Psichologinė pagalba „keliasi“ į internetą
Deimantė Zailskaitė
2015-07-17
„Internetinis bendravimas vaikui ar jaunuoliui sukuria didesnį privatumo bei saugumo jausmą“, - įsitikinęs Jaunimo reikalų departamento laikinasis vadovas Juozas Meldžiukas, kalbėdamas apie startavusią programą, kuri, kaip skelbiama, sudarys galimybę sunkumus patiriantiems jaunuoliams psichologinę pagalbą teikti internetu.
Internetinis bendravimas vaikui ar jaunuoliui sukuria didesnį privatumo, saugumo jausmą
Kaip teigia socialinės apsaugos ir darbo ministrė Algimanta Pabedinskienė, šiuolaikines technologijas išnaudojanti sistema „JAVAKIS“ sukurs vaikams bei jaunimui iš visų šalies regionų lygias galimybes pasiekti aktualią informaciją ar gauti pagalbą. Anot ministrės, programos dėka bus taupomas laikas, pagerės paslaugų jaunimui prieinamumas, jų kokybė.
Kokiu būdu „ant savižudybės slenksčio“ stovinčiam jaunuoliui internetu teikiamos paslaugos padėtų susitvarkyti su psichologinėmis problemomis?
„Padėtų pirmiausia tuo, kad pagalba vaikams taptų daug labiau prieinama. Pradėkime nuo galimybių pačiam vartotojui – sukurta galimybė gauti psichologinę pagalbą „online“ ir elektroniniu paštu. Sukurtas įskiepis (programa), kurį kiekvienas vaikas ir paauglys galės nemokamai atsisiųsti ir įsidiegti savo išmaniajame telefone ir prireikus bet kada kreiptis pagalbos. Internetinis bendravimas vaikui ar jaunuoliui sukuria didesnį privatumo, saugumo jausmą.
Nemaža dalis verčiau užsisklęstų ir bandytų išgyventi viską viduje, nei apie tai imtų atvirai bendrauti net ir su tais, kurie norėtų jiems padėti. Ypač sunku bendrauti tokiomis temomis, dėl kurių yra tikimybė, kad bendraamžiai ar kiti galėtų reaguoti neigiamai, imtų tyčiotis. Analizuojant bendravimo kultūrą virtualioje erdvėje, kur žmogus gali susikurti savo virtualią tapatybę, pateikdamas apie savo tikrą tapatybę tik ribotą dalį informacijos, virtuali erdvė kuria didesnes galimybės laisvai bendrauti, pirmiausia – pradėti bendrauti“, - sako vienas projekto įgyvendintojų, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos laikinai direktoriaus pareigas einantis J. Meldžiukas.
Psichologinė pagalba internetu nėra naujiena Lietuvoje.
„Su Naujosios Vilnios ligonine dar neteko bendrauti, bet aš tikiuosi, kad tai bus padaryta, siekiant perimti jų patirtį teikiant pagalbą internetu. Tačiau iš karto pasakysiu, kad nemanau, kad mums tokių paslaugų kurti nereikėjo, net jei kita įstaiga teikia panašias. Visų pirmiausia – Vaikų linija yra sukurta bendrauti ir teikti pagalbą konkretaus amžiaus žmonėms – vaikams ir paaugliams, tai yra asmenims iki aštuoniolikos metų, čia dirbantys konsultantai ir profesionalai yra parengti dirbti tiek su tokia amžiaus grupe, tiek ir su jų tėvais. Mūsų sistema sukuria daug didesnes galimybes – ne tik užduoti klausimą ir po kurio laiko į elektroninę pašto dėžutę gauti atsakymą, bet intensyvų ryšį – pokalbį, pastovų susirašinėjimą, bendravimą tarp konsultanto ir pagalbos prašančio vaiko ar paauglio telefonu ar internetu“, - sako J.Meldžiukas.
Komentaras:
Vaikų ir paauglių psichiatras Linas Slušnys:
- Psichologinė pagalba internetu jau seniai vykdoma. Pavyzdžiui, Jaunimo linija, Vaikų linija, žinau, internetu konsultuoja apie dešimt metų. Į paprastus klausimus internetu galima atsakyti, tačiau ten, kur jau prasideda procesai, kuomet reikia matyti žmogų ir jo stiprias emocijas, be jokios abejonės, internetinis konsultavimas yra kitoks. Bet tame aš nematau labai didelės grėsmės.
Aš manau, kad niekada tiesioginio bendravimo internetas nepakeis, nes kūno kalba, akių kontaktas yra labai svarbūs. Jeigu žmogus yra „ant savižudybės slenksčio“ ir tuo metu jis negali gauti kitokios pagalbos – negali prisiskambinti, nueiti pas psichiatrą ar psichologą. Tokiais atvejais psichologinę pagalbą internetu aš įvardinčiau kaip privalumą. Visame pasaulyje psichologai yra sunkiau pasiekiami per parą ar dvi, o tokiomis kritinėmis situacijomis kai ką galima sėkmingai išspręsti ir internetu.
Komentuoti: