Nemato tikslo Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Komunikacijos skyriaus vedėja Edita Banienė aiškina, kad už vaikų saugumą kelyje atsako transporto vairuotojas, todėl ir taksi automobiliai, kurie veža vaikus žemesnius nei 1,35 m ūgio, privalo turėti specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytas kėdutes. Tiems, kurie veža vaikus ne jų ūgiui ir svoriui pritaikytose kėdutėse, numatytos baudos nuo 30 iki 50 eurų. Savo ruožtu ne vienerius metus taksi dirbantis vairuotojas Zdislavas Tumanovičius sako nematantis tikslo turėti specializuotų kėdučių. Mat keleivių, kurie prašytų vaikui pritaikytų sąlygų, beveik nepasitaiko. Maža to, kelių policininkams patikrinti mažųjų keliautojų tvarkos – beveik neįmanoma. „Per tiek laiko, kiek dirbu, pasitaiko koks vienas iš tūkstančio atvejų, kad kas klaustų dėl autokėdučių vaikams, nors tikrai dažnai keliauja tėvai su mažais vaikais. Niekas nesuka sau galvos, nei tėvai, nei vairuotojai. Nė karto nepasitaikė, kad tėvai į kelionę pasiimtų savo kėdutę. Sėdasi į galą, sodina vaiką ant kelių ar šalia ir važiuoja sau normaliai, nėr problemos“, - teigė taksi vairuotojas. Ponas Zdislavas svarsto, kad taksi paslaugoms su tokia specializuota kėdute turėtų būti taikomas dvigubai didesnis kainos tarifas, tačiau, anot jo, tėveliai vargu ar sutiktų už kelionę mokėti daugiau. „Kitaip nebūtų jokio biznio. Kieno sąskaita tas kėdutes montuoti? Kas tikrina, kaip vežami vaikai? Kelių policija? Neįmanoma. Kelių policija tikrina tik vairuotojų girtumą, jei koks reidas, o dėl tokių dalykų – niekada. Net iš praktinės pusės ir norėdamas patikrinti to nepadarytų, nerealu – kameros nefiksuoja tokių dalykų“, – įsitikęs vairuotojas Z.Tumanovičius. Informacijos neturi Lietuvos kelių policijos tarnybos administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyrius duomenimis, policija, užtikrindama eismo saugumą, prižiūri, kaip eismo dalyviai laikosi keleivių vežimo įstatymo nuostatų. Jų teigimu, kad vaikas būtų vežamas laikantis Kelių eismo taisyklių reikalavimų, atsako taksi vairuotojas, o ne patys keleiviai. „Galime konstatuoti – vis dar pasitaiko atvejų, kad vaikus suaugusieji veža pasisodinę ant kelių, leidžia jiems važiuoti ant galinės sėdynės per vidurį įsikibus į priekines sėdynes. Pasiteisinimų negali būti. Svarbiausias aspektas – žmonių sąmoningumo stoka, nesupratimas, kad rizikuojama svarbiausiu gyvenimo dalyku – sveikata ar net gyvybe“, - situaciją vertina Lietuvos kelių policijos tarnybos specialistai. Anot jų, administracinių nusižengimų registro (ANR) duomenimis, šiais metais (iki kovo 18 d. ) policija užfiksavo 37 naudojimosi vaikų ūgiui ir svoriui pritaikytomis atitinkamos grupės sėdynėmis tvarkos pažeidimus, tačiau informacijos dėl taksi automobiliuose vežamų vaikų, kai naudojamos specialios jiems skirtos sėdynės, neturi. Neįgaliaisiais pasirūpinta Kiek geresnė situacija judėjimo negalią turintiems gyventojams - Lietuvoje veikia socialinis taksi, skirtas tiems, kurie negali patys pasirūpinti saugia kelione. Paslauga veikia Vilniaus mieste ir rajone, Kaune, Klaipėdoje, Zarasuose ir Visagine, o nuo šių metų kovo 15 dienos pradėjo veikti ir Panevėžyje. Taip pat šiemet ši paslauga turėtų būti teikiama Klaipėdos rajone, planuojama plėtra ir į Alytų. Anot Panevėžio savivaldybės, socialinio taksi paslauga teikiama lengvuoju automobiliu, pritaikytu neįgaliojo vežimėliui, o vairuotojai apmokyti teikti pirmąją pagalbą, bendravimo ir kitų įgūdžių. „Atsižvelgus į kiekvieno neįgaliojo poreikius, jis galės būti nuvežamas į sveikatos įstaigas, kiną, teatrą, parduotuvę, susitikimą, įvairias organizacijas, renginius ir pan.“, – sakė Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoja Sandra Jakštienė. lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai!L.S. skaičius 1,35 - žemesni nei tiek metrų ūgio privalo būti vežami specialiai jų ūgiui ir svoriui pritaikytose automobilinėse kėdutėse.
Komentuoti: