Stabdžiai perdirbėjams Bendrovės „Daugiamatė diagnostika“ direktorius Audrius Micūra įsitikinęs - senos padangos Lietuvoje galėtų virsti pasididžiavimo vertais produktais. „Iš perdirbtų padangų gaminami kuo puikiausi kelių atitvarai. Tačiau Lietuvoje tokios projektinės normos sukurtos, kad galime tik metalą naudoti. O pas mus pilna kelių, kur atitvarai iš padangų tiktų. Reikia pakeisti galiojančias nuostatas“, - inovacijas stabdančiomis tvarkomis piktinasi A.Micūra. Jis pastebi, kad lietuviškos padangos galėtų virsti ir keliuose naudojamais greičio mažinimo kalneliais, akustiniu granulatu, kuris kaip garso izoliacinė medžiaga naudojamas statybose, pakelėse. „Valstybei reikėtų pasirūpinti gamyklos įsteigimu. Nes paprasti verslininkai jos be Vyriausybės pagalbos nepastatys. Bankai nelinkę finansuoti inovacijų, - sakė A. Micūra. - Reikalinga valstybės parama. Tai nėra toks sektorius, kuris be išmokų išgyventų. Įmonei steigti reikia dviejų milijonų. Dabar kompensuoja tik vieną. Nėra žmonių, kurie galėtų savo milijoną įdėti.“ Pasaulinės tendencijos „Padanga - ne kramtoma guma - gali tarnauti mūsų aplinkoje“, - tokiu šūkiu tikina besivadovaujantis UAB „Raguvilė“ direktorius Virginijus Brazauskas. Anot jo, iš padangų pagamintą dangą galima naudoti fermose, žemės ūkyje, statybose, sporto aikštynams, stadionams. „Tai nieko naujo – tai veikianti patirtis. Šiandien Lietuvoje negaminam, nes negaunam leidimų. Norim užpatentuot produktus, bet kol kas valstybei nereikia tokio verslo. Iki Alytaus gaisro septynis mėnesius negavome licencijos, o po jo užvertė neigiamom išvadom“, - sako V.Brazauskas. „Problema yra padangų tvarkymo struktūra ir dinamika Lietuvoje. Matom, kad užpernai daugiau nei pusė padangų buvo „sutvarkytos“ jas išvežant, eksportuojant. Visuotinai pripažinta - atliekų išvežimas reiškia, kad šalis neturi pakankamų perdirbimo pajėgumų. Be to, su išvežimu prasideda ir įvairūs piktnaudžiavimai“, sako UAB „Ekobaltika“ direktorius L.Maksvytis. Vyras baksnoja į pokyčius užsienyje. Australijoje nuo kitų metų pabaigos uždraudžiamas padangų atliekų eksportavimas. Artimesnis pavyzdys - „Žaliasis kursas“. Pagal jį Europos Sąjungos (ES) panaudotos padangos negalės keliauti už ES ribų. „Drįstu manyti, kad paskui atsiras apribojimai išvežti padangas Europos Sąjungos viduje. Kur tada dėsime savas? Geras šeimininkas roges ruošia vasarą“, - pastebėjo L.Maksvytis. Panaudotas padangas antram gyvenimui prikeliantys verslininkai tikina atliekas perdirbantys kitų savo verslų sąskaita. Aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas pastebėjo, kad „net Konstitucijoje parašyta, jog visuomenei naudingą veiklą valstybė remia“. Visgi padangų perdirbimo atveju tai tėra popierinis imperatyvas.L. S. skaičius 440 – tiek įmonių dabar turi leidimus apdoroti naudotas padangas, bet tik 6 padangas perdirba.
Komentuoti: