Pasak parlamentarų, minėtu Valstybinės ligonių kasos direktoriaus įsakymu „Dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties standartinių sąlygų patvirtinimo“ buvo patvirtintos standartinės asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų išlaidų apmokėjimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis sutarties sąlygos.
Įsakymo atitinkami punktai įpareigoja teritorines ligonių kasas (TLK) perkelti Asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto (PSDF) lėšomis Sutarties standartines bendrąsias sąlygas (jų nekeičiant) į sutarčių, sudaromų su asmens sveikatos priežiūros įstaigomis (ASPĮ), projektus. Tačiau kai kurios Sutarties sąlygos, o būtent V dalis, reglamentuojanti ASPĮ atsakomybės sąlygas, prieštarauja galiojantiems teisės aktams bei yra diskriminacinės ASPĮ atžvilgiu, todėl negali būti įtrauktos į Sutartį. VLK po ASPĮ pareikštų prieštaravimų nesutinka keisti patvirtintų standartinių Sutarties sąlygų, o ASPĮ nepasirašius sutarčių su VLK ir TLK suteiktos asmens sveikatos priežiūros paslaugos nebus apmokamos PSDF biudžeto lėšomis.
„Susidaro situacija, kai gydymo įstaigų vadovai, nesutinkantys pasirašyti sutarčių su teritorinėmis ligonių kasomis, netenka finansavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo. Bandydami išvengti tokių situacijų, jie priversti pasirašyti sutartis, nors ir nepalankiomis sąlygomis. Tai neturi nieko bendro su esmine sutarties sąvoka, kai viena pusė gali diktuoti sąlygas kitai“, – sako vienas iš kreipimosi iniciatorių Seimo narys A.Matulas. Parlamentarai teismui svarstyti teikia ir kitas VLK direktoriaus minėto įsakymo dalis, kuriose kvestionuoja taikomų nuobaudų pagrįstumą ir dydžius.
Komentuoti: