Plastikinis valgis
www.lsveikata.lt
2015-01-19
Japonijoje restoranų vitrinose dažnai gali pamatyti visą įstaigos siūlomą meniu: sušiai, makaronai, sriubos ir kt. Kaip suprantate, niekam į galvą nešauna užsisakyti maisto iš vitrinos... Beje, jo net ir labai norėdamas nevalgysi.
Išradingai sudarytas ir apipavidalintas meniu tenkina daugelio pasaulio šalių restoranų lankytojus. Tik ne Japonijoje. Įvaizdis šioje šalyje ypač svarbus, todėl prieš užsisakydami maistą japonai būtinai nori pamatyti, kaip atrodys patiekalas. Todėl vitrinos, kuriose puikuojasi į natūralius labai panašūs plastikiniai patiekalai, tampa nepakeičiamos.
Didžioji dauguma Japonijos maitinimo įstaigų turi tokias vitrinas. Tačiau jos reikalingos ne tik potencialiems klientams vilioti. Daugumos maitinimo įstaigų meniu Tekančios saulės šalyje yra pateikiami japonų kalba, todėl turistams sunku būtų įsivaizduoti, ką jie užsisako. Plastikiniai muliažai čia kaip niekada praverčia.
Maisto muliažų gamyba Japonijoje pradėta dar 1917 m., tiesa, tik 1926-aisiais vieno restorano savininkas jais sugalvojo papuošti vitrinas. Tokia naujovė iš tiesų padėjo pritraukti į restoraną daugiau lankytojų, o netrukus patiekalų muliažai jau puikavosi ne vienos maitinimo įstaigos languose.
1932 m. Iwasaki Ryuzo įkūrė kompaniją, gaminančią ir pardavinėjančią patiekalų muliažus. Šiuo metu ji yra viena populiariausių plastikinių patiekalų gamintojų šalyje. Metinis kompanijos pelnas, kaip teigia kai kurie šaltiniai, skaičiuojamas milijardais jenų.
Komentuoti: