Pa­to­giau­sia nuo­to­li­nės ste­bė­se­nos sis­te­ma: yra ke­li svar­būs as­pek­tai

Si­ma Ka­za­rian
2024-07-04
Nuo­to­li­nė ste­bė­se­na iš es­mės kei­čia kas­die­nę svei­ka­tos prie­žiū­rą – tai tar­si vir­tu­a­lus asis­ten­tas, ati­džiai se­kan­tis jū­sų pa­cien­tų būk­lę iš­ti­są pa­rą. Ši pa­slau­ga ne tik di­di­na jų pa­si­ten­ki­ni­mą, bet ir tau­po me­di­kų lai­ką. Kvie­čia­me su­si­pa­žin­ti su lie­tu­vių su­kur­ta nuo­to­li­nės svei­ka­tos ste­bė­se­nos plat­for­ma „emet­ry.he­alth“, ku­ri iš­si­ski­ria ga­li­my­be in­teg­ruo­ti duo­me­nis į elek­tro­ni­nio svei­ka­tos įra­šo sis­te­mą.
Pa­to­giau­sia nuo­to­li­nės ste­bė­se­nos sis­te­ma: yra ke­li svar­būs as­pek­tai
Nuo­to­li­nės ste­bė­se­nos sis­te­ma „emet­ry.he­alth“ – nuo­lat ren­ka ir sis­te­mi­na pa­cien­tų svei­ka­tos pa­ra­met­rus be me­di­kų įsi­ki­ši­mo – bū­nant na­muo­se, atos­to­gau­jant. Kiek­vie­nas pa­cien­tas ap­rū­pi­na­mas la­ga­mi­nė­liu su rei­ka­lin­gais ma­ta­vi­mo prie­tai­sais: krau­jo­spūdžio apa­ra­tu, gliu­ko­ma­čiu, pul­sok­si­met­ru, spi­ro­met­ru, svars­tyk­lė­mis, ro­dan­čio­mis ne tik kū­no svo­rį, bet ir kom­po­zi­ci­ją, iš­ma­niuo­ju laik­ro­džiu.

Są­sa­ja su ESĮ

Nuo­to­li­nės svei­ka­tos ste­bė­se­nos tech­no­lo­gi­ja kei­čia tra­di­ci­nę svei­ka­tos prie­žiū­rą – tai tar­si vir­tu­a­lus asis­ten­tas, ati­džiai pri­žiū­rin­tis ir ana­li­zuo­jan­tis jū­sų pa­cien­tų būk­lę vi­są pa­rą. Ši ino­va­ci­ja jau at­ei­na į svei­ka­tos prie­žiū­ros įstai­gas, to­dėl ren­kan­tis nuo­to­li­nės ste­bė­se­nos sis­te­mą ver­ta pa­gal­vo­ti, kaip sek­sis ją su­sie­ti su vi­sa li­ku­sia gy­dy­mo įstai­gos in­for­ma­ci­ne sis­te­ma.

Kol kas šio­je sri­ty­je pa­žan­giau­sias yra lie­tu­viš­kas nuo­to­li­nės ste­bė­se­nos pro­duk­tas „emet­ry.he­alth“, to­dėl pa­kvie­tė­me jo kū­rė­jus pa­pa­sa­ko­ti apie siū­lo­mus funk­cio­na­lu­mus. Sis­te­mą su­kū­ru­sios ben­dro­vės „Sof­tdent“ di­rek­to­rius Ry­tis Na­gi­ne­vi­čius pa­brė­žia: „emet­ry.he­alth“ iš­ties ta­po pir­mu pa­si­rin­ki­mu gy­dy­mo įstai­goms dėl sklan­džios in­teg­ra­ci­jos su elek­tro­ni­nio svei­ka­tos įra­šo (ESĮ) sis­te­ma per dau­ge­lio nau­do­ja­mą po­sis­te­mę FOXUS.

„Mū­sų nuo­to­li­nė ste­bė­se­na at­si­ra­do pir­mo­ji Lie­tu­vo­je – vei­kia­me nuo 2019 me­tų ir per tą lai­ką su­kau­pė­me net iki 700 klien­tų pa­tir­tį Lie­tu­vo­je, Por­tu­ga­li­jo­je bei Švei­ca­ri­jo­je. Tai lei­do iš­to­bu­lin­ti veiks­min­gas me­to­di­kas, tech­no­lo­gi­jas, ku­rias nuo­lat to­liau vys­to­me“, – pa­sa­ko­jo R.Na­gi­ne­vi­čius.

Siek­da­mi dar grei­tes­nio at­ga­li­nio ry­šio apie pro­duk­tą jie įstei­gė pir­mi­nės svei­ka­tos prie­žiū­ros įstai­gą „Dro­bės kli­ni­ką“, ta­pu­sia sa­vo­tiš­ka ino­va­ci­jų la­bo­ra­to­ri­ja, ku­rio­je te­stuo­ja­mi nau­jau­si IT spren­di­mai, idant klien­tus pa­siek­tų kuo ko­ky­biš­kes­nis re­zul­ta­tas.

Ne­rei­kia net te­le­fo­no


Kaip ži­no­ma, nuo­to­li­nės svei­ka­tos ste­bė­se­nos sis­te­ma nuo­lat ren­ka ir sis­te­mi­na pa­cien­tų svei­ka­tos pa­ra­met­rus be me­di­kų įsi­ki­ši­mo – bū­nant na­muo­se, atos­to­gau­jant.

Kiek­vie­nas pa­cien­tas ap­rū­pi­na­mas la­ga­mi­nė­liu su rei­ka­lin­gais ma­ta­vi­mo prie­tai­sais: krau­jo­spūdžio apa­ra­tu, gliu­ko­ma­čiu, pul­sok­si­met­ru, spi­ro­met­ru, svars­tyk­lė­mis, ro­dan­čio­mis ne tik kū­no svo­rį, bet ir kom­po­zi­ci­ją, iš­ma­niuo­ju laik­ro­džiu.

„Emet­ry.he­alth“ pro­gra­mos va­do­vė Vik­to­ri­ja Tau­rai­tė pa­brė­žia, kad di­de­lis jų siū­lo­mo pro­duk­to pri­va­lu­mas, jog no­rint juo nau­do­tis pa­cien­tui ne­rei­kia tu­rė­ti iš­ma­naus te­le­fo­no, dieg­tis spe­cia­lių pro­gra­mė­lių. „Pa­ste­bė­ję, kad da­liai pa­cien­tų nau­do­tis šio­mis ino­va­ci­jo­mis su­dė­tin­ga, su­kū­rė­me mo­bi­lią sto­te­lę, ku­rią te­rei­kia pri­jung­ti prie elek­tros ir in­ter­ne­to ir ji pa­ti ren­ka duo­me­nis bei siun­čia juos į mū­sų duo­me­nų ba­zę“, – pa­sa­ko­jo V.Tau­rai­tė.

„Vie­nas pa­grin­di­nių mū­sų tiks­lų, kad sis­te­ma bū­tų pa­pras­ta nau­do­tis. Jei pa­cien­tui ten­ka aiš­kin­tis dėl prie­tai­sų vei­ki­mo, duo­me­nų per­da­vi­mo, ne­sklan­du­mų ne­iš­veng­si­me“, – kon­sta­ta­vo pa­šne­ko­vė.

Leng­viau me­di­kams

„Di­džiuo­ja­mės, kad mus ren­ka­si pri­va­čios gy­dy­mo įstai­gos, ku­rios jau įžvel­gė, jog mū­sų pro­duk­tą nau­do­ti ap­si­mo­ka. Ži­no­me, kad klien­tai skai­čiuo­ja kiek­vie­ną iš­leis­tą eu­rą, to­dėl esa­me reik­lūs pa­tys sau ir sten­gia­mės, kad dirb­ti su mu­mis bū­tų nau­din­ga“, – pa­sa­ko­jo V.Tau­rai­tė.

Ji pa­ste­bi, kad nuo­to­li­nio svei­ka­tos mo­ni­to­rin­go po­rei­kis di­de­lis ir au­ga to­liau. Po pan­de­mi­jos at­si­ra­du­sios nuo­to­li­nės kon­sul­ta­ci­jos yra pa­to­gios tiek me­di­kams, tiek pa­cien­tams, o su šia sis­te­ma jos tam­pa dar efek­ty­ves­nės. Nuo­to­li­nė ste­bė­se­na lei­džia su­ma­žin­ti vi­zi­tų pas gy­dy­to­jus skai­čių, val­dy­ti pa­cien­tų srau­tus, op­ti­mi­zuo­ti dar­bą, bet tuo pa­čiu tu­rė­ti ge­res­nius gy­dy­mo re­zul­ta­tus.

Nuo­to­li­nės ste­bė­se­nos sis­te­ma ga­li bū­ti pri­tai­ky­ta prie įvai­rių svei­ka­tos prie­žiū­ros sce­na­ri­jų ir nau­do­ja­ma ne tik pir­mi­nė­je prie­žiū­ro­je, bet ir li­go­ni­nė­se, slau­gos na­muo­se, re­a­bi­li­ta­ci­jos įstai­go­se ir ki­tur, ka­dan­gi gy­vy­bi­nių ro­dik­lių ste­bė­ji­mas svar­bus tiek ser­gant lė­ti­nėmis li­go­mis, tiek sveiks­tant po ope­ra­ci­jų, trau­mų. Te­le­met­ri­ja po­pu­lia­rė­ja ir tarp in­di­vi­du­a­lių as­me­nų, no­rint pre­ven­ciš­kai pa­si­rū­pin­ti sa­vo svei­ka­ta ar ste­bė­ti ar­ti­mų­jų būk­lę.

Šei­mos gy­dy­to­jas: tai pa­to­gi sis­te­ma

Šei­mos gy­dy­to­jas Min­dau­gas Dū­do­nis jau ku­ris lai­kas dir­ba su „emet­ry.he­alth“. Ji pa­si­tei­si­no dėl ke­lių prie­žas­čių. Pir­mo­ji, kad vi­sa in­for­ma­ci­ja tal­pi­na­ma ne tik at­ski­ro­je plat­for­mo­je, bet ir pa­cien­to kor­te­lė­je, kur yra vi­si svar­būs duo­me­nys: la­bo­ra­to­ri­niai ty­ri­mai, vi­zi­tų gy­dy­mo įstai­go­se in­for­ma­ci­ja, li­gų ko­dai, pa­skir­tas gy­dy­mas.

„Pa­to­gu, kad, užuot nar­šius skir­tin­go­se pro­gra­mo­se, ga­li­ma iš­kart ma­ty­ti nuo­to­li­nio ste­bė­ji­mo duo­me­nų są­sa­jas su var­to­ja­mais vais­tais, ty­ri­mais ir ki­ta svei­ka­tos in­for­ma­ci­ja e.svei­ka­to­je. Tai lei­džia grei­čiau ver­tin­ti pa­cien­to būk­lę, pa­vyz­džiui, kaip kin­ta jo cho­les­te­ro­lis, krau­jo spau­di­mas, pra­dė­jus tam tik­rus var­to­ti vais­tus ir pa­na­šiai“, – kal­bė­jo M.Dū­do­nis.


Šei­mos gy­dy­to­jas Min­dau­gas Dū­do­nis:
- Gy­dy­to­jas ga­li pri­im­ti duo­me­ni­mis pa­grįs­tus spren­di­mus ir da­ry­ti įžval­gas, ku­rios ki­taip lik­tų ne­pa­ste­bė­tos, mat ana­lo­giš­kam re­zul­ta­tui pa­siek­ti rei­kė­tų rink­ti ir ana­li­zuo­ti mil­ži­niš­kus duo­me­nų kie­kius. Prak­tiš­kai tai tie­siog ne­įma­no­ma. Šiuo at­ve­ju gau­nu jau su­sis­te­min­tą in­for­ma­ci­ją – ata­skai­tas su gra­fi­kais, krei­vė­mis, nuo­kry­piais nuo nor­mos.


„Gy­dy­to­jas ga­li pri­im­ti duo­me­ni­mis pa­grįs­tus spren­di­mus ir da­ry­ti įžval­gas, ku­rios ki­taip lik­tų ne­pa­ste­bė­tos, mat ana­lo­giš­kam re­zul­ta­tui pa­siek­ti rei­kė­tų rink­ti ir ana­li­zuo­ti mil­ži­niš­kus duo­me­nų kie­kius. Prak­tiš­kai tai tie­siog ne­įma­no­ma. Šiuo at­ve­ju gau­nu jau su­sis­te­min­tą in­for­ma­ci­ją – ata­skai­tas su gra­fi­kais, krei­vė­mis, nuo­kry­piais nuo nor­mos. Te­rei­kia tuo nau­do­tis pa­cien­to la­bui“, – kal­bė­jo M.Dū­do­nis. 

Jis at­krei­pia dė­me­sį, kad nuo­to­li­nis ste­bė­ji­mas pa­de­da iš­veng­ti ir sub­jek­ty­vių ver­ti­ni­mų, nes pa­cien­tai sa­vo būk­lę api­bū­di­na skir­tin­gai, pa­tei­kia ir klai­di­nan­čių duo­me­nų. O kur dar bal­to cha­la­to sin­dro­mas – pro­gra­mos kū­rė­jai jau pa­ste­bė­jo at­ve­jus, kai pa­cien­tų krau­jo­spūdis, tem­pe­ra­tū­ra su­ky­la tik gy­dy­to­jo ka­bi­ne­te, o na­muo­se vi­sa­da ati­tin­ka nor­mą. Skir­ti vais­tus to­kiems pa­cien­tams bū­tų klai­da.

Pro­duk­tą pa­pil­dys nau­jo­vės

R.Na­gi­ne­vi­čius at­krei­pia dė­me­sį, kad „emet­ry.he­alth“ ren­ka­mų svei­ka­tos pa­ra­met­rų są­ra­šas nė­ra baig­ti­nis. „Šiuo me­tu dir­ba­me su Hol­te­rio ty­ri­mu. Ben­dra­dar­biau­da­mi su vie­na ša­lies li­go­ni­ne ru­de­nį te­stuo­si­me apa­ra­tą, ku­ris pa­dės ap­tik­ti prie­šir­džių vir­pė­ji­mą. Grei­tu lai­ku jis bus įdieg­tas ir į vi­są mū­sų siū­lo­mą nuo­to­li­nės svei­ka­tos prie­žiū­ros pa­slau­gų pa­ke­tą“, – pa­sa­ko­jo R.Na­gi­ne­vi­čius.


„Gy­dy­mo įstai­go­se ne­re­tai nau­do­ja­mi se­nes­nio mo­de­lio prie­tai­sai, bet mes dir­ba­me su pa­čiu nau­jau­siu Hol­te­rio mo­de­liu. Ne­tru­kus pa­si­ro­dy­sian­tis apa­ra­tas yra kli­juo­ja­mas ant krū­ti­nės ir jo ne­rei­kia nu­si­im­ti nei mau­dan­tis, nei mie­gant – kar­diog­ra­mą jis brai­žo sep­ty­nias­de­šimt dvi va­lan­das be per­trau­kos“, – kal­bė­jo ben­dro­vės di­rek­to­rius. 

Be to, tra­di­ciš­kai at­lie­kant ty­ri­mą gy­dy­to­jui rei­kia įver­tin­ti di­de­lį duo­me­nų srau­tą. O šis pro­duk­tas tau­pys me­di­ko dar­bo lai­ką ir pa­teiks sis­te­mi­nius duo­me­nis.

Nors „emet­ry.he­alth“ jau da­bar per po­sis­te­mę FOXUS tu­ri są­ry­šį su elek­tro­ni­nio svei­ka­tos įra­šo sis­te­ma, at­ei­ty­je pla­nuo­ja­ma ženg­ti dar to­liau. „Jau tu­ri­me min­čių, kaip ga­lė­tu­me duo­me­nis per­kel­ti į ben­drą Lie­tu­vos e.svei­ka­tos sis­te­mą. Tu­ri­me pa­tir­tį ir ga­li­my­bes tai pa­da­ry­ti“, – pa­ti­ki­no R.Na­gi­ne­vi­čius.

Dar vie­na ino­va­ci­ja, su ku­ria šiuo me­tu dir­ba­ma, – dė­žu­tė vais­tams, ku­ri pyp­sės, at­ėjus lai­kui iš­ger­ti me­di­ka­men­tus. Ne­tru­kus te­le­met­ri­jos sis­te­mą pa­pil­dys ir ap­lin­kos pa­ra­met­rus ma­tuo­jan­tys įren­gi­niai.

Ste­bi­mi nuo­to­liu – svei­kes­ni

Šei­mos gy­dy­to­ju dir­ban­tis M.Dū­do­nis tvir­ti­na, kad te­le­met­ri­ja ska­ti­na pa­cien­tus at­sa­kin­giau žiū­rė­ti į svei­ka­tą, tei­gia­mi po­ky­čiai mo­ty­vuo­ja pa­lai­ky­ti svei­kus įpro­čius. „Dėl to leng­viau ir gy­dy­to­jui, nes kon­tro­liuo­jan­tys sa­vo būk­lę žmo­nės re­čiau su­ser­ga ar­ba ser­ga leng­viau“, – pa­ste­bė­jo pa­šne­ko­vas.

V.Tau­rai­tė at­sklei­dė, kad vie­nas pa­grin­di­nių iš­šū­kių pro­duk­to kū­rė­jams bu­vo iš­lai­ky­ti pa­cien­to no­rą rū­pin­tis sa­vo svei­ka­ta: „Tiek Lie­tu­vo­je, tiek už­sie­ny­je ku­rį lai­ką pa­nau­do­ję prie­tai­sus pa­cien­tai il­gai­niui pra­de­da tai da­ry­ti re­čiau, re­zul­ta­tams ge­rė­jant nu­kryps­ta nuo svei­kos gy­ven­se­nos pla­no.“

„Ta­čiau mums pa­vy­ko ras­ti spren­di­mą, kaip su­ak­ty­vin­ti pa­cien­tų su­si­do­mė­ji­mą: pa­ste­bė­jo­me, kad įsi­trau­kus gy­dy­to­jui mo­ty­va­ci­ja di­dė­ja. To­dėl pa­cien­tams siun­čia­me ne tik pri­mi­ni­mų ži­nu­tes, bet ir kas­mė­ne­si­nes ap­žval­gas su gy­dy­to­jo ko­men­ta­rais“, – pa­sa­ko­jo V.Tau­rai­tė.

Tai mak­si­ma­liai au­to­ma­ti­zuo­ta – dirb­ti­nis in­te­lek­tas su­for­muo­ja ata­skai­tas apie pa­sie­ki­mus, pa­ly­gi­na su pra­ėju­siu lai­ko­tar­piu, pa­ro­do ne tik as­me­ni­nį pro­gre­są, bet ir pa­ly­gi­na su po­pu­lia­ci­jos vi­dur­kiu kon­kre­taus am­žiaus ir ly­ties de­mo­gra­finėje gru­pė­je.

„Gy­dy­to­jui pa­kan­ka per­žvelg­ti ir pri­dė­ti trum­pą ko­men­ta­rą: pa­kvies­ti ap­si­lan­ky­ti gy­dy­mo įstai­go­je, pa­siū­ly­ti ko­re­guo­ti gy­dy­mą ar tie­siog pa­si­džiau­gus pa­ska­tin­ti taip pat ju­dė­ti to­liau“, – už­bai­gė V.Tau­rai­tė.  
 
lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai! 
 
 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    J.Buterlevičiūtė: gyventi kančioje nėra normalu

    J.Buterlevičiūtė: gyventi kančioje nėra normalu

    „Jis taip vaitodavo iš skausmo, kad galvą užsidengdavo pagalve“, – apie sunkiai sergančiųjų kasdienybę pasakoja skausmo specialist...
    A.Slatvickis: esu geriausias specialistas, gydantis priklausomybes

    A.Slatvickis: esu geriausias specialistas, gydantis priklausomybes

    „Esu geriausias specialistas, gydantis priklausomybes“, – nebesikuklina profesinės stiprybės pripažinti Klaipėdo...

    Budinti vaistinė


    „Gintarinė vaistinė“: teismo sprendimas rodo, kad esame teisūs

    „Gintarinė vaistinė“: teismo sprendimas rodo, kad esame teisūs

    Regionų administracinio teismo Šiaulių rūmai priėmė sprendimą panaikinti 2022 m. gruodžio 9 d. Konkurencijos tarybos nutarimą ir j...
    Pokyčiai dėl vaistų prieinamumo – tik kosmetiniai?

    Pokyčiai dėl vaistų prieinamumo – tik kosmetiniai?

    Įvairiuose formatuose ne kartą kalbėta, kad gyvybiškai svarbių vaistų kompensavimas Lietuvos pacientams stringa ir dėl itin...

    razinka


    Sveika šeima


    Pogimdyvinės depresijos skyrius? Kodėl gi ne!

    Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba (LGKT) pateikė siūlymą Sveikatos apsaugos ministerijai steigti skyrius, neatskiriančius psichologines problemas patiriančios mamos ir naujagimio. „Sunkiausiose situacijose reikia pritaikytų sąlygų, paruoštų specialistų ir papildomo laiko. Vien skyriaus įsteigimas problemos nei&scaro...

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Vienas kraujo lašas atskleis, kiek liko gyventi

    Naujas tyrimas rodo, kad paprastas kraujo ar seilių testas gali padėti nustatyti tikėtiną gyvenimo trukmę. „Medical News Today“ skelbia, kad šis tyrimas atveria naujas galimybes ankstyvai diagnostikai ir tikslinėms intervencijoms, padedančioms išlaikyti gerą žmogaus sveikatą amžėjant.

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Pažinti sapioseksualą
    Henrikas Vaitiekūnas Pažinti sapioseksualą
    Kai kelionė tampa gyvybės klausimu: onkologinių pacientų pavėžėjimas
    Marius Čiurlionis Kai kelionė tampa gyvybės klausimu: onkologinių pacientų pavėžėjimas
    Socdemų sveikatos reforma Jums kainuos sveikatą ir pažeis Konstituciją
    Vytautas Mitalas Socdemų sveikatos reforma Jums kainuos sveikatą ir pažeis Konstituciją

    Naujas numeris