Didžiausio šalyje privačios medicinos tinklo įstaigos – „InMedica“ šeimos klinikos, „Kardiolitos klinikos“ ir VIC odontologijos klinikos – pradeda veikti nauju pavadinimu „Meliva“.
Šių metų kovą Suomijos sveikatos priežiūros teikėjai „Mehiläinen“ oficialiai įsigijus „InMedica grupę“, į Lietuvą ateina naujos technologijos ir sprendimai, galintys iš esmės pakeisti sveikatos paslaugų prieinamumą ir kokybę.
„Tikime, kad privačios medicinos pažanga gali būti reikšminga pagalba visai sveikatos sistemai. Investuodami į modernias technologijas ir pacientų patirtį gerinančius sprendimus, prisidedame prie to, kad sveikatos priežiūra Lietuvoje taptų dar efektyvesnė ir prieinamesnė“, – sako „Meliva Lietuvos“ (anksčiau – „InMedica grupė“) generalinis direktorius Kęstutis Broniukaitis.
Subūrė profesionalią komandą
„Didžiuojamės, kad prisijungėme prie ilgametes tradicijas ir patirtį turinčio tarptautinio tinklo. Tai mums visų pirma reiškia pripažinimą, kad Lietuvoje veikiančios klinikos atitinka aukščiausius skandinaviškos kokybės standartus. Be to, gerąja patirtimi nuo šiol galėsime dalintis su itin plačia profesionalų bendruomene visoje Europoje“, – pokyčiais džiaugiasi „Meliva Lietuvos“ (anksčiau – „InMedica grupė“) generalinis direktorius Kęstutis Broniukaitis.
Jis pabrėžia, kad pacientams pokyčiai neturės neigiamos įtakos: „Subūrėme itin stiprią gydytojų, slaugytojų ir kitų medicinos darbuotojų komandą, kuri rūpinasi pacientais visoje Lietuvoje. Keičiame tik vardą – pacientai ir toliau ras mylimus specialistus, pasiruošusius padėti kiekvieną dieną.“
Kinta pavadinimas, bet ne vertybės
Drauge su „Meliva“ vardu į Lietuvą atkeliauja ir sveikatos priežiūros filosofija, jau šimtmetį formuojanti Šiaurės šalių medicinos tradicijas.
„„Mehiläinen“ įmonės, kurios dalimi mes tapome, istorija yra ne apie verslą, įmonės įvykius, bet apie žmones, kurie ją kuria. Nuo pat įkūrimo pradžios ši organizacija augo turėdama vieną aiškų tikslą – padėti žmonėms. Nuoširdus rūpestis bei stiprus misijos jausmas yra tai, kas veda šią organizaciją pirmyn, ir išskiria ją iš kitų sveikatos priežiūros įmonių. Šios vertybės artimos ir mums, todėl priimame jas visa širdimi kaip savo, įsipareigodami tęsti „Meliva“ misiją“, – sako „Meliva Lietuvos“ marketingo vadovė Ernesta Juodviršienė.
Anot pašnekovės, „Meliva“ šūkis – „Misija visam gyvenimui“ – atspindi įmonės požiūrį į darbą. „Dirbame dėl to, kas pasaulyje yra brangiausia – dėl gyvenimo. Kiekvienas mūsų žodis ir veiksmas kyla iš rūpesčio, atjautos ir tvirtos profesinės atsakomybės. Mūsų darbas – tai misija, kuri mus veda, įkvepia ir įprasmina kiekvieną dieną.“
Vadovė priduria: kad procesas būtų kuo sklandesnis tiek pacientams, tiek darbuotojams, perėjimas prie naujojo prekės ženklo vyks keliais etapais.
„Iš tiesų, tai – jautrus procesas. Vertiname viską, kas buvo sukurta, – ilgus metus gyvavusiuose prekių ženkluose telpa tiek metų vienybės, darbuotojų atsidavimo profesijai ir pelnyto pacientų pasitikėjimo – tai vertybės, kurias branginame. Gerbdami šią patirtį ir norėdami suteikti laiko tiek darbuotojams, tiek mūsų pacientams apsiprasti, į naujo vardo etapą žengsime po truputį: kurį laiką mūsų aplinkoje matysime abu pavadinimus – dabartinius ir naująjį prekės ženklą „Meliva“, vėliau liks tik pavadinimas „Meliva“, kuris pamažu taps mūsų kasdienybės dalimi“, – komentuoja „Meliva Lietuvos“ marketingo vadovė Ernesta Juodviršienė.
Pasak K.Broniukaičio, prekės ženklo keitimo periodu svarbu dar labiau sustiprinti pacientų pasitikėjimą: „Žmonės dažnai sieja klinikos pavadinimą su saugumo jausmu, įpročiais ar pamėgtais specialistais, todėl puikiai suprantame, kad šis pokytis gali kelti klausimų. Tačiau svarbiausia žinutė yra ta, kad keičiasi vardas, o ne vertybės. Viskas, ką pacientai vertino daug metų pažįstamose klinikose, išliks: gydytojai, slaugytojai bei aukščiausi standartai paslaugų kokybei – visą sukauptą patirtį perkeliame į naują etapą.“
Technologijomis – prieš eiles ir gydytojų trūkumą
Kartu su nauju pavadinimu į Lietuvą ateina ir technologiniai sprendimai, kurie prisidės sprendžiant dvi opiausias problemas – ilgas eiles pas gydytojus ir nepakankamą paslaugų prieinamumą, ypač regionuose.
Inovatyvi virtuali klinika ir mobilioji programėlė „Meliva Lietuva“ leis pacientams konsultuotis su šeimos gydytoju nuotoliniu būdu ir gauti atsakymą vos per penkias minutes. Toks sprendimas jau pasiteisino kitose šalyse – „Mehiläinen“ sukurta mobiliąja programėle naudojasi daugiau nei 2 mln. vartotojų, o sprendimai taikomi 11-oje šalių. Suomijos patirtis rodo, kad tokia praktika reikšmingai mažina fizinių vizitų poreikį medicinos įstaigose.
„Su šia virtualia klinika bei mobiliąja programėle aukščiausios kokybės sveikatos priežiūros paslaugos taps lengviau ir greičiau prieinamos Lietuvoje. Prireikus medicininės konsultacijos, pacientai su šeimos gydytojais galės susisiekti per pokalbių programėlę, kuri veiks nuo ankstyvo ryto iki vėlyvo vakaro, įskaitant savaitgalius ir valstybinių švenčių dienas. Vadinasi, sumažės laukimo laikas, o pagalbą bus galima gauti neišeinant iš namų “, – pasakoja „Mehiläinen“ verslo linijos direktorius Baltijos šalių regione Andreas Taalas.
Anot ekspertų, virtualios klinikos diegimas – ne šiaip naujovė, bet strateginis žingsnis, galintis padėti įveikti kylančius sveikatos priežiūros iššūkius.
„Atnešame skandinavišką pacientų aptarnavimo modelį, kuris padės spręsti praeinamumo problemas bei leis paslaugą gauti patogiau. Virtuali klinika ir programėlė „Meliva Lietuva“ ne tik užtikrina paslaugų prieinamumą bet kuriuo metu, bet ir leidžia efektyviau paskirstyti medicinos personalo išteklius. Kai paprastesni klausimai sprendžiami virtualiai, gydytojai kabinetuose gali skirti daugiau laiko sudėtingesniems atvejams. Tai nauda ne tik pacientams, bet ir visai sveikatos sistemai“, – sako virtualios klinikos vadovė Karolina Savel.
Tyrimai rodo, kad apie 30 procentų visų apsilankymų pas šeimos gydytoją galima efektyviai spręsti nuotoliniu būdu. Vadinasi, beveik trečdalis pacientų galėtų išvengti fizinio vizito, taip mažinant eiles ir taupant tiek pacientų, tiek gydytojų laiką.
Virtualios klinikos šeimos gydytoja Vidmantė Vilkė tai gali patvirtinti iš praktinės patirties. „Džiaugiuosi, kad mūsų tinklo klinikos nuolat diegia pažangius sprendimus – skaitmeninės technologijos leidžia mums, gydytojams, būti arčiau paciento būtent tada, kai pagalbos reikia labiausiai. Galimybė konsultuoti realiu laiku, vos pacientui parašius žinutę, iš esmės keičia gydytojo darbo pobūdį – jis tampa lankstesnis, greitesnis ir geriau prisitaikantis prie žmogaus kasdienybės. Per dieną virtualiai galiu padėti 40-50 pacientų – tai žmonės, kurie kitaip lauktų eilėse arba apskritai nesikreiptų pagalbos.“
Kaip veikia virtuali klinika?
Programėlėje „Meliva Lietuva“ pacientai gali patogiai susisiekti su šeimos gydytoju per pokalbių platformą, kuri veikia kasdien – nuo 6 iki 22 val., įskaitant savaitgalius ir švenčių dienas. Į užklausas atsakoma vos per penkias minutes – tai vienas didžiausių paslaugos pranašumų, kuris užtikrina greitą reakciją ir galimybę gauti profesionalią pagalbą būtent tada, kai jos labiausiai reikia. Paslauga prieinama tiek Lietuvoje, tiek užsienyje ir nereikalauja išankstinės registracijos.
„Pasikonsultuoti su gydytoju programėlėje galima ne tik dėl ūmių simptomų, tokių kaip peršalimas ar skausmas, bet ir dėl bendrų sveikatos klausimų – gyvensenos korekcijos, prevencijos ir lėtinių ligų valdymo. Pacientams teikiamos konsultacijos dėl tyrimų planų sudarymo, gydymo taktikos, medikamentų vartojimo ar psichologinės savijautos įvertinimo. Tai leidžia užtikrinti profesionalią pagalbą kasdienėse situacijose, be būtinybės laukti eilėse ar fiziškai atvykti į gydymo įstaigą. Statistika rodo, kad apie 30 procentų visų apsilankymų pas šeimos gydytoją galima efektyviai spręsti nuotoliniu būdu“, – sako šeimos klinikų „Meliva“ šeimos medicinos paslaugų vadovas Mindaugas Junka.
Programėlėje taip pat suteikiama galimybė lengvai registruotis vizitams klinikose elektroniniu būdu, konsultuotis su gydytojais virtualiai (rašant žinutes), gauti siuntimus ir patogiai peržiūrėti savo medicininius įrašus, receptus bei tyrimų rezultatus. Visi duomenys pateikiami vienoje vietoje, o išrašyti receptai iš karto prieinami vaistinėse. Svarbu tai, kad sistema integruota su e-sveikata.lt portalu, todėl visa informacija išlieka vieningoje sistemoje.
Patogu visai šeimai
Programėlėje „Meliva Lietuva“ pacientai gali matyti ir valdyti ne tik savo, bet ir vaikų bei kitų įgaliotų asmenų sveikatos informaciją. Visa svarbi informacija pateikiama vienoje vietoje, todėl rūpintis tiek savo, tiek artimųjų sveikata itin paprasta. Tai ypač aktualu šeimoms su mažais vaikais ar vyresnio amžiaus artimaisiais.
„Prieš pradedant pokalbį su gydytoju, pacientas pasirenka jam tinkamiausią konsultacijos planą. Vienkartinė konsultacija – tai pavienis pokalbis su šeimos gydytoju konkrečiam klausimui spręsti. Individualus mėnesinis planas suteikia galimybę neribotai konsultuotis visą mėnesį, o šeimos planas leidžia tomis pačiomis paslaugomis naudotis penkiems šeimos nariams. Prisirašiusiems prie klinikos ši paslauga teikiama už mėnesinį mokestį, kuris suteikia galimybę neribotai konsultuotis su šeimos gydytoju“, – pasakoja virtualios klinikos vadovė.
Pasirinkus konsultacijos tipą ir užpildžius trumpą apklausą apie simptomus, galima iš karto pradėti pokalbį su gydytoju. Konsultacijos metu specialistas atsako į sveikatos klausimus, įvertina būklę, o prireikus – išrašo receptą, siuntimą pas specialistą, peržiūri tyrimų rezultatus ar sudaro gydymo planą. Visa konsultacijos informacija saugoma virtualioje klinikoje ir yra prieinama portale e-sveikata.lt.
Prisidės gerinant sveikatos priežiūrą
„Meliva Lietuvos“ generalinis direktorius Kęstutis Broniukaitis sako, kad klinikos, veikiančios bendru vardu „Meliva“, ir toliau sieks prisidėti prie sveikatos priežiūros pažangos Lietuvoje – investicijomis į technologijas, gerinant paslaugų kokybę bei užtikrinant patogesnę pacientų patirtį.
Kita vertus, K.Broniukaitis pažymi ir kitą problemą, su kuria susiduria tiek viešasis, tiek privatus sektorius.
„Mums dažnai priekaištaujama, kad gydytojai iš viešųjų įstaigų pereina dirbti į privačias. Galiu patikinti, kad gydytojų „migracija“ vyksta tiek pačiame viešajame sektoriuje (tarp skirtingų viešųjų įstaigų), tiek privačiame sektoriuje, tiek ir tarp skirtingų sektoriaus įstaigų – visa sveikatos priežiūros sistema kenčia nuo specialistų trūkumo, todėl dirbtinis antklodės tampymas nuo vienos sistemos dalies kitos link nieko nepadės, būtina
sistemiškai spręsti specialistų trūkumo klausimą, bendrai visiems planuojant infrastruktūros ir personalo plėtrą. Mes ne kartą esame siūlę SAM ir kitoms atsakingoms institucijoms prisidėti prie medicinos rezidentūros studijų planavimo ir finansavimo, siūlėme savo lėšomis apmokėti studijas perspektyvių gydytojų, kurie vėliau galėtų papildyti medikų gretas. Ir tikrai keista buvo matyti, kad, pavyzdžiui, Vilniuje kai kurių specialybių rezidentūros studijoms skiriama po 1 arba 2 vietas, kai poreikis sistemoje būtų bent 10 kartų didesnis, o į pasiūlymus finansuoti studijas privačiomis lėšomis (nuimant naštą nuo valstybės) lakoniškai atsakoma „nėra poreikio“.“
Šiuo metu „Meliva Lietuva“ valdo daugiau nei aštuoniasdešimties klinikų bei penkių laboratorijų tinklą Lietuvoje ir aptarnauja beveik trečdalį milijono registruotų pacientų.
„Mehiläinen Group“
Gerai žinoma ir pripažinta privačių sveikatos priežiūros ir socialinių paslaugų teikėja, siūlanti visapusiškas aukštos kokybės paslaugas ne tik gimtojoje Suomijoje, bet ir Švedijoje, Vokietijoje bei Estijoje. Per dukterinę įmonę „BeeHealthy“ „Mehiläinen“ taip pat teikia skaitmeninės sveikatos priežiūros programinės įrangos sprendimus.
Savo veiklą vystanti jau 115 metų, „Mehiläinen“ yra sparčiai auganti šios verslo srities lyderė. Grupė valdo 840 padalinių, kuriuose paslaugas teikia daugiau kaip 37 tūkst. medicinos darbuotojų bei gydytojų, grupės paslaugomis kasmet pasinaudoja apie 2,1 milijono pacientų. Visose vystomose verslo srityse „Mehiläinen“ investuoja į skaitmeninimo galimybes bei sveikatos priežiūros efektyvumą ir kokybę.
„Meliva Lietuva“
84 klinikų bei 5 laboratorijų tinklą 27 šalies miestuose valdanti „Meliva Lietuva“ (anksčiau – „InMedica grupė“) yra didžiausia privačių sveikatos priežiūros paslaugų Lietuvoje teikėja, kuriai priklauso šeimos klinikos „Meliva“ (anksčiau – „InMedica“), plataus profilio klinikos „Meliva“ (anksčiau – „Kardiolitos klinikos“) ir odontologijos klinikos „Meliva“ (anksčiau – VIC odontologijos klinikos).
„Meliva Lietuva“ įmonės siūlo platų medicinos paslaugų asortimentą, įskaitant šeimos mediciną, diagnostiką, ambulatorinį gydymą, chirurgijos, odontologijos ir kitas medicinines paslaugas. „Meliva Lietuva“ dirba daugiau kaip 3,5 tūkst. darbuotojų, sveikatos priežiūros paslaugos teikiamos daugiau kaip 310 tūkst. registruotų pacientų.
lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai!
Komentuoti: