Trys klau­si­mai apie sek­są fi­lo­so­fui

www.lsveikata.lt
2017-11-17
Bū­da­mas ga­lin­ga gam­tos jė­ga sek­sas su­ku­ria mums ne­ma­žai pro­ble­mų. Pa­slap­čia trokš­ta­me tu­rė­ti tą, ku­rio ne­pa­žįs­ta­me ar­ba ne­my­li­me. Kai ku­rie net pa­si­ry­žę amo­ra­liems eks­pe­ri­men­tams, kad tik pa­tir­tų sek­su­a­li­nį pa­si­ten­ki­ni­mą. O dar vie­na ne­leng­va už­duo­ti – pa­pa­sa­ko­ti tiems, ku­rie iš tik­rų­jų mums ar­ti­mi ir bran­gūs, apie tai, ko gi iš tie­sų no­ri­me iš in­ty­maus gy­ve­ni­mo.
Trys klau­si­mai apie sek­są fi­lo­so­fui
Nusistovėjusiuose santykiuose sekso stygius susijęs su negalėjimu staigiai iš rutinos persijungti į erotiką. Kokybė, kurio iš mūsų reikalauja seksas, priešinga smulkiai buities buhalterijai.

„Mes pa­slap­čia ken­čia­me, jaus­da­mi skaus­min­gą sek­so, apie ku­rį sva­jo­ja­me ar­ba ku­rio ban­do­me iš­veng­ti, keis­tu­mą“, – sa­ko bri­tų ra­šy­to­jas ir fi­lo­so­fas Alai­nas de Bot­ton, at­sa­ky­da­mas į vie­nus daž­niau­sių klau­si­mų sek­so te­ma.
 
Ko­dėl žmo­nės me­luo­ja apie tik­ruo­sius troš­ki­mus?

Ne­pai­sant to, kad sek­sas – vie­nas in­ty­miau­sių už­si­ė­mi­mų, jis ap­sup­tas dau­gy­bės so­cia­liai „pa­lai­min­tų“ idė­jų. Šios tar­si nu­sta­to, kas yra sek­su­a­li­nė nor­ma, o dau­ge­lis mū­sų ima jų pai­sy­ti, kny­go­je „Kaip dau­giau ne­gal­vo­ti apie sek­są“ ra­šo A. de Bot­ton.

Be­veik vi­si esa­me iš­gy­ve­nę kal­tės jaus­mą, ka­muo­ja­mi neu­ro­zių, fo­bi­jų ar žlug­dan­čių troš­ki­mų, abe­jin­gu­mo ar pa­si­bjau­rė­ji­mo. Ir to­dėl ne­no­ri­me kal­bė­ti apie sek­su­a­li­nį gy­ve­ni­mą, nes no­ri­me, kad apie mus gal­vo­tų ge­rai. Įsi­my­lė­jė­liai ins­tink­ty­viai ven­gia to­kių pri­si­pa­ži­ni­mų, mat bi­jo su­kel­ti part­ne­riui pa­si­bjau­rė­ji­mą.


Ta­čiau kai tam tik­ra­me taš­ke, ku­ria­me pa­si­bjau­rė­ji­mas ga­lė­tų pa­siek­ti mak­si­mu­mą, jau­čia­me pri­ta­ri­mą, pa­ti­ria­me itin stip­rų ero­ti­nį jaus­mą.

Įsi­vaiz­duo­ki­te du lie­žu­vius, ku­rie ty­ri­nė­ja in­ty­mią bur­nos ert­mės ka­ra­lys­tę – šią tam­sią, drėg­ną olą, į ku­rią žvilg­te­lė­jęs bu­vo tik odon­to­lo­gas. Iš­skir­ti­nė dvie­jų žmo­nių są­jun­gos pri­gim­tis su­tvir­ti­na­ma ak­tu, ku­ris ne­bū­tų ma­lo­nus, jei­gu jį da­ry­tu­mė­te ne su tuo žmo­gu­mi.

Tai, kas su po­ra vyks­ta mie­ga­ma­ja­me, to­li nuo vi­suo­ti­nai pri­im­tų nor­mų ar tai­syk­lių. Tai – slap­tas dvie­jų sek­su­a­li­nių „Aš“, ku­rie ga­lų ga­le vie­nas ki­tam at­si­vė­rė, ak­tas.

San­tuo­ka griau­na sek­są?

„Sek­so in­ten­sy­vu­mo ma­žė­ji­mas san­tuo­ko­je – ne­iš­ven­gia­mas bio­lo­gi­nis da­ly­kas ir vi­siš­ko mū­sų nor­ma­lu­mo liu­di­ji­mas, – ra­mi­na A.de Bot­ton. – Tie­sa, sek­so te­ra­pi­jos in­dust­ri­ja ban­do įro­dy­ti, kad nuo­lat pri­va­lo­me ža­din­ti sek­su­a­li­nius troš­ki­mus. Nu­si­sto­vė­ju­siuo­se san­ty­kiuo­se sek­so sty­gius su­si­jęs su ne­ga­lė­ji­mu stai­giai iš ru­ti­nos per­si­jung­ti į ero­ti­ką. Ko­ky­bė, ku­rio iš mū­sų rei­ka­lau­ja sek­sas, prie­šin­ga smul­kiai bui­ties bu­hal­te­ri­jai.“

Sek­sas rei­ka­lau­ja eks­pre­sy­vu­mo, vaiz­duo­tės žais­mo, kon­tro­lės ne­te­ki­mo ir to­dėl sa­vo pri­gim­ti­mi su­ar­do įpras­tą sa­vi­ri­bo­ji­mo ir re­gu­lia­ci­jos rit­mą. Mes ven­gia­me sek­so ne to­dėl, kad jis mū­sų ne­džiu­gi­na, o to­dėl, jog jo tei­kia­mas ma­lo­nu­mas griau­na mū­sų ge­bė­ji­mą ra­miai at­lik­ti bui­ties įsi­pa­rei­go­ji­mus.


Sun­ku per­si­jung­ti nuo ap­ta­ri­mo, ko­kį vir­tu­vi­nį kom­bai­ną rei­kia pirk­ti, ir pa­kvies­ti su­tuok­ti­nę iš­ban­dy­ti sek­su­a­lios slau­gy­to­jos vaid­me­nį. Kar­tais at­ro­do, kad daug pa­pras­čiau to pa­pra­šy­ti ko nors ki­to – to, su ku­riuo ne­teks kas­ryt pus­ry­čiau­ti prie ben­dro sta­lo.

Ko­dėl ne­iš­ti­ki­my­bė mums to­kia svar­bi?

Ne­pai­sant vie­šo ne­iš­ti­ki­my­bės smer­ki­mo, vi­siš­kas sek­so su sve­ti­mu ne­no­rė­ji­mas yra ira­cio­na­lus ir prieš­ta­rau­ja pri­gim­čiai. Tai jė­gos, ku­ri val­do mū­sų ra­cio­na­lų­jį ego, nei­gi­mas.


Mes iš­gy­ve­na­me pyk­tį, su­si­dū­rę su fak­tu, jog nė vie­nas ne­ga­li­me ki­tam žmo­gui tap­ti vis­kuo. Ta­čiau šią tie­są nei­gia šiuo­lai­ki­nės san­tuo­kos ide­a­las, ku­ris ti­ki, kad vi­sus mū­sų po­rei­kius ga­li pa­ten­kin­ti vie­na as­me­ny­bė.

„San­tuo­ko­je ieš­ko­me sva­jo­nės apie mei­lę bei sek­są iš­si­pil­dy­mo ir pa­ti­ria­me nu­si­vy­li­mą. Ta­čiau taip pat nai­vu bū­tų gal­vo­ti, kad ne­iš­ti­ki­my­bė ga­li bū­ti prieš­nuo­dis šiam nu­si­vy­li­mui. Ne­įma­no­ma mie­go­ti su kuo nors pa­ša­li­niu ir ne­pa­kenk­ti tam, kas yra šei­mos vi­du­je“, – įsi­ti­ki­nęs A.de Bot­ton.

Kai kas nors, su kuo flir­tuo­ja­me „on­li­ne“, siū­lo su­si­tik­ti vieš­bu­ty­je, pa­ti­ria­me stip­rų gun­dy­mą. Dėl ke­lių ma­lo­nu­mo va­lan­dų esa­me pa­si­ry­žę au­ko­ti šei­mos ra­my­bę.

Mes ne­ga­lė­tu­me eg­zis­tuo­ti, jei­gu vi­du­je ne­iš­duo­tu­me sa­vęs, jaus­da­mi ne­nu­mal­do­mą no­rą ge­rai pa­pur­ty­ti sa­vo vai­kus, iš­si­skir­ti dėl gin­čo, kas pa­keis per­de­gu­sią lem­pu­tę. Tam tik­ras sa­vi­kon­tro­lės ly­gis bū­ti­nas mū­sų psi­chi­nei svei­ka­tai ir adek­va­čios vi­suo­me­nės eg­zis­ta­vi­mui.

„Mes – cha­o­tiš­kų che­mi­nių re­ak­ci­jų rin­ki­nys. Ir ge­rai, kad ži­no­me, iš­ori­nės ap­lin­ky­bės daž­nai gin­či­ja­si su mū­sų jaus­mais. Tai žen­klas, jog ei­na­me tin­ka­mu ke­liu“, – re­ziu­muo­ja A.de Bot­ton.


Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    Akušeriai lenda iš gydytojų šešėlio

    Akušeriai lenda iš gydytojų šešėlio

    „Pagaliau nebereikės, negražiai kalbant, virti gydytojui kavos“, – ilgai lauktais pokyčiais džiaugiasi Lietuvos ...
    J.Buterlevičiūtė: gyventi kančioje nėra normalu

    J.Buterlevičiūtė: gyventi kančioje nėra normalu

    „Jis taip vaitodavo iš skausmo, kad galvą užsidengdavo pagalve“, – apie sunkiai sergančiųjų kasdienybę pasakoja skausmo specialist...

    Budinti vaistinė


    Vaistinėlė padės pasiruošti blogiausiam scenarijui

    Vaistinėlė padės pasiruošti blogiausiam scenarijui

    Vasaros sezonui įgaunant pagreitį, specialistai perspėja atkreipti dėmesį į kelionių vaistinėlės sudėtį – ją būtina ruo&scar...
    Istorijos dulkes nupūtus: neįprastos pokario vaistinės

    Istorijos dulkes nupūtus: neįprastos pokario vaistinės

    „Sperminas skystas – vartojamas prie bendro silpnumo, po infekcinių susirgimų, prie neurastenijos, prie širdies...

    razinka


    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    Su kiekvienu laipsniu kyla ir savižudybių skaičius

    JAV psichiatrė dr. Narissa Price perspėja, kad ekstremalaus karščio pavojai kur kas didesni nei vien dehidratacija ar šilumos smūgis. „Jei turite psichikos sveikatos problemų, pavyzdžiui, nuotaikos, nerimo sutrikimų, sergate depresija ar šizofrenija, ekstremalus karštis situaciją gali dar labiau paa&...

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Pažinti sapioseksualą
    Henrikas Vaitiekūnas Pažinti sapioseksualą
    Kai kelionė tampa gyvybės klausimu: onkologinių pacientų pavėžėjimas
    Marius Čiurlionis Kai kelionė tampa gyvybės klausimu: onkologinių pacientų pavėžėjimas
    Socdemų sveikatos reforma Jums kainuos sveikatą ir pažeis Konstituciją
    Vytautas Mitalas Socdemų sveikatos reforma Jums kainuos sveikatą ir pažeis Konstituciją

    Naujas numeris