Pasmalsavus, kokie yra Klaipėdos universitetinės ligoninės (KUL) prioritetai, medikai nė nedvejodami atsako: į pacientą orientuota sveikatos priežiūra, nuoširdus ir malonus bendravimas su pacientu, jo teisių bei saugumo užtikrinimas. Čia medicinos personalo ir pacientų santykiai grindžiami tarpusavio bendradarbiavimu ir supratimu, gydomojo sveikatos bei interesų prioritetu, derinant jį su autonomiškumo užtikrinimu. Ligoninėje sudarytos jaukios, artimos įprastinei aplinkai sąlygos.
Klaipėdos universitetinė ligoninė - viena pirmųjų gydymo įstaigų šalyje, kurios iniciatyva buvo leista lankyti ligonius ir reanimacijoje. Pasak medikų, toks sprendimas vertinamas pacientų, nes jie gali nors ir trumpai, bet pabūti su artimaisiais, kilus klausimams pasikonsultuoti su medikais.
Gydomi tūkstančiai
Į pacientą orientuota sveikatos priežiūra – tai tinkama, savalaikiška, gerais medikų ir pacientų santykiais grįsta, privati ir konfidenciali, atitinkanti jų poreikius bei lūkesčius, kokybiška sveikatos priežiūra, kuria pacientai (dauguma jų) yra patenkinti ir linkę ją kartoti.
KUL sveikatos priežiūros veikla – intensyvi: netoli 50 tūkst. pacientų, gydomų stacionare, beveik 300 tūkst. ambulatorinių apsilankymų, per 30 tūkst. operacijų, daugiau kaip 3 tūkst. gimdymų kasmet. Netoli pusės procento į ligoninæ patenka skubos tvarka. Nors daugiau nei pusė pacientų iš Klaipėdos regiono, kiti – iš įvairių Lietuvos vietovių ir užsienio.
Ligoninė patraukli pacientams – kasmet čia gydomi tūkstančiai pacientų, už kurių sveikatos priežiūrą ligonių kasos neapmoka. Tai gražiai iliustruoja paslaugų apmokėjimas. Nors oficiali balo vertė - 1 euras, KUL balo vertė 2016 m. – 0,86 euro.
Pacientams teikiamos aukštos kokybės asmens sveikatos priežiūros paslaugos, pagrįstos mokslu patvirtintais metodais, taikant naujausias technologijas, išlaikant pacientų žmogiškąją pagarbą ir orumą, asmens privatumą. Ligoninė nuolat investuoja, kad pacientams būtų teikiamos pačios kokybiškiausios paslaugos. Įdiegtos ir įsisavintos modernios, naujos diagnostikos, gydymo, slaugos technologijos, optimizuota branduolinės medicinos centro veikla. Taip pat naujais tyrimais išplėstas klinikinės diagnostinės laboratorijos tyrimų spektras, modernizuota diagnostinė laboratorinė įranga, nuolat plečiamos medicininės informacijos prieinamumo galimybės.
Pacientų atsiliepimai
Kokybišką sveikatos priežiūrą atspindi pacientų pasitenkinimas, jų atsiliepimai, nepageidautini įvykiai.
KUL sukaupusi unikalią patirtį šalyje: daugiau nei du dešimtmečius čia tiriamas pacientų pasitenkinimas (jie anketuojami) ir registruojami visi nepageidautini įvykiai. Šie procesai bei rezultatai dokumentuojami ir įrodomi, jų analizei sukurtos kompiuterinės programos. Sukaupta netoli milijono pacientų atsiliepimų, kasmet apklausiama iki 40 tūkst. pacientų.
- Pastaraisiais metais daugiau kaip 99 proc. apklaustų pacientų buvo patenkinti gydytojų darbu, jautė personalo pagarbą, jiems suprantamai buvo pateikta visa informacija. Absoliuti dauguma pacientų patvirtino, kad buvo užtikrintas jų privatumas ligoninėje. Daugiau nei 98 proc. pacientų patenkinti slaugytojų darbu, jų teikiama informacija ir paslaugomis.
- Absoliuti dauguma pacientų nurodė, kad rinktųsi Klaipėdos universitetinę ligoninę ir toliau, jeigu reiktų gydytis ir rekomenduotų ją artimiesiems. To nedarytų tik apie pusė procento respondentų.
- Absoliučios daugumos pacientų gydymo ligoninėje rezultatai geresni ar tokie, kokių ir tikėjosi pacientai.
- Tik apie pusė procento pacientų teigė, kad jų lūkesčiai dėl sveikatos priežiūros rezultatų ligoninėje neišsipildė (daugumai dėl sunkių lėtinių ligų).
- Pastaraisiais metais KUL beveik nebuvo pasitvirtinusių pacientų skundų.
- Kasmet ligoninės personalui, medikams, vadybininkams 3-4 tūkst. pacientų (kas septintas gydytas žmogus) raštu pareiškia padėkas už gerą sveikatos priežiūrą. Tos padėkos kaupiamos ir analizuojamos.
- Apie 300 pacientų (apie 1 proc.) pateikia pasiūlymus ir pastabas, kaip gerinti sveikatos priežiūrą, jų nuomonė tiriama ir į ją atsižvelgiama.
- Jau trečią dešimtmetį ligoninėje pranešami ir analizuojami visi nepageidautini įvykiai. Jų yra nuo kelių iki keliolikos kartų mažiau nei panašiose ligoninėse išsivysčiusiose šalyse. Numatomos ir įgyvendinamos priemonės, kad jų būtų dar mažiau.
Pasirinkimo galimybė
Ligoninėje realizuota gydytojo pasirinkimo galimybė. Ir ne tik guldant į ligoninę, bet ir Ambulatoriniame konsultaciniame skyriuje. Visi stacionare dirbantys gydytojai pagal patvirtintą grafiką darbo dienomis priima pacientus ambulatoriškai. Taip sudaryta galimybė pasirinkti gydytoją ne tik pradedant planinį ištyrimą ir gydymą, bet ir po išrašymo iš stacionaro tæsti gydymo proceso stebėseną ambulatoriškai pas tą patį gydytoją.
Labai svarbus pacientams aspektas yra informacijos apie jų sveikatą konfidencialumas. Ligoninė viena pirmųjų Lietuvoje pradėjo riboti nebūtinos informacijos teikimą tarp ligoninės padalinių, skambinantiesiems telefonu ar pašaliniams asmenims. Pradėti koduoti kai kuriomis ligomis sergančiųjų pacientų tyrimų ėminiai ir rezultatai. Ambulatoriniame konsultaciniame skyriuje ant kabinetų durų nėra informacijos apie jame dirbančio gydytojo specialybę. Tai ligoninės administracijai leidžia racionaliau išnaudoti kabinetinius resursus ir nesudaro galimybės paciento sutiktam pažįstamam sužinoti, pas kokį gydytoją specialistą jis laukia. Pacientai šią organizacinę priemonę įvertino teigiamai.
Ligoninė yra laisvo lankymo pacienčių ir jų naujagimių Pogimdyminiame skyriuje pradininkė Lietuvoje. Moterų ir jų artimųjų padėkos, teigiamos emocijos pirmomis dienomis po gimdymo – tai ta žinia, kuri parodo apie teisingą pasirinkimą. Taip pat ligoninė viena pirmųjų Lietuvoje organizavo pacientų lankymą Reanimacijos skyriuje.
Iš pirmo žvilgsnio nereikšmingi organizaciniai sprendimai į pacientą orientuota sveikatos priežiūra, akivaizdžiai pasiteisino. Apie tai kalba pacientų apklausos duomenys, jų padėkos.
„Klaipėdos universitetinė ligoninė - Jūsų ligoninė“, skelbia užrašas prie ligoninės. Ir tai nėra tik žodžiai. Klaipėdos universitetinėje ligoninėje pacientas matomas, girdimas, gerbiamas ir jam stengiamasi padėti kartu su juo pačiu.
PADĖKOS
Reiškiu pačius šilčiausius ir nuoširdžiausius padėkos žodžius visam medicinos personalui už profesionalumą, operatyvumą. Pacientų priežiūrą vertinu pačiu aukščiausiu balu. Ne tik vaistai padeda pacientui, gydo dar ir žmogiškumas, jautrumas, kantrybė, rūpestis, dėmesingumas. Skiriu savo dėkingumą, šiltus žodžius, pripažinimą Lietuvos medicinai.
S.T., Minskas (Baltarusija).
***
Pasitikiu Jūsų ligonine ir Jūsų ligoninės medikais. Nuoširdžiai dėkoju už profesionalų gydymą ir pagarbą pacientui. Ateityje gydysiuosi tik Klaipėdos universitetinėje ligoninėje.
E.V., Alytus
***
Labai ačiū už parodytą šilumą ir dėmesį vaikų ligos metu.
Visą ligoninėje buvusį laiką jautėme rūpestį, atidumą ir svarbiausia – žmogišką užuojautą ir bendravimą. Jautėmės, tarsi personalas rūpintųsi taip, lyg seniai mus pažinotų.
Ačiū gydytojoms ir visoms rūpestingoms slaugytojoms.
J.ir N.K., Vilnius
***
Kaip klaipėdiškis galiu didžiuotis, kad mes turime Klaipėdos universitetinę ligoninę, kurioje dirba puikūs gydytojai ir sykiu nuoširdūs bei profesijai pasišventę specialistai.
Dėkoju už nuoširdų, sąžiningą, kruopštų darbą ir kompetenciją bei profesionalumą.
A.Z., Klaipėda
***
Esu sužavėta ligoninės personalu: gydytojais, slaugytojomis bei visu aptarnaujančiu personalu, kurie dirbdami komandoje padėjo pamiršti tuo metu iškilusius negalavimus, įkvėpė naujų jėgų kovoti su gyvenimo išbandymais.
Tikiuosi, kad ir toliau, esant reikalui, galėsiu naudotis Jūsų ligoninės paslaugomis, kurios vis gerėja, artėja prie ligonio poreikių bei interesų.
Nuoširdžiai AČIŪ visam Jūsų kolektyvui.
Su pagarba
N.G., Kaunas
***
Nuoširdžiai dėkojame visam ligoninės personalui už kvalifikuotą gydymą ir puikią priežiūrą.
Ypatingą padėką norime pareikšti chirurgų komandai už begalinę atsakomybę pasirenkant tinkamus paciento gydymo ir priežiūros metodus. Bendrosios praktikos slaugytojoms ir jų padėjėjoms už profesionalų požiūrį į pacientą, puikius kolektyvinio darbo įgūdžius bei šiltą ir dėmesingą bendravimą.
Tvirtybės, neišsenkančios energijos ir stiprybės dovanojant pacientams patį brangiausią turtą – sveikatą.
Pagarbiai,
pacientės S.D. artimieji, Skuodas
Ligoninės misija
Ligoninės misija - teikti pacientams mokslu ir pažangiausiomis technologijomis pagrįstas, saugias, kokybiškas, atitinkančias pacientų poreikius ir interesus, viršijančias jų lūkesčius asmens sveikatos priežiūros paslaugas, tinkamai naudojantis turimais ištekliais bei atsižvelgiant į dalininkų ir paslaugų užsakovų reikalavimus; užtikrinti pacientų privatumą, žmogiškąją pagarbą ir orumą; vykdyti mokslo tiriamąjį ir pedagoginį darbą; aktyviai dalyvauti visuomenės ir asmens sveikatos stiprinime bei mokyme; prisiimti visą atsakomybę už ligoninės teikiamas sveikatos priežiūros paslaugas žmonėms.
Veiklos pobūdis
• Klaipėdos universitetinė ligoninė - asmens sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti pirminio lygio stacionarines slaugos ir palaikomojo gydymo, antrinio ir tretinio lygio ambulatorines ir stacionarines bei stacionarinės reabilitacijos paslaugas.
• Tai viena didžiausių ligoninių Lietuvoje. Joje dirba per 1600 darbuotojų, iš jų per 1100 medicinos darbuotojų.
• Atliekamos neurochirurginės, kraujagyslių, endokrininės, pilvo, kepenų bei krūtinės organų operacijos, operacijos endoskopais ir artroskopais, rekonstrukcinės klubo, kelio, peties sąnarių, plaštakos operacijos su dirbtinių sąnarių implantacija, dirbtinio akies læšiuko įsodinimo ir kitos operacijos. Teikiama akušerinė ir ginekologinė, onkologinė medicinos pagalba, gydomi pacientai, sergantys infekcinėmis, odos ir venerinėmis ligomis, akių, ausų, nosies, gerklės, nervų, kvėpavimo, virškinimo organų, širdies ir kraujagyslių bei kitomis vidaus organų ligomis. Kokybiški diagnostikos ir gydymo procesai ligoninėje užtikrinami naudojantis šiuolaikine medicinos įranga: magnetiniais branduoliniais rezonansais, spiraliniais daugiapjūviais kompiuteriniais tomografais su virtualios endoskopijos funkcijomis, angiografu, linijiniais greitintuvais, Gama kamera, litotriptoriumi, echoskopais (su dopleriu), endoskopais, artroskopais, moderniausia lazerine akių ligų gydymo įranga, šiuolaikine klinikinės diagnostinės laboratorijos įranga ir kt. n
Tarp kitko:
Klaipėdos universitetinė ligoninė – daugiaprofilinė gydymo įstaiga, teikianti visų lygių ambulatorines-konsultacines bei stacionarines diagnostikos, gydymo, reabilitacijos, palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugas.
Komentuoti: