Alytaus poliklinikos darbuotojai: „Žmonės mumis vis labiau pasitiki“

Deimantė Zailskaitė
2015-01-06
Besibaigiant metams VšĮ Alytaus poliklinikos specialistai apibendrino pastarųjų metų pokyčius, įdiegtas informacines technologijas ir jų teikiamą naudą, pasidžiaugė gerais darbo rezultatais.
Ypač stengtasi, kad pagaliau sutrumpėtų eilės prie gydytojų kabineto, o pacientai kuo skubiau gautų reikiamą medicininę pagalbą.
„Žmonės mumis labiau ir labiau pasitiki, netgi išbandę privačių sveikatos priežiūros įstaigų teikiamas paslaugas, grįžta į Alytaus polikliniką“, - džiaugiasi VšĮ Alytaus poliklinikos direktorius Vitalijus Kovaliovas.
Alytaus poliklinikos darbuotojai: „Žmonės mumis vis labiau pasitiki“
Alytaus poliklinikoje įsteigtas modernus telefoninis centras pasiteisino su kaupu.

Visiškai nauja tvarka

„Tik atvykęs į Alytaus polikliniką ir pradėjęs darbą, išgirdau keletą prasmingų palinkėjimų: nepradėk nuo administracijos pertvarkymo, pradėk nuo esminių dalykų – įvertink paslaugų suteikimo būtinumą, paslaugų kaštus ir kaip juos būtų galima sumažinti. Be to, visada kreipk dėmesį į paciento nuomonę: jis, įvertindamas paslaugos kokybę ir prieinamumą, suteikia gydymo įstaigai galimybę toliau tobulėti“, - tokios taktikos laikosi nuo 2010-ųjų VšĮ Alytaus poliklinikai vadovaujantis V.Kovaliovas (nuotr.).
Dėl šios priežasties įstaigos vadovas nesibaimina iš paciento lūpų išgirsti nusiskundimų, o norėdamas maksimaliai pagerinti teikiamų paslaugų kokybę, atliko specifinę Lietuvos gydymo įstaigų analizę.
„Važiavome per Lietuvos miestus ir stebėjome, kaip dirba kitos pirminės sveikatos priežiūros įstaigos. Nuoširdus „ačiū“ įstaigų vadovams, kurie mielai pasidalijo patirtimi. Akivaizdu, jog daugelis Lietuvos gydymo įstaigų išgyvena vadinamąjį popierizmo amžių, kuomet gydytojas yra dokumentacijos tvarkymo vergas. Ilgai svarstėme, kaip sutrumpinti pacientų eiles, o gydytojui suteikti galimybę dirbti ramiau, patogesnėmis sąlygomis, iš biurokratijos pereinant prie elektroninės sistemos. Šiuos uždavinius mums pavyko įgyvendinti praėjusiais metais“, - nuveiktais darbais džiaugiasi įstaigos vadovas.
Vadovaujantis sveikatos apsaugos ministro įsakymu, kuris įpareigojo gydymo įstaigų vadovus peržiūrėti patvirtintas pacientų registravimo ir patekimo pas gydytojus tvarkas, Alytaus poliklinikoje unifikuota medicininė dokumentacija, o kiekvienam pacientui suteiktas asmeninis numeris.
„Naujovių įdiegėme tikrai nemažai. Pirmiausiai buvo visiškai pertvarkyta registratūros struktūra, medicininės kortelės sudėliotos tam tikra tvarka: jeigu anksčiau svarbus būdavo paciento adresas, dabar asmens kortelės sudėliotos pagal paciento priskyrimą apylinkei ir sužymėtos spalviniais lipdukais.
Kortelės daug lengviau surandamos, o jas išdėstant registratūroje pasitaiko kur kas mažiau klaidų. Tokiu principu buvo pertvarkytos ir Odontologijos skyriaus kortelės. Tikrai pastebime, kad žmonės labiau patenkinti, prie registratūros nenusidriekia eilės.

Pacientų srautai sumažėjo ir dėl išankstinės registracijos“, - įdiegtomis naujovėmis džiaugiasi Alytaus poliklinikos vyresnioji medicinos registratorė Giedrė Čepulevičienė.
„Galiu pasidžiaugti, kad šių metų pradžioje paciento patekimas į Alytaus polikliniką pasikeitė iš esmės, - kolegei antrina V.Kovaliovas. - Kaip ir daugelis didžiųjų šalies poliklinikų, įsteigėme telefoninį centrą. Tiesa, iš pradžių susidūrėme su lavina nepasitenkinimų, nenorėta keisti senosios tvarkos, kuomet siekdamas gauti medicininę paslaugą žmogus galėdavo ateiti pas gydytoją arba jam paskambinti, paskui belstis į gydytojo kabineto duris, „nepastebėdamas“ iš anksto užsiregistravusių ir eilėje laukiančių pacientų. Dabar, ragindami pacientus pirmiausia skambinti į telefoninį centrą, ženkliai sutrumpinome eiles - pas šeimos gydytoją galima užsiregistruoti ir planine tvarka patekti per dvi penkias dienas.
Kitų gydymo įstaigų vadovams bei gydytojams norėčiau palinkėti siekti informacinių technologijų įdiegimo. Tai tikrai pagerina paslaugų prieinamumą ir kokybę“, - užtikrina V.Kovaliovas.
 
Būtinosios pagalbos kabinetas – išsigelbėjimas 
Alytaus poliklinikoje įsteigtas būtinosios pagalbos kabinetas pateisino tiek pacientų, tiek gydytojų lūkesčius. „Būtinosios pagalbos kabinetas labai reikalingas, nes besikreipiančių pacientų sulaukiame tikrai daug. Taigi be darbo nesėdime, - šypsosi trisdešimt penkerius metus Alytaus poliklinikoje dirbanti šeimos gydytoja Zita Kiguolienė. - Ką tik apžiūrėjau karščiuojančią moterį. Talono pas apylinkės gydytoją neturėjo, tad kreipėsi į mus. Pacientė buvo apžiūrėta, užpildytas nedarbingumo pažymėjimas, paskirti vaistai, moteris užrašyta kitam apsilankymui pas šeimos gydytoją.“
Šalimais veikia atnaujintas Procedūrų kabinetas.
„Darbo krūvis tikrai didžiulis. Procedūrų kabinete dirbame penkiese – dviejomis pamainomis: nuo septynių ryto iki trijų valandų, nuo vienuolikos iki septynių vakaro, - pasakoja medicinos darbuotoja Irena Bautronienė. - Kalbant apie skubiąją pagalbą, dažniausiai ją suteikiame žmonėms dėl padidėjusio kraujo spaudimo, taip pat statome lašines, atliekame kraujo tyrimus (nuo septynių ryto iki vienuoliktos valandos), skiepijame nuo pasiutligės, difterijos, stabligės, atliekame injekcijas į veną, raumenis. Įdiegta kompiuterinė sistema veikia neblogai, žmonės tvarkingai laukia savo eilės. Jeigu matome, kad pacientas laukia kraujo tyrimo arba skubios pirmosios medicininės pagalbos, kviečiame iš karto. Pacientai mūsų teikiamomis paslaugomis, kurios tikrai labai reikalingos, patenkinti. Jie mieliau ateina į polikliniką, nei šios paslaugos tikisi namuose.“
 
Minimali darbuotojų kaita
Daugeliui gydytojų Alytaus poliklinika yra pirmoji ir vienintelė darbo vieta. Jie tikisi, kad kitos darbo vietos ieškoti taip ir neteks. „Vadovauti gydymo įstaigai atvykau į svetimą miestą, įsiliejau į kolektyvą, kur medicinos darbuotojai vienas kitą pažįsta daugiau nei trisdešimt metų. Atvirai pasakius, galvojau, jog „senieji vilkai“ manęs niekada neįsileis į savo gretas, žiūrės kaip į jauną, nepatyrusį, nesuprantantį vadovą.
Turiu pasakyti, kad per ketverius vadovavimo metus iš administracijos nebuvo atleistas nė vienas su mano nuomone nesutinkantis asmuo. Iš patirties galiu pasakyti: kritika – tai stūmis į priekį. O ilgamečių gydytojų patirtis, derinama su jaunatvišku novatoriškumu – puikus derinys“, - įsitikinęs įstaigos vadovas.
VšĮ Alytaus poliklinikoje darbuotojų kaita minimali: V.Kovaliovas prisimena, kad jam užėmus vadovo pareigas, įstaigoje dirbo 289 darbuotojai. Ir dabar skaičius išlieka panašus: 287 darbuotojai. Tačiau stengiamasi pritraukti naujų gydytojų, remiantis pirminio ir antrinio vadavimo principu: ligos, nedarbingumo, atostogų atveju gydytojai vienas kitą vaduoja, o naujai atėjęs darbuotojas sukasi tarp jų. „Šiuo metu naujieji gydytojai, kurie iš tikrųjų užsirekomendavo, savo pozicijas išsikovojo juodu darbu, ir yra pirmaujančiose gretose. Galiu paminėti neseniai pas mus pradėjusią dirbti šeimos gydytoją Juliją Stanionę. O gydytojas Rimantas Šiugždinis, puikiai mokantis anglų kalbą, taip pat gydo Alytaus kolegijoje studijuojančius užsieniečius. Nenoriu pamiršti ir kitų gydytojų, kurie ilgą laiką dirba su mumis. Esu įsitikinęs, kad kolektyviškumo sampratos iš jų tikrai neatimsime. Netgi buvo atvejų, kuomet privačios gydymo įstaigos mėgino persivilioti mūsų gydytojus: ir darbo sąlygų gerinimu, ir darbo apimtimi, ypač užmokesčiu. Kai kurie, atėję pas mane į kabinetą, tiesiai šviesiai pasakė: mums patinka dirbti šioje poliklinikoje, nenorime išeiti kitur“, - prisimena V.Kovaliovas.
„Alytaus poliklinika, kurioje dirbu pusantrų metų, visiškai pateisino mano lūkesčius, - sako šeimos gydytoja Julija Stanionė. - Norėjau dirbti didelėje poliklinikoje, kadangi čia yra komandinis darbas, didelis pacientų srautas.
Kol kas iš vyresnių gydytojų nejaučiu priešiškumo. Kai pasikalbu su kolegomis iš kitų miestų, tikrai esu patenkinta darbu šioje poliklinikoje. Mano nuomone, medikui geriau dirbti periferijoje, nes didesniame mieste yra didelė konkurencija, sunkiau pritraukti pacientus, o ir atlyginimai žymiai mažesni. Be to, žmonės Alytuje yra mielesni - prieš įsidarbindama Alytaus poliklinikoje buvau susipažinusi su aplinka - ne tokie išpuikę kaip didžiuosiuose miestuose.“
 
Išaugęs pacientų pasitikėjimas

VšĮ Alytaus poliklinikoje teikiamos ne tik pirminės asmens sveikatos priežiūros paslaugos – prieš kelerius metus pradėtos teikti specializuotos ambulatorinės paslaugos, pradedant odontologija. Tai išplėtė poliklinikos galimybes ir suteikė daugiau pasitikėjimo.
Be to, poliklinika - pilotinė sveikatos priežiūros įstaiga Lietuvoje, kuri vykdo europinį projektą „Integralios pagalbos plėtra Alytaus mieste“, kitaip tariant, socialinės veiklos paslaugos teikiamos pacientų namuose.
„Neseniai mūsų įstaiga sulaukė gerų įvertinimų: pasižymėjome paslaugų atrankos suteikimo unikalumu, netgi operatyvumu.
Mums labai svarbi žmonių nuomonė: girdime daug gerų atsiliepimų. Esu įsitikinęs, jog esame įtraukti į šio projekto, kurį vykdo Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, tęstinumą“, - neabejoja įstaigos vadovas.
Su kokiais iššūkiais šiandien susiduria šalies poliklinikos? „Kiekvienas įstaigos vadovas mane palaikys ir pasakys, jog tai yra finansavimo problemos. Egzistuoja šabloninis sisteminis supratimas apie finansavimą, kuomet nėra vertinami tam tikri kriterijai, kurie būtini tam tikram regionui. Taip pat nėra vieningos sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis sudarymo sistemos. Kasmet jų pasirašymas virsta loterija. Mes prašome, ko norime, o jie duoda tai, ką gali. Tai yra kaip finansavimo pyrago paskirstymo procedūra, kai negalime numatyti, ko tikėtis. Tik pasirašę sutartį galime numatyti konkrečius įstaigos strateginius tikslus. Kartais akivaizdžiai matai, kad viena ar kita medicininė paslauga yra labai reikalinga, bet jautiesi įspraustas į griežtus rėmus. Pavyzdžiui,  medicininės reabilitacijos organizavimas. Tokie klausimai reikalauja ne tik įstaigų vadovų bendradarbiavimo, bet ir ministerijų darbuotojų supratimo, netgi turi būti daromi tam tikrų teisės aktų pakeitimai.
Kitas dalykas – sveika ir nesveika konkurencija. Sveikatos sistemoje yra nepaaiškinamų spragų, kai viename regione suteikiamos vienos medicininės paslaugos, kitame regione jos nesuteikiamos, tam tikrų licencijų išdavimo tvarkos, paslaugų pasiskirstymas, - vardija V.Kovaliovas. – Nors ir susiduriame su panašiomis problemomis, mūsų poliklinika visgi yra populiariausia gydymo įstaiga šiame regione. Žmonės mumis vis labiau pasitiki, netgi išbandę privačių sveikatos priežiūros įstaigų teikiamas paslaugas, grįžta į Alytaus polikliniką. Nors poliklinika ir išgyvena sunkius laikus, – kaip žinia, jaunimas išvažiuoja iš periferijos, pasilieka vyresnio amžiaus žmonės, vaikų skaičius irgi mažėja, - tai visos Lietuvos, ypač periferinėse sveikatos priežiūros įstaigose, problema.“
Ne paslaptis, jog Lietuvoje pacientai išrankūs, išlepinti, neretai jiems stinga etikos supratimo. Kaip pastebi Alytaus poliklinikos darbuotojai, pacientas negerbia kito paciento laiko, gydytojo, kaltindamas jį, nors pats ilgą laiką nesilaiko nurodytų, nustatytų indikacijų ir panašiai.
„Turiu pasakyti, kad alytiškiai - draugiški, džiaugsmingi žmonės, kurie nereiškia daug pasipiktinimų. Kadangi šie metai yra strakaliojančios Ožkos metai, netgi įsiklausius į senolių išmintį – turėtų būti labai geri. Noriu palinkėti, kad jie būtų sveiki, dosnūs, geri kiekvieniems namams“, - linkėjimus siunčia Alytaus poliklinikos vadovas V.Kovaliovas.

 
Komentaras
Alytaus poliklinikos direktoriaus pavaduotoja medicinai Elvina Machankovienė:

Mūsų poliklinikos pacientai pildo anketas, yra vykdomos apklausos dėl suteikiamų paslaugų kokybės ir prieinamumo. Noriu pasidžiaugti, jog sulaukiame gerų komentarų iš pacientų pusės.
Tiesa, iš pradžių į telefoninį registracijos centrą žiūrėta atsargiai, tačiau naujovė pasiteisino ir dabar žmonės džiaugiasi, jog nereikia grūstis registratūroje.
Nuo pirmos darbo dienos Alytaus poliklinikoje, kur dirbu jau trisdešimt šešerius metus, nesiskyriau su gydomuoju darbu, todėl man yra lengviau kalbėti ne vien teoriškai, bet ir praktiškai. Dažnai išgirstu: pas jus labai sunku papulti, neįmanoma užsiregistruoti.
Reikia iš karto paklausti žmogaus, ką jis siūlo, gal tikrai yra blogų dalykų. Paaiškini žmogui: jeigu skubioji pagalba ir pas gydytoją jam reikia pakliūti dar šiandien - įkurtas būtinosios pagalbos kabinetas, kur priimame tą pačią dieną.
Per tuos metus Alytaus poliklinika labai pasikeitė į gerą pusę – pasiremontuojame, atsinaujiname ir svarbiausia – tai padarome savo lėšomis. Niekas mums nieko neduoda, o pastatas taigi ne mūsų, mes jį nuomojamės.
Bet, pasižiūrėkite, kiek pas mus įdiegta naujovių – ir jau minėtas būtinosios pagalbos kabinetas, ir procedūrinis – kaip dienos stacionaras įrengtas naujoviškai.
Didžiausias galvos skausmas – paslaugų įkainiai, – norėtųsi, jog jie būtų prieinamesni.
O šiaip yra kam dirbti, noras dirbti irgi yra, apylinkės pacientų yra pilnos.




Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

    Gydytojas ir pacientas


    Ar šįryt išsivalėte dantis?

    Ar šįryt išsivalėte dantis?

    Tik pusė Lietuvos ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų ar globėjų kasdien ryte valo vaikams dantis, rodo naujausias Vilniaus miesto sa...
    A.Radžiūnas: kenčiantiems lėtinį skausmą jau turime ką pasiūlyti

    A.Radžiūnas: kenčiantiems lėtinį skausmą jau turime ką pasiūlyti

    „Lėtinį skausmą kenčiantis žmogus gyvena nuolatinėje baimėje, kad skausmas paaštrės“, – sako Kauno klinik...

    Budinti vaistinė


    Vaistinių tinklas „Camelia“ neužleidžia lyderio pozicijų

    Vaistinių tinklas „Camelia“ neužleidžia lyderio pozicijų

    Jau 30 metų gyvuojantis lietuviško kapitalo vaistinių tinklas „Camelia“ lyderio pozicijų rinkoje neužleidžia ne...
    „Eurovaistinė“ pristato sveikas kainas: ką sausį galite įsigyti pigiau?

    „Eurovaistinė“ pristato sveikas kainas: ką sausį galite įsigyti pigiau?

    „Eurovaistinė“ kiekvieną mėnesį pristato naujas „sveikas kainas“ – bent 10 aktualiausių mėnesio prek...

    razinka


    Sveika šeima


    Ar šįryt išsivalėte dantis?

    Tik pusė Lietuvos ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų ar globėjų kasdien ryte valo vaikams dantis, rodo naujausias Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ atliktas tyrimas. Konferencijoje dantų priežiūros specialistai aptarė esamą padėtį bei prevencines strategijas, padėsiančias spręsti spa...

    Sveikatos horoskopas


    Lakpkričio 23-29 d.

    Avi­nas
    Šią sa­vai­tę šil­čiau ren­ki­tės ir ven­ki­te skers­vė­jų. Tre­čia­die­nį ga­li­te su­sap­nuo­ti pra­na­šiš­ką sap­ną. Šeš­ta­die­nis - tin­ka­ma die­na są­na­rių gy­dy­mui ir spe­cia­liems mankš­tos pra­ti­mams.

    Pakalbėkim apie tai


    Svetur


    G.Thunberg – pranašė savame krašte?

    Klimato aktyvistė iš Skandinavijos Greta Thunberg, matyt, priprato ne tik rėžti paveikias kalbas, bet ir bendrauti su policijos pareigūnais. Praėjusį mėnesį ji buvo sulaikyta Londone, mat į viešbučio patalpas trukdė įeiti naftos ir dujų bendrovių atstovams. Šią savaitę aktyvistė su bendraminčiai nelegaliai savo k...

    Redakcijos skiltis


    Komentarai


    Krokodilo kepenys su saldžiąja puterija
    Henrikas Vaitiekūnas Krokodilo kepenys su saldžiąja puterija
    Kaip striksi dominatriksė?
    Henrikas Vaitiekūnas Kaip striksi dominatriksė?

    Naujas numeris