Keičia pavadinimą – neaišku kam ir už kiek?

Nerijus Bliujus
2017-05-05
Nuo gegužės pirmosios VUL Santariškių klinikų pavadinimas pasikeitė į VUL Santaros klinikas. Visgi visuomenėje kilo daug diskusijų, kam reikėjo taip daryti ir kiek toks pavadinimo pakeitimas gali kainuoti.
Keičia pavadinimą – neaišku kam ir už kiek?
Nuo gegužės pradžios Vilniaus universiteto Santariškių klinikos pakeitė pavadinimą į Santaros klinikas.

Neaiški suma

Nors praėjusią savaitę žiniasklaidai pranešta, jog Santaros klinikų pavadinimas įsigalioja nuo gegužės 1 d., ligoninės Viešųjų ryšių skyrius kol kas negali pasakyti, kiek tai kainuos. Tad savaitraštis „Lietuvos sveikata“ nusprendė pasidomėti, į kokią sumą galėtų tilpti atsinaujinimo darbai. Pasak reklamos ir komunikacijos įmonės „Pepperit“ vadovo Pauliaus Bylos, įstaigos logotipo atsinaujinimas nėra labai paprasta procedūra, galinti kainuoti ir penkiaženklę sumą.
 

„Tam tikra įmonė ar institucija norėdama pasikeisti logotipą kreipiasi, pavyzdžiui, į mus. Tuomet jie atsiunčia vadinamąjį „bryfą“, pagal kurį ir būna kuriamas logotipas bei visas firminis stilius. Iš tikrųjų vien tik logotipo sukūrimo kaina gali siekti apie porą tūkstančių eurų. Be to, jeigu tai valstybinė institucija, tuomet yra skelbiami konkursai, gaištamas laikas ir suma dar labiau išauga. Jeigu tokios valstybinės institucijos, kaip VUL Santariškių klinikos, konkursą būtų laimėjusi net ir maža įmonė, vien už dizaino, stiliaus sukūrimą suma galėtų siekti maždaug nuo šešių iki dešimties tūkstančių eurų. Už šią sumą paruošiamas naujas logotipas, o tuomet jis dėliojamas ant įvairių įmanomų variantų. Kaip, pavyzdžiui, atrodys baltame ar kokiame kitame fone. Susiderini visas spalvas, raidžių šriftą. Bet kokiu atveju, turi būti apibrėžta, ko klientui reikia“, – aiškina P.Byla.
 
Anot reklamos specialisto, įvairios įmonės ar įstaigos, keičiančios logotipą, dažniausiai renkasi iš kelių standartinių paketų.
„Kalbant apie firminį stilių, mūsų įmonė buvo pasidariusi tokius tris planus: mini, midi ir maksi. Pavyzdžiui, maksi stiliaus kaina apskritai yra neribota, tiesiog klientas pats įvardija, ko jis nori. Mini planas –daugiausiai yra vizitinių kortelių, reklaminės atributikos, logotipo kūrimas. Nes dažniausiai reklamos kūrimo įmonės naudoja tokius apibrėžtus paketus, skirtus dizainui, ir juos pritaiko. Be to, reiktų nepamiršti, kad mes skaičiuojame tik maketavimą. Pavyzdžiui, mūsų įmonė gamyba neužsiima. Tai nuo maketo iki visiško firminio stiliaus pakeitimo išlaidos dar labiau išauga. Vien įvairių reklaminių skydų pakeitimas gali viršyti dešimties tūkstančių eurų sumą“, – sako įmonės vadovas.   
 
Įdomiausia, kad toks atsinaujinimas dažniausiai siejamas su komercinės naudos siekimu.
„Stiliaus ar logotipo keitimas yra reikalingas dėl įvairiausių priežasčių. Pavyzdžiui, pritraukti daugiau klientų, susigrąžinti juos. Taip pat atsiranda naujas požiūris į pačią įstaigą. Bet iš tikrųjų, kodėl tokia valstybinė institucija nori atsinaujinti įvaizdį, sunku pasakyti. Greičiausiai nori atrodyti naujoviškai“, – teigia reklamos specialistas.
 
Planavo jau seniai

Klinikų generalinis direktorius prof. Kęstutis Strupas dar praėjusią savaitę paaiškino, kad toks pavadinimo keitimas susijęs su institucijos plėtros planu.
„Ligoninės pavadinimo keitimas - tai bendra Santaros ligoninės strateginio plano ir integracijos į Europos medicinos mokslo ir ligų gydymo tinklus dalis, svarbi ligoninės įvaizdžiui pasaulyje. Mintis keisti Santariškių klinikų pavadinimą kilo prieš septynerius metus. 2008 m. buvome vieni iš iniciatorių kuriant Santaros slėnio asociaciją.
 
Jo tikslas - plėtoti biotechnologijos, molekulinės medicinos ir biofarmacijos, inovatyvių medicinos technologijų, informatikos ir komunikacijų technologijų sektorių, fundamentinį ir taikomąjį mokslą, taip pat rengti aukščiausiosios kvalifikacijos specialistus.Tai labai susišaukia ir su Santaros klinikų siekiu teikti pažangias, daugiaprofilines aukšto lygio sveikatos priežiūros paslaugas pacientams, plėtoti biomedicinos inovacijas, būti ekonomiškai stipriu ir lyderiaujančiu medicinos centru Baltijos regione, biomedicinos mokslo ir mokymo centru, vystančiu ir diegiančiu inovatyvias biomedicinos bei informacines technologijas. Per tuos 7 metus aplinkui vyko įvairūs pokyčiai – šalia ligoninės tiesiama nauja Santaros gatvė, mūsų įstaigoje įkurti Santaros medicinos bei Santaros vaisingumo centrai.“, – apie sprendimą keisti ligoninės pavadinimą pasakojo prof. Kęstutis Strupas.

 

Komentaras 
Seimo Sveikatos reikalų komiteto narys Antanas Matulas:

- Nelabai suprantu, ką jie ten nori keisti. Nemanau, kad tai daryti yra būtina. Visą laiką buvo įprastas pavadinimas ir tikrai nematau tikslo jį keisti. Nes žmonės juk prie pavadinimo buvo pripratę. Ir, žinoma, dėl pačių išlaidų nereikėtų to daryti. Prisiminkime, kada buvo pakeisti kai kurių kitų ligoninių pavadinimai. Pavyzdžiui, Kaune, kur žmonės dar iki dabar skambina bei skundžiasi. Nes jie paprasčiausiai nesupranta, kuri yra Kauno miesto ligoninė ar kokia kita.
 
Gerai, kad, pavyzdžiui, Klaipėdos jūrininkų ligoninė susigrąžino seną pavadinimą, nes iš tiesų žmonėms jis buvo įprastas. Todėl manau, kad ir Santariškių klinikoms jokio poreikio keisti pavadinimą nėra.
Visiškai nepalaikau tokio sprendimo. Galima bus komitete pasiaiškinti, kiek visa tai kainuoja. Ne tiek svarbu, dėl ko jie keičia. Svarbiausia, kiek tai gali kainuoti. Ar naujas pavadinimas atneš kokių nors pokyčių, ar tai daroma tik tam, kad būtų pakeista. 


lsveikata.lt „Facebook“. Būkime draugai! 
 

Komentuoti:

Vardas:
Komentaras:

Komentarai

      Gydytojas ir pacientas


      Ar šįryt išsivalėte dantis?

      Ar šįryt išsivalėte dantis?

      Tik pusė Lietuvos ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų ar globėjų kasdien ryte valo vaikams dantis, rodo naujausias Vilniaus miesto sa...
      A.Radžiūnas: kenčiantiems lėtinį skausmą jau turime ką pasiūlyti

      A.Radžiūnas: kenčiantiems lėtinį skausmą jau turime ką pasiūlyti

      „Lėtinį skausmą kenčiantis žmogus gyvena nuolatinėje baimėje, kad skausmas paaštrės“, – sako Kauno klinik...

      Budinti vaistinė


      Vaistinių tinklas „Camelia“ neužleidžia lyderio pozicijų

      Vaistinių tinklas „Camelia“ neužleidžia lyderio pozicijų

      Jau 30 metų gyvuojantis lietuviško kapitalo vaistinių tinklas „Camelia“ lyderio pozicijų rinkoje neužleidžia ne...
      „Eurovaistinė“ pristato sveikas kainas: ką sausį galite įsigyti pigiau?

      „Eurovaistinė“ pristato sveikas kainas: ką sausį galite įsigyti pigiau?

      „Eurovaistinė“ kiekvieną mėnesį pristato naujas „sveikas kainas“ – bent 10 aktualiausių mėnesio prek...

      razinka


      Sveika šeima


      Ar šįryt išsivalėte dantis?

      Tik pusė Lietuvos ikimokyklinio amžiaus vaikų tėvų ar globėjų kasdien ryte valo vaikams dantis, rodo naujausias Vilniaus miesto savivaldybės visuomenės sveikatos biuro „Vilnius sveikiau“ atliktas tyrimas. Konferencijoje dantų priežiūros specialistai aptarė esamą padėtį bei prevencines strategijas, padėsiančias spręsti spa...

      Sveikatos horoskopas


      Lakpkričio 23-29 d.

      Avi­nas
      Šią sa­vai­tę šil­čiau ren­ki­tės ir ven­ki­te skers­vė­jų. Tre­čia­die­nį ga­li­te su­sap­nuo­ti pra­na­šiš­ką sap­ną. Šeš­ta­die­nis - tin­ka­ma die­na są­na­rių gy­dy­mui ir spe­cia­liems mankš­tos pra­ti­mams.

      Pakalbėkim apie tai


      Svetur


      G.Thunberg – pranašė savame krašte?

      Klimato aktyvistė iš Skandinavijos Greta Thunberg, matyt, priprato ne tik rėžti paveikias kalbas, bet ir bendrauti su policijos pareigūnais. Praėjusį mėnesį ji buvo sulaikyta Londone, mat į viešbučio patalpas trukdė įeiti naftos ir dujų bendrovių atstovams. Šią savaitę aktyvistė su bendraminčiai nelegaliai savo k...

      Redakcijos skiltis


      Komentarai


      Krokodilo kepenys su saldžiąja puterija
      Henrikas Vaitiekūnas Krokodilo kepenys su saldžiąja puterija
      Kaip striksi dominatriksė?
      Henrikas Vaitiekūnas Kaip striksi dominatriksė?

      Naujas numeris