Skambučių centras ne sumuštinius valgo
Greta Vanagienė
2020-08-14
Trečiadienį Sveikatos apsaugos ministerijai paskelbus įsakymą, gydymo įstaigos įpareigotos tobulinti pacientų skambučių srautų valdymą ir įdiegti technines priemones, padidinančias pacientų galimybę prisiskambinti į gydymo įstaigą. Šių atstovai stebisi – galima pagalvoti, jog iki tol registratorės specialiai nekėlė ragelio: sėdėjo, sumuštinius valgė, nagus lakavo ir vargo nematė. „Darbo daug. Nespėjame. Per šiuos metus jau ir taip registratorių kiekį padvigubinome, iki devyniolikos. Neturime daugiau resursų kolektyvui plėsti“, - komentavo Vilniaus Centro poliklinikos vadovas Kęstutis Štaras.
Tapo situacijos įkaitai
Pacientams skundžiantis, esą sudėtinga prisiskambinti į poliklinikų registratūras, gydymo įstaigos, panašu, tapo sudėtingų situacijų šalyje įkaitėmis. Vilniaus Centro poliklinikos vadovas Kęstutis Štaras tikina, kad didžiausia pacientų skambučių banga buvo per karantiną ir užlūžus e.sveikatos sistemai.
L.S. skaičius
20 - tiek tūkst. pacientų skambučių per savaitę sulaukia Vilniaus Centro poliklinika.
„Skundų tikrai sulaukiame. Suprantame pacientus, tačiau ir jie turėtų suprasti mūsų situaciją. Tikrai ne specialiai nekeliame ragelio. Sulaukiame labai daug skambučių dėl tvarkų, susijusių su COVID-19 virusu. Pacientai ieško su tuo susijusių konsultacijų“, - aiškina gydymo įstaigos vadovas.
„Naujas įsakymas jau net ir juoko nebekelia. Lyg gydymo įstaigų vadovai iki tol nebūtų sprendę šių klausimų. Ko gero, buvo pakišta įsakymą pasirašyti ne tos srities ministrui“, - šaržuoja Vilniaus Centro poliklinikos vadovas Kęstutis Štaras.
Be to, anot jo, smarkiai išaugo noras skiepytis nuo erkinio encefalito, žmonės taip pat skambina domėdamiesi gripo vakcinomis.
„Visi šie suaktyvėję klausimai gula ant gydymo įstaigų pečių. Pagalvokite, pernai turėjome devynis registratorius, o šiemet jų padvigubinome iki devyniolikos. Karantino metu kai kurios įstaigos nedirbo, todėl skambindavo mums, pacientai net iš kitų savivaldybių, periferijos kreipdavosi į mus. Šiuo klausimu bendradarbiauja ir medikai. Operatoriai esant reikalui sujungia pacientus ir su gydytojais specialistais ar šeimos gydytojais. Jei tuo metu gydytojas užimtas, primena gydytojui pacientui perskambinti“, - kaip tvarkosi su registratūros darbo krūviu, kalba K.Štaras.
Poliklinikos vadovas tikina dabar skambučių per savaitę sulaukiantys apie dvidešimt tūkstančių. Atsiliepti pavyksta į dvylika tūkstančių.
Anot jo, sunkiausia diena – pirmadienis, kai didžiausias skambučių pikas būna iki pietų, todėl pacientus ragina skambinti aktyviau ir kitu dienos metu.
Naudos esamus resursus
Vis dėlto vėl papildomai plėsti Skambučių centro neketinama. Mat kiekvienai darbo vietai reikia pirkti licenciją, todėl šį klausimą stengsis spręsti su jau turimais resursais ir techninėmis galimybėmis.
„Per karantiną šeimos gydytojams nupirkome šimtą mobiliųjų telefonų, kad šiems netektų skambinti ir konsultuoti pacientų iš asmeninių telefonų. Tai skambučių centro operatoriams šiek tiek padėjo palengvinti darbą. Paskirstėme krūvį esamam kolektyvui, papildomai darbo teko visiems gydytojams. Sukomės visais įmanomais būdais“, - komentuoja K.Štaras.
„Naujas įsakymas jau net ir juoko nebekelia. Lyg gydymo įstaigų vadovai iki tol nebūtų sprendę šių klausimų. Ko gero, buvo pakišta įsakymą pasirašyti ne tos srities ministrui“, - šaržuoja jis.
Komentuoti: