skambinti tiesiogiai, bet dažniausiai prašome kreiptis elektroniniu paštu, atitinkamomis elektroninėmis priemonėmis arba atvykus gyvai, tokiu būdu tiksliai matysime, koks žmogus kreipiasi, galėsime nurodyti aplinkybes, kur, kada, kas ir kaip įvyko“, – aiškino (NVSC) Visuomenės sveikatos saugos kontrolės skyriaus vyr. specialistė Viktorija Kokštytė.
Skiriamos administracinės baudos
Ši patvirtintų ir atmestų skundų koreliacija parodo, kaip greitai klientai nuteisia saloną ar specialistą – dažnai atvykus patikrinti nepavyksta nustatyti pažeidimų.
„Žmonės nemeluoja, jie dažniausiai neįvertina situacijos. Jiems atrodo, kad grožio srities specialistas nelegaliai vykdo paslaugą, neturi leidimo higienos paso, bet nuvykus pas grožio specialistą jis pateikia dokumentus. Tokiu atveju įrašoma, kad įvyko nesusikalbėjimas, ir skundas yra pažymimas kaip nepatvirtintas“, – pasakojo V.Kokštytė.
Ji teigė, kad siekiama skundus išsiaiškinti kaip galima greičiau, uždelstų patikrinimų pasitaiko retai: „Patikrinimas yra vykdomas vadovaujantis tiesioginės valstybės visuomenės saugos kontrolės reglamentu. Kai gaunamas skundas, atliekama operatyvioji visuomenės sveikatos saugos kontrolė, kurios metu yra tiriami tik informacijoje pateikti duomenys. Tarkime, jeigu yra gautas skundas dėl saugos neužtikrinimo, yra tikrinama būtent ta sritis. Laikas išnagrinėti skundą pagal viešo administravimo įstatymą yra dvidešimt darbo dienų.“
Pastebėjus neatitikimą yra skiriama administracinė bauda, o situacijai nepasitaisius kitą kartą reikės sumokėti dar daugiau. „Jeigu pažeidimų kontrolės metu nustatoma problema, vadovaujantis Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksu, yra taikoma administracinė atsakomybė. Bauda asmeniui gali siekti nuo 60 eurų iki 140 eurų, juridinių asmenų vadovams ar kitiems atsakinėms asmeniams – nuo 140 eurų iki 600 eurų. Be abejo, išsiskiria atvejai, kai gali būti taikoma pusė minimalios baudos arba, jeigu yra pakartotinas nusižengimas, tuomet bauda gali siekti nuo 140 eurų iki 600 eurų ir nuo 550 eurų iki 1200 eurų.“
Klientai turėtų kreipti dėmesį
V.Kokštytė pasakojo, kad įmonės pačios gali užsiregistruoti kasmetiniam profilaktiniam patikrinimui atlikti, anksčiau pažeidusiems taisykles galioja išimtis.
„Kiekvienais metais yra daromi periodinės kontrolės planai, grožio specialistai ir patys gali pasitikrinti užsiregistravę pas mus, NVSC internetiniame puslapyje. Grožio specialistas yra įspėjamas dešimt dienų prieš mums atvykstant, būna paprašoma pateikti specialius dokumentus, taip yra užtikrinama kontrolė. Aišku, pagal pažeidimus ar ankstesnes kontroles, tai gali būti vykdoma ne kas kiekvienus metus“, – pasakojo specialistė.
Kad darbuotojai galėtų legaliai dirbti, privaloma turėti reikalingus dokumentus, tačiau tokią pačią svarbą išlaiko ir kursai bei mokymai.
„Įmonės turi turėti leidimą higienos pasą, tačiau reikėtų atkreipti dėmesį, jog jeigu specialistas yra įdarbintas grožio salone, atskiro leidimo išsiimti nereikia. Tačiau, jeigu paslaugos tiekėjas nuomojasi vietą arba veikia savarankiškai, tada jis jau yra reikalingas. Taip pat reikia nepamiršti, kad grožio paslaugas teikiantys asmenys, kurie yra tiesiogiai susiję su klientų aptarnavimu ir gali tiesiogiai daryti įtaką paslaugų vartotojo sveikatai, turi būti išklausę privalomus higienos įgūdžių kursus ir pirmosios pagalbos mokymus bei turėti pažymėjimą,“ – pabrėžė ji.
Pirminį vertinimą gali atlikti ir klientai – jeigu įtariama, kad nesilaikoma higienos reikalavimų, verta apie tai pranešti. „Atvykus į paslaugų teikimo vietą pirmiausia reikėtų įverti, ar yra švari aplinka. Paslaugos gavėjas gali pareikalauti suteikti informacijos apie naudojamus įrankius, tai yra numatyta higienos normoje. Tuomet paslaugos tiekėjas privalo papasakoti jų valymo, dezinfekcijos, sterilizacijos būdus, prieš vykdant paslaugą instrumentai turi būti išpakuojami prie paslaugos gavėjo akių. Jeigu to nevysta, pavyzdžiui, grožio sferos specialistas iš stalčiaus išsitraukia įrankį, tai jau gali būti ženklas, kad kažkas negerai“, – sakė V.Kokštytė.
Komentaras
NVSC direktorius Vaidotas Gruodys:
- Pagrįstumas kartais rodo ir pastebimą konkurentų kovą. Kadangi reaguojame į visus skundus, kai kurie gali būti imituojami konkurentų – vieni grožio paslaugų tiekėjai skundžia kitus ir tokie skundai nepasiteisina. Žinoma, gali būti ir kitų priežasčių, bet dažnai nuvykus į vietą pastebime, kad specialistai vykdo veiklą pagal teisės aktus. NVSC nevertina specialisto suteiktos paslaugos kokybės, meistriškumas yra paliekamas pačiam specialistui, kaip jis tą paslaugą atlieka. Mums svarbu, kad paslaugos būtų teikiamos saugiai ir saugioje aplinkoje.
lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai!
Komentuoti: