Yra kelios priemonės, nukreiptos į tai, kad nereikalingų iškvietimų liktų mažiau, o tarnyba vykdytų pagrindinę misiją – saugoti ir gelbėti gyvybes. Pirmoji – gyventojų raštingumo didinimas. Svarbu informuoti, kada reikia kviesti GMP, o kada užtenka konsultacijos. - Buvo kalbėta apie didelį darbuotojų nubyrėjimą. Kiek jų neateis į naują sistemą? - Iš tiesų su tuo susijusios dvi žinutės. Pirma, kad vyresnių nei 61 metų darbuotojų turime apie 14 procentų. Kita, kad pagal pateiktus 35 įstaigų duomenis, turime 4 procentų darbuotojų nubyrėjimą, kurie dėl pensinio amžiaus, darbo sąlygų, kitos darbovietės pasirinkimo nedirbs naujoje tarnyboje. Karščiausi taškai, kur nubyrėjimas didžiausias, yra Pasvalys, šiek tiek rizikų išlikę Šilutėje, Tauragėje ir Panevėžio rajone. Sutarėme su GMP filialų vadovais ir naujos tarnybos komanda, kad bus skiriamas papildomas dėmesys kaip šias rizikas suvaldyti. Tiek Panevėžio, tiek Klaipėdos vadovai žino problematiką ir patikino, kad gyventojams paslaugų teikimas nuo liepos nesutriks. - GMP bendruomenei svarbus klausimas – pensinio amžiaus ankstinimas. Ar dėl to yra kokių nors konkrečių planų? - Tai – kompleksinis klausimas, susijęs su socialinio draudimo politika, reikia įvertinti ir kaip tai keistų GMP darbuotojų prognozavimo, planavimo bei rengimo politiką. Dabar vyksta diskusijos, sprendimų nėra priimta. Kiek teko jose dalyvauti, tai kokių argumentų rasime iš visų pusių, kiek valstybė pajėgs įsipareigoti, tokie sprendimai ir bus priimti. Tačiau belaukiant svarbu, kad GMP darbuotojų sąlygos gerėtų, kas numatyta ir LNSS šakos sutartyje. - Darbuotojai skundžiasi, kad jau dabar stipriai genda GMP automobiliai, o kol ateis nauji, gali trukti bent porą metų. Kaip šis klausimas sprendžiamas dabar? - GMP autoparką sudaro apie 320 automobilių, kasdien gatves pasiekia 240. Yra įsipareigojimas įstaigose turėti rezervinius GMP automobilius, kurie būtų panaudojami esant gedimams. Šiuo metu Kauno GMP organizuoja viešąjį 60 automobilių pirkimą, kad galėtume užtikrinti tuos poreikius. Turime informaciją dėl pavienių atvejų, kai automobiliai genda, vyksta avarijos, ir skendimas buvo, bet drastiškos sisteminės problemos nematome, kadangi lygiagrečiai vykdomi pirkimai parkui atnaujinti. - Didelė našta tarnybai yra bereikalingi iškvietimai – ar yra artimiausių planų, kurie padėtų juos mažinti? - Yra kelios priemonės, nukreiptos į tai, kad nereikalingų iškvietimų liktų mažiau, o tarnyba vykdytų pagrindinę misiją – saugoti ir gelbėti gyvybes. Pirmoji – gyventojų raštingumo didinimas. Svarbu informuoti, kada reikia kviesti GMP, o kada užtenka konsultacijos. Jau parengtas projektas dėl konsultavimo algoritmo, kurį planuojame diegti kitais metais. Jis padės nustatyti, kada GMP paslaugos skambinančiajam nereikia. Šiame kontekste svarbus ir šeimos gydytojų bei slaugytojų kompetencijų stiprinimas. Tam tikrą vaidmenį vaidins ir naujasis pavėžėjimo modelis. Šiemet startuoja pilotinis jo projektas, padėsiantis atsakyti, koks vaidmuo jame tenka GMP ir kada užteka nespecializuotos pavėžėjimo paslaugos. - O ar yra (bus) skirta papildomų finansinių išteklių Kauno GMP, kadangi darbo krūvis tikrai išauga? - Finansinių papildomų resursų Kauno GMP skirta nebuvo. Į klausimą, ar bus, galima atsakyti, kad visa valdysena centralizuojama, tam tikros bendrosios funkcijos centralizuojamos, tačiau lieka savarankiški filialai – Vilniaus, Klaipėdos, Panevėžio, Šiaulių padaliniai, kurių vadybiniai resursai padės naujajai tarnybai. Centralizavimas leis amortizuoti turimas lėšas, pirkti didesniais kiekiais ir sutaupyti per viešuosius pirkimus, o likusias lėšas skirti kokybei, darbo užmokesčio didinimui. Tai bus naujosios tarnybos administracijos, filialų vadovų ir vidurinės grandies vadovų bendras veiklos rezultatas. Atkreipiu dėmesį, kad GMP centralizavimui yra numatytos 50 milijonų eurų investicijos ir investicijų projektą rengs naujoji GMP tarnyba. Esu dėkinga GMP vadovams, bendruomenei už šį sunkų reformos kelią, supratingumą ir palaikymą kartu žengiant modernizavimo keliu.
Komentuoti: