Požiūrio į strategiją reikšmė Ar organizacija ieškos efektyvios vadybos sprendimų, parodo jos darbuotojų požiūris į strategiją. Versle sprendimams, kaip ją, įtraukiant darbuotojus, sėkmingai įgyvendinti, skiriama daug dėmesio. „Kodėl ir mums nebūti tokiems? Kodėl ir mes negalime taikyti tokių pat vadybos sprendimų, kurie padėtų darbuotojams siekti organizacijos tikslų?“ – klausia direktorius valdymui. R.Au-tukui darbo praktikoje teko dalyvauti ir matyti, kaip įmonė užauga nuo menkai iki labai efektyviai valdomos organizacijos. Anot jo, pokyčiai vyksta, kai kiekvienas darbuotojas pradeda vienodai suprasti ir palaikyti organizacijos strategiją bei tikslus, aktyviai dalyvauja įgyvendinant organizacijos misiją ir viziją, tampa vertybių ambasadoriais. „Prieš porą metų atėjęs dirbti į ligoninę pirmiausia analizavau ir stengiausi pažinti, kokie žmonės yra aplinkui. Pradėjus kalbėti apie tai, kad turėtume dirbti kaip verslas, kai kurių įstaigos darbuotojų pirmas atsakymas buvo: „čia – ne verslo, o valstybinė įmonė ir mes dirbame kitaip. Turime daugiau paisyti socialinių klausimų, atsižvelgti į tai, kad mes – ne pelno siekianti organizacija“. Taip, esame jautrūs socialiniams visuomenės poreikiams, bet kartu privalome efektyviai dirbti ir racionaliai naudoti valstybės lėšas. Kiekviena organizacija, nesvarbu privati įmonė, valstybinė ar viešoji įstaiga, siekia vieno tikslo – veikti efektyviai“, – akcentavo R.Autukas. Direktorius valdymui pasakoja sutikęs nemažai kolegų, kurie norėjo imtis naujovių ir kitaip organizuoti darbą. Tokių žmonių su kiekviena diena daugėja. Šiemet ligoninėje sukurta aiški ir išgryninta ilgalaikė strategija, kurią kasmet įsipareigota peržiūrėti, tikslinti ir koreguoti. Tik dabar strategija pamažu tampa ne formaliu dokumentu, o realiu įrankiu, padedančiu organizacijai augti. Vadybos sprendimai nėra universalus paketas. Kiekviena organizacija pagal veiklos specifiką turi atsirinkti jai tinkamus valdymo įrankius, kurie efektyviausi įgyvendinant strategiją. „Siekiame į strateginių tikslų įgyvendinimą įtraukti visą komandą, suteikiant jai daugiau įgaliojimų, kad tai būtų ne hierarchinio valdymo, o komandinio darbo modelis. Parenkame tinkamus vadybos įrankius ir sprendimus, kurie skatina komandą judėti viena kryptimi ir leidžia pasiekti geresnių rezultatų. Be jos įsitraukimo ir palaikymo net pats geriausias vadovas tiek versle, tiek viešajame sektoriuje negali pasieki puikių rezultatų“, – kalbėjo R.Autukas. Remiantis strategija numatyti ir metiniai veiklos tikslai bei iškart įdiegta jų stebėjimo sistema. Taikant pažangią metodiką tikslai nustatyti kiekvienai ligoninės klinikai ir skyriui. Beje, jie ne nuleisti „iš viršaus“, o sudaryti bendru susitarimu tarp aukštesnio ir žemesnio pavaldumo vadovų. Veiklos tikslų vykdymo stebėjimo sistema padalinių vadovams prieinama vidiniame ligoninės intranete. Ligoninėje taip pat pradėti vykdyti metiniai pokalbiai – priemonė, padedanti sklandžiai organizuoti metinių ir strateginių tikslų įgyvendinimą. Kaip pripažįsta R.Autukas, pradėjus diegti minėtą sistemą, dauguma darbuotojų į tai sureagavo jautriai, galvodami, kad dabar jie bus vertinami, atleidžiami iš darbo arba mažinamas atlyginimas. „Tačiau mes siekiame, kad ir darbuotojui, ir vadovui toks pokalbis duotų naudos. Didžiausią dėmesį skiriame ne praeities rezultatams vertinti, o darbuotojų veiklos pokyčiams skatinti. Juk negalima gerai vairuoti automobilio, žiūrint tik į galinio vaizdo veidrodėlį“, – įsitikinęs R.Autukas. Metiniuose pokalbiuose pirmaisiais metais dalyvavo 66 darbuotojai – klinikų ir administracinių padalinių vadovai. Šiemet, įtraukus skyrių darbuotojus, jau dalyvavo apie 220, kitąmet planuojama įtraukti ir visus gydytojus.Profesinė kvalifikacija 24 – tiek ligoninės darbuotojų yra įgiję mokslinius ir pedagoginius laipsnius. 5 iš jų turi profesoriaus vardą, 8 – docento daktaro ir 11 – daktaro laipsnį.
Intranetą privalu skaityti Intranetas – vis dar ne vienareikšmiškai vertinama vidinė sistema. Vieni nekreipia dėmesio, nes mano, kad tai – brangu ir nenaudinga, kiti – suvokia naudą, bet mano, jog jų kompanija dar nėra tam pasiruošusi, treti nesidomi intraneto galimybėmis ir duodama nauda dėl informacijos trūkumo. Organizacijose, kuriose jau veikia intranetas, dažniausiai išnaudojami du jo funkcionalumai: dokumentų ir informacijos kaupimo bei darbuotojų informavimo. Tačiau intranetas gali būti ir efektyvi valdymo priemonė. Anot R.Autuko, mokant tuo pasinaudoti, galima ne tik padidinti valdymo skaidrumą, bet ir įtraukti darbuotojus į organizacijos siekius, pagerinti vidinį bendradarbiavimą. Galima išvengti informacijos iškraipymo, sprendimų eigos nestabdo vadovų sluoksniai. Nors intraneto, kaip valdymo platformos, sukūrimas Respublikinėje Kauno ligoninėje buvo nemenkas iššūkis, darbuotojai jau spėjo įvertinti šios priemonės privalumus. Pirmiausiai todėl, kad intraneto pagalba darbinė informacija tapo lengvai ir greitai pasiekiama visai ligoninės bendruomenei. Tai ypač aktualu ligoninei, kurios padaliniai yra išsibarstę 25 kilometrų atstumu ne tik miesto teritorijoje, bet ir Kulautuvoje, Kačerginėje, Garliavoje, Žiegždriuose. Intranetas – efektyvus valdymo instrumentas. Be abejo, jį reikia sukurti atsižvelgiant į organizacijos poreikius ir specifiką. Taip pat įmonei plečiantis, kintant jos poreikiams ar veiklos procesams intranetą būtina kasdien keisti ir tobulinti. „Džiaugiuosi, kad mums tai pavyko. Kai pradėjome sakyti, kad intranetą bus privalu skaityti visiems, kai kurie darbuotojai priešinosi: „Mes dar ir intranetą turėsime skaityti? Juk ir taip neturime laiko“. Taip galvojusieji netruko pakeisti nuomonę, nes įvertino, kiek gali sutaupyti laiko intranete lengvai rasdami dokumentų formas, darbo instrukcijas, naujienas ir gauti aktualiausią darbui reikalingą informaciją. Šiuo metu RKL intranete toliau įgyvendinami sprendimai, kurie leidžia mums, vadovams, organizuoti ir valdyti įmonę, įtraukti darbuotojus, juos skatinti ir motyvuoti, be to, greitai ir efektyviai pasidalinti informacija netgi apie šią sekundę vykstančius įvykius. Nutolę padaliniai netrukus sužino, kas ryte buvo nuspręsta vadovybės pasitarime“, – pasiteisinusia vidinės komunikacijos sistema džiaugiasi R.Autukas. Įdomu tai, kad efektyviai veikiantis vidinis intranetas leidžia sutaupyti iki 30 procentų sąnaudų, skirtų kitoms komunikacijos priemonėms. „Mūsų gydymo įstaigos struktūra yra pakankamai sudėtinga. Nebūtina gaišti laiko spūstyse ir automobiliu važiuoti į kitą padalinį, jei galima naudotis šiuolaikinėmis ryšio priemonėmis. Pavyzdžiui, mūsų Psichiatrijos klinika išsidėsčiusi trijose vietose: vienas sektorius yra Aleksote, kitas įsikūręs Žiegždriuose, dar vienas skyrius veikia pagrindiniame korpuse. Taigi bendrus pasitarimus organizuojame naudodamiesi internetinės telefonijos programa Skype“, – sako doc. dr. L.Vitkus. Beje, jau netrukus visuomenei bus pristatytas atnaujintas ligoninės internetinis puslapis, kuriuo pacientams, kaip žadama, bus žymiai paprasčiau naudotis.Kvalifikacijos kėlimas 1200 – tiek ligoninės darbuotojų 2016 metais dalyvavo kvalifikacijos kėlimo kursuose ir mokymuose. 700 – tiek 2015 metais.
Komentuoti: